Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Opisy umiejętności z Heroes IV

05 marca 2002 / Heroes IV / autor Imperator Behemoth

Od dzisiaj w serwisie o Heroes IV możecie znaleźć opisy działania wszystkich umiejętności podstawowych i dodatkowych na pięciu poziomach zaawansowania. Dotychczas (czyli w Heroes II i Heroes III) na zdolności było za mało miejsca i podczas gdy w Heroes II jeszcze był do zniesienia fakt limitowania liczby umiejętności do 8, w trzeciej części, przy tym samym limicie, ilość dostępnych umiejętności wzrosła prawie dwukrotnie. W Heroes IV sytuacja wygląda zupełnie inaczej, w pewnym sensie nawet odwrotnie - miejsca na umiejętności jest mnóstwo i trzeba poważnie zastanawiać się nad ścieżką rozwoju herosa, ponieważ w typowej rozgrywce niemożliwe jest rozwinięcie 5 zdolności podstawowych (wraz z przypisanymi im dodatkowymi) do najwyższych poziomów. Jestem pewien, że ta zmiana jest bardzo korzystna dla gry. W Heroes III po zdobyciu wszystkich zdolności na ekspert, kolejny poziom bohatera był już tylko zwiększeniem któregoś ze współczynników i ew. dopaleniem specjalności. Teraz każdy awans podnosi poziom jakiejś zdolności i niejako specjalizuje herosa. Bohaterowie zamiast mieć konkretną specjalizację na początku rozgrywki, zyskują ją w miarę zdobywania doświadczenia. Wybór umiejętności będzie ciężki, bo jest z czego wybierać. W zasadzie każda umiejętność ma korzyści, które przydałyby się każdemu herosowi. Zwiększenie punktów ruchu herosa nie jest już takie łatwe - aby zyskać 50% ruchu, należy rozwinąć Tropicielstwo (Pathfinding) na poziomie wielkiego mistrza, co wymaga z kolei eksperta w Zwiadzie. Myślę jednak, że Zwiad to jedna z lepszych umiejętności podstawowych. Oprócz (moim zdaniem) niezbędnego Tropicielstwa, jest tam także Nawigacja (Seamanship), która nie tylko zwiększa punkty ruchu na morzu, ale również daje herosowi w bitwach morskich Taktykę (Tactics), Atak (Offense), Obronę (Defense) na poziomie, na którym rozwinął Nawigację! Jest to bardzo korzystna premia na mapach z dużą ilością wody. Jeśli jednak całą mapę pokrywa ląd, Nawigacji nie trzeba rozwijać w ogóle, bo nie jest ona wymagana do podnoszenia poziomu Zwiadu. Zwiad jednak to tylko jedna z umiejętności podstawowych czwórki. Po szczegóły dotyczące reszty zapraszam do działu 'Umiejętności'. Zachęcam również do dyskusji o Heroes 4 na forum w Obsydianowej Wyroczni.

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: W Wiatraku nigdy nie otrzymamy drewna.