Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Horn of the Abyss - co wiemy o statusie projektu?

10 lutego 2023 / Modyfikacje Heroes III / autor Włodarz Hellburn

W związku z brakiem większych aktualizacji na temat nieoficjalnego dodatku Horn of the Abyss, uznaliśmy, że warto zrobić pewne podsumowanie tych strzępków informacji, które HotA Crew pozostawiło tu i ówdzie. News ten oraz związane z nim poszukiwanie informacji i ich tłumaczenie zawdzięczamy naszemu moderatorowi Discorda, Kammerowi.
Nie istnieje żadna planowana data premiery kolejnej wersji dodatku. Fani z portalu VK często sami się nakręcają na dany termin (podobne zachowanie można zaobserwować niekiedy na heroesowych grupach na Facebooku).
Zaprezentowana na powyższym obrazku struktura (przypadkiem wyglądająca jak budynek z Heroes 2) to siedlisko Automatonów[/b]], jedynej nieujawnionej jeszcze jednostki Factory (pl. Fabryki, czyli nowej, 11 frakcji zmierzającej wielkimi krokami do Heroes 3 - przyp. Hellburn). Początkowo większa wersja była siedliskiem juggernautów.
Należy dość ostrożnie podchodzić do tego, co Docent kiedyś obiecał. Factory będzie miało jedną "tytularną" kampanię. Jest szansa na kolejne kampanie, ale nie będą one tak skoncentrowane na owym stronnictwie Factory. W tym miejscu warto zaznaczyć, że utwór skomponowany przez Paula Anthonego Romero będzie odgrywany w głównym menu kampanii (a nie motywem miasta, jak początkowo planowano).
Cutscenki oraz ekran miasta były gotowe i dodane do gry pod koniec sierpnia ubiegłego roku. AI jest nauczone korzystać ze wszystkich zdolności jednostek! Do ukończenia pozostawały kampanie, jeden specjalny budynek Factory, ekran oblężenia, puzzli oraz oczywiście łatanie bugów. Do dokończenia pozostała też muzyka.
Jeden z członków HotA Crew, [b]don_ko
], wraz z końcem roku opublikował wiadomość, w której poinformował, że na Nowy Rok nic nie będzie - kończą ekran miasta, ale w kampaniach zostało mnóstwo rzeczy do zrobienia. Dodatkowo MOŻE] osobno wydadzą miasto i kampanie. Około doby później don_ko skasował post i napisał, że weźmie przykład z reszty członków zespołu i przestanie cokolwiek pisać aż do czasu tuż przed premierą (nie, żeby nie-rosyjsko-języcznym fanom robiło to jakąkolwiek różnicę...), bo nie chce brać udziału w dialogu, gdzie druga strona kultywuje dekadencki nastrój i twierdzi, że wszystko jest stracone.
Początkowo grafiki w HotA były pożyczane, później część została przerysowana i zastąpiona.
Możliwe, że po premierze Factory HotA Crew