Prezentacja nowych screenów z HotA 1.7.0
03 lipca 2023 / Modyfikacje Heroes III / autor Włodarz Hellburn
Wczorajszy finał Pucharu Polski uraczył nas czymś więcej niż tylko rozgrywką PvP. W przerwach od meczu CzileraInżyniera] oraz zuuzel] przedstawili ekskluzywne screeny z nadchodzącej nowej wersji HotA 1.7.0 - prosto od twórców dodatku. Prezentujemy "krótkie" omówienie poszczególnych grafik od Kammera, Machbereta oraz mnie.
Na pierwszym screenie widzimy odświeżoną grafikę Fabryki na mapie przygody. Miasto jest ewidentnie rozbudowane do poziomu cytadeli, gdyż widok miasta jest podobny jak na ostatnim z prezentowanych screenów. Ponadto, widzimy nieco odświeżony portret Agara oraz nową bohaterkę, której facjatę zaraz obejrzymy w większej wersji.
Victoria to nowa bohaterka magii z Fabryki ze specjalizacją, która wielokrotnie była postulowana odkąd ogłoszono prace nad tym miastem - zwiększa obrażenia min o 3% co N poziomów bohatera, gdzie N odpowiada poziomowi jednostki, która w minę wdepnęła. 3% wydaje się niewielką premią, ale to wciąż kwestia balansu. Czy zastąpi Lunę? Raczej nie. Specjalność jest nadal słaba, a umiejętność drugorzędna Nauka skutecznie zniechęca do mainowania. Cierpliwi czytacze zauważą, że w biogramie bohaterki pojawia się niejaki Floribert], odpowiedzialny za mechaniczne protezy u jednostek. Widzimy też, że niziołki będą miały jedną z najniższych ilości startowych (ex aequo z pikinierem).
Na kolejnym screenie widzimy dwa śliczne modele coatli na mapie przygody, powrót czerwonoliściastych drzew (klon czerwony?) oraz zagadkowy, omszony kamienny obiekt. Padły podejrzenia, że być może to nowy bank stworzeń, co niedługo później zostało zdementowane przez don_ko, o czym wspomnimy jeszcze poniżej.
Wyróżnikiem kolejnego screena jest podpisanie czerwonolicej bohaterki - dowiadujemy się, że jest to Wynona. Jej specyficzny fizys każe zastanawiać się, czy nie mamy czasem do czynienia z mroczną elfką z Alvar! Doskonale współgrałoby to z wcześniejszą informacją, jakoby Fabryka miała coś wspólnego ze Splądrowanymi Pustkowiami na kontynencie Jadame.
W panelu gracza po prawej stronie widzimy również dodatkowy guzik, zapewne odpowiadający za możliwość ponownej aktywacji odwiedzanej lokacji (do tej pory w tym celu używano spacji).
Na screenie z bitwy dzieje się bardzo dużo. Widać na pierwszy rzut oka, że mamy do czynienia ze spreparowaną grafiką, która ma jak najwięcej pokazać z planowanych zmian (co nawiązuje do sposobu prezentacji przez NWC]). Widzimy Mechanika naprawiającego Drednota - prawdopodobnie ilość punktów życia będzie zależała od liczby Mechaników w obrębie oddziału. Zagadkowy wybuch, którego ofiarą pada minotaur to być może sprite nowego lub odmienionego zaklęcia. Ogr zasłania się pałką zaś raczej przed atakiem Niziołka grenadiera. Ale crème de la crème obrazka jest Mechanik, który zasłonił twarz maską spawalniczą - ciekawe, czy jest to element animacji "idle" (lub "fidget") czy może animacji jego ataku specjalnego.
Na powyższym screenie widać oblężenie Przystani. Poza znanymi już jednostkami poziomu 2 i 6, widać po prawej stronie ikonkę przemieszczania się. W obecnej wersji mają ją jednostki, które rzucają zaklęcie na inne, poległe jednostki. Czy jest to zapowiedź nowej umiejętności Upiornych smoków, czy może screen został "zmanipulowany" i to podobna umiejętność Olgojów wymusiła tę opcję? Zobaczymy. Tu również widać Mechanika z zasłoniętą twarzą.
Ten screen przypomina o wyglądzie siedliska poziomu 4.
