Nowa wersja HotA - 1.7.2
31 grudnia 2024 / Modyfikacje Heroes III / autor Crazy
Z okazji nowego roku zespół Horn of the Abyss opublikował nową wersję dodatku o numerze 1.7.2 oraz zapowiedź nowego, trzeciego już miasta - Bulwark, reprezentujący wyspę Vori.
Wersja ta przynosi nam między innymi wyczekiwane zmiany w słabszych umiejętnościach drugorzędnych. Szczegóły poniżej:
Zdolności drugorzędne:
- Sokoli Wzrok daje bohaterowi 40/50/60% szans na nauczenie się 1-3/4/5 poziomu zaklęcia PRZED lub w trakcie bitwy, podczas czarowania przeciwnika. Ponadto, umiejętność ta pozwala podejrzeć księgę zaklęć wrogiego bohatera w zakresie 1-3/4/5. Jeżeli obaj herosi posiadają wyuczoną zdolność, te wzajemnie się niwelują (podobnie do Taktyki).
- Nauka zwiększa zdobywane doświadczenie o 25/50/75%. Oprócz tego, po wyborze bohater natychmiast otrzymuje nowy poziom (zarówno przy pierwszym wyborze, jak i przy ulepszaniu umiejętności).
- Artyleria, Pierwsza pomoc i Balistyka chronią odpowiadające im machiny wojenne przed utratą więcej niż 40% punktów życia przy jednym uderzeniu.
- Pierwsza pomoc nadaje Namiotowi medyka właściwość zwiększania maksymalnych punktów życia wszystkim sojuszniczym oddziałom o 5/10/15% (w zaokrągleniu w dół). Ten efekt utrzymuje się do momentu zniszczenia namiotu.
- Ekspercka Balistyka sprawia, że Katapulta zawsze będzie trafiać wyznaczoną fortyfikację.
- Znajdowanie drogi zmniejsza karę z przekraczania terenu z 25/50/75 na minimum 95/80/85.
- Talent magiczny zwiększa obrażenia od zaklęć o 10/20/30%
- Mistycyzm przywraca 10/20/30% maksymalnych punktów magii bohatera, lecz nie mniej niż 5/10/15 punktów.
Specjalizacje:
- Nauka zwiększa premię do doświadczenia wynikającą z tego talentu o 5% na poziom.
- Pierwsza pomoc zwiększa premię do maksymalnych punktów życia wynikającą z posiadania Namiotu medyka o 5% poziom.
- Wzmocniono specjalizacje które zwiększają efekt zaklęć o 3% na każdy poziom bohatera. Premia została zwiększona o 5% dla Deszczu meteorów, Łańcucha błyskawic, Wskrzeszenia oraz Ożywienia. Pozostałe premie do zaklęć zostały zwiększone do 10%.
- Zapomnienie zwiększa redukcję ataku wskazanego oddziału o 10% na poziom bohatera, efekt zależny od poziomu jednostki.
- Uleczenie zwiększa premię o 10% za (8 - n) poziomów bohatera, efekt zależny od poziomu jednostki.
- Żądza krwi, Kamienna skóra, Precyzja zwiększają parametry o 10/8/6/4 dla poziomów jednostek 1-2/3-4/5-6/7.
- Osłabienie zmniejsza atak o 4/6/8/10 dla poziomów jednostek 1-2/3-4/5-6/7 (silniejsze stworzenia są bardziej podatne).
- Przyspieszenie i Modlitwa dodają 3/2/1 parametrów dla poziomów jednostek 1-2/3-4/5-6/7.
- Pogromca dodaje 20/16/12/8 ataku dla poziomów jednostek 1-2/3-4/5-6/7.
- Promień osłabienia zwiększa efekt zaklęcia o 10.
- Magia ognia Adrienne zwiększa również obrażenia od zaklęć Magii ognia o 50%.
- Zwiększono efekt specjalizacji w stworzeniach z 5% na poziom do 10% u specjalistów w 1-poziomowcach, 30% w specjalizacjach w balistach i 20% dla pozostałych specjalistów.
- Żywiołaki wody: +2 Ataku -> +12 Ataku
- Żywiołaki ognia: +1 Ataku, +2 Obrony, +2 Obrażeń - > +3 Ataku, +4 Obrony, +2 Obrażeń
- Żywiołaki ziemi: +2 Ataku, +1 Obrony, +5 Obrażeń -> +3 Ataku, +2 Obrony, +5 Obrażeń
- Żywiołaki umysłu: +3 Ataku, +3 Obrony -> +5 Ataku, +5 Obrony
- Czarni rycerze nieumarłego Haarta: +5 Ataku, +5 Obrony, +10 Obrażeń -> +10 Ataku, +10 Obrony, +10 Obrażeń
- Diabły: +4 Ataku, +2 Obrony i +1 Szybkości - > +10 Ataku, +10 Obrony i +1 Szybkości
- Behemoty: +5 Ataku, +5 Obrony, +10 Obrażeń -> +10 Ataku, +10 Obrony i +10 Obrażeń
- Smokach: +5 Ataku i +5 Obrony -> +10 Ataku i +10 Obrony
Szczęście i machiny wojenne:
- Efekt Szczęścia będzie dublował zadawane obrażenia, a nie tylko dodawał 100% bazowych obrażeń. Ponadto, efekt ten będzie działać na wszystkie atakowane cele (a nie wyłącznie ten wskazany kursorem).
- Efekt Szczęścia lub Pecha zaczyna działać na umiejętność Wiązki Żaru Drednotów/Molochów.
- Cena Balisty została zredukowana z 2500 do 1500, a Armaty z 4000 do 3000.
- Zmieniono formułę obliczania obrażeń Balisty z [2-3 * (atak + 1)] na [2-3 * (atak + 5)]
Wszystkie zmiany opisane są w changelogu.
Nową wersję HotA można pobrać tutaj: Mirror oficjalny, Mirror jaskiniowy.
Czy te zmiany oznaczają, że skończą się żarty z Sokolego wzroku? Zagrajcie i przekonajcie się sami.
Szczęśliwego nowego roku!
Komentarze
Czyżby przy znajdowanie drogi, w oficjalnym zapisie zmian, występowała literówka i zmniejszanie kar powinno być w zakresie 75/80/85?
I wzajemnie - szczęśliwego!
a edytora nie ma prawdopodobnie dlatego, że twój antywirus go wsadził do kwarantanny i musisz go uwolnić ręcznie...
Jeszcze, żeby te zmiany były nieco bardziej subtelne, ale już słyszałem, że specjaliści od Nauki są banowani ze względu na olbrzymią przewagę jaką zyskali. Powoli robi się z tego takin fanfic - niby spoko, ale jak odchodzi za bardo od kanonu to już nie bardzo...
H3 jest po prostu niezbalansowana i osobiście się z tym godzę, a próby jej nprawienia są zbyt drastyczne jak na mój gust.
Nie czuję też zupełnie ekscytacji wobec zapowiedzi nowego zamku, którego lineup jak na razie wygląda brzydko. Ot, kolejny potworek w stylu tych prezentowanych dla VCMI. Ponadto, z jakiegoś powodu, zapowiedzi kolejnych frakcji zmniejszają mój entuzjazm do tych już stworzonych. Fabryką nawet nie grałem i coraz mniej podobają mi się Piraci. Najchętniej zagrałbym w gołe SoD...