Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

The FORGE - prawdziwa historia mitycznej kuźni

05 sierpnia 2003 / Heroes IV / autor Geomanta Ururam Tururam

Wokół mało którego aspektu serii Heroes narosło tyle mitów i nieporozumień, co wokół nigdy nie wprowadzonego do gry zamku technofantasy "The Forge". Temat Kuźni do dziś budzi kontrowersje.
Ostatnio David Mullich, kierownik projektu Heroes3, na forum Heroes Round Table ujawnił, co następuje:

Here's the story behind the Forge Town.
HOMM exists in the Might and Magic universe, and over the past few years we made a conscious effort to intertwine the storylines of the two game franchises.
When we were thinking about possible storylines for the first Heroes 3 expansion, we were aware of Might and Magic IV's Heavenly Forge, which produced artifacts utilizing the technology of the Ancients.
We thought that it was time to allow Might and Magic's science fiction elements to appear in HOMM -- but only as an *expansion* of the game -- an offshoot of the game universe for those who would be interested in it, sort of like the various expansions in AD&D and other paper-based role-playing games. It would be there for those who liked the expansion, and not for those who just wanted to play the main game.
We did have some debate about what visual form this technology would take. I advocated more of a Jules Verne glass-and-brass look; others wanted a WWII look. While we were still in the conceptual phase, our Marketing department said they needed whatever artwork we had.
Unfortunately, I rushed to fulfill their request and failed to ask what they wanted them for or to weed out concepts that we had rejected or were not fit for public viewing (such as bare-breasted Naga-tanks).
Well, all the concept art was posted on the Internet "as is," and the fan reaction was swift, negative, and passionate. Management quickly caved and ordered us to come up with a new idea for the expansion. Thus, the Forge town was replaced with the Conflux.
Sadly, some at NWC were sorely disappointed that the fans did not trust us, while some fans continued to vent their own disappointment at us for some time afterwards.
And even today, the effects of the Forge Town incident linger on...

W tłuimaczeniu:

Gra HoMM rozgrywa się w świecie M&M i często czynione były starania, by światy obu gier ze sobą uzgodnić. Gdy myśleliśmy o możliwym tle fabularnym dla pierwszego dodatku do Heroes3, przypomnieliśmy sobie o Niebiańskiej Kuźni z M&M IV. Produkowano tam artefakty używając technologii ludu Starożytnych. Stwierdziliśmy, że nadszedł czas, by dołożyć elementy SF do Herosów, ale tylko i wyłącznie jako dodatek, jako odskocznie od głównego świata gry. AD&D i inne gry role playing też mają technofantastyczne dodatki. Podkreślam, jeśli ktoś to lubi - mógłby grać w dodatek, jeśli nie - pozostałby przy bazowej grze.
Dyskutowaliśmy jak wizualnie przedstawiałaby się technologia Starożytnych. Osobiscie byłem za wyglądem w stylu Verne04˘owskim - szkło i mosiądz. Inni optowali za wyglądem z czasów drugiej wojny. Wciąż byliśmy w fazie koncepcyjnej, gdy dział marketingu zażyczył sobie od nas wszelkich szkiców, jakie tylko mamy. Niestety spełniliśmy ich życzenie, nie pytając, po co im to. Nie zastrzegliśmy sobie też, że części z nich nie należy publikować (naga-tank z odkrytym biustem).
I tak oto nasze szkice trafiły do Internetu na żywca. Reakcja fanów była szybka, negatywna i pełna furii. Kierownictwo szybko kazało nam znaleźć nową ideę jako bazę dla dodatku. Zatem zastąpiliśmy Kuźnię przez zamek żywiołów.
Wiele osób w NWC było bardzo zasmuconych, że fani nie zaufali nam, a niektórzy wciąż okazywali nam swoje niezadowolenie, gdy sprawa była już dawno zamknięta. Jeszcze nawet dziś tematyka incydentu z zamkiem Forge budzi gorące dyskusje.

A oto i szkice, które wywołały burzę:

A mnie osobiście szkoda, że Kuźnia się jednak nie pojawiła...

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 1: Zaklęcie Zniszczenie nieumarłych eliminuje cały ich oddział, bez względu na liczebność.