Mamy też okazję po raz pierwszy ujrzeć oblężenie Fabryki. W ramach tego mashupu twórcy znowu pokazali specjalny atak Molocha, a także klatkę animacji rewolwerowca, podczas której proch rozświetla jego ubranie. Fanom steampunku powinien przypaść do gustu design murów, w których widać zarówno wielkie koła zębate fortu, jak i mosiężne lub miedziane rury z zaworami. Fosa wydaje się być rowem z nabitymi wewnątrz palami, choć trudno to ocenić - może są to splątane ciernie jakiejś pustynnej rośliny?
Najbardziej po lewej widzimy całkiem estetyczną kładkę, zaś na górze -- odświeżony widok więzienia.
Widzimy tutaj płonące lasy AvLee. Kto wie, może w kampanii najedziemy krainę Bastionu? A może to fragment Wąwozu Garoty opanowanego przez smoki? Wśród najętych bohaterów widać Sama i jeszcze jednego, niezidentyfikowanego herosa.
Na kolejnym screenie znowu widzimy sprite miasta na mapie przygody, ale oprócz tego pojawiły się aż trzy różne siedliska stworzeń Fabryki - Niziołki (pilnowane przez Żeglarzy) i (prawdopodobnie) mechanicy (górny lewy róg, zdaje się to wskazywać, że to właśnie Mechaniczka go broni) i Rewolwerowcy (dolny lewy róg). Widzimy nadto zagadkowy obiekt na dole, przy którym oparta jest tarcza i zbroja na stojaku - może będzie dawał bonus do obrony?
Kolejny screen pochodzi niemalże na pewno z kampanii, gdyż Henrietta, specjalistka od Niziołków, wedle wszelkich zapowiedzi ma być dostępna tylko tam. Mapka cieszy estetycznie oko widza.
Kolejny screen z kampanii, ponownie spotykamy Henriettę i Wynonę, prawdopodobnie będą się długo razem podróżować, bo też i minimapka jest inna.
Mała strefa, do której można się dostać poprzez portal bez wyjścia docelowego.
Ponownie spotykamy się z Frederickiem.
Bardzo ciekawy screen - widzimy tutaj podziemną, żeglowną wodę z wirem. Podobne krajobrazy widzieliśmy w dotychczasowych kampaniach Rogu Otchłani.
Widzimy tutaj Wiktorię na koniu oraz Damacona z potężną armią.
Na ostatnim screenie możemy podziwiać fragment nowego ekranu miasta. Potwierdzić można też niewielki przyrost Niziołków. Interesujący jest również fakt, że przychód z miasta wynosi 1500 sztuk złota. Najwyraźniej Fabryka będzie posiadała specjalny budynek zwiększający przychód (podobnie jak miasto Czarnoksiężnika w Heroes 2)... Istnieje również pewna nikła szansa, że dodatkowe złoto może być dostarczane przez magazyn zasobów.
Co sądzicie o tych nowych screenach? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami!
Oprócz powyższych nowości, w ostatnich miesiącach HotA Crew odkryła też nieco rąbka tajemnicy na rosyjskim forum.
🔸 Praca nad wersją 1.7.0 odbywa się w zrywach, niemożliwe jest wyznaczenie więc konkretnego deadline'u lub daty premiery.
🔸 Pięć z ośmiu map kampanii jest już gotowych, są zbalansowane i przetestowane. Trzy pozostałe są na etapie balansowania i szlifowania.
🔸 Czwarta mapka kampanii ma być duża i z podziemiami oraz zawierać nowe ficzery.
🔸 Ukończono nową mechanikę gry. Miała ona być wcześniej związana ze specjalnym budynkiem Fabryki, ale koncepcja ta została przebudowana i teraz mechanika ta ma być dostępna dla wszystkich miast. Fabryka zaś dostanie nowy, klasyczny budynek.
🔸 Tradycyjnie, następna wersja będzie zawierać liczne poprawki błędów.
🔸 Ruszyło pisanie finalnych tekstów do kampanii.
🔸 Przygotowywane są nowe dekoracje map, które mogą zostać dodane nawet wraz z Fabryką.
🔸 Trwają prace nad bliżej niesprecyzowaną zawartością, która ma zostać dodana po premierze Fabryki.]
🔸 Wersja 1.7.0 nie będzie zawierała nowych neutralnych stworzeń, żadnych artefaktów, żadnych banków stworzeń (te ostatnie nawet zaczynają być problemem w rozgrywce).
Komentarze
Z publikowanych materiałów, zauważyłem, że na grafice z oblężeniem obaj bohaterowie mają obniżoną moc, co dodaje mi zastanowienia, czyżby twórcy Rogu Otchłani szykowali nowy teren lub artefakt wpływający na wartość tej umiejętności podstawowej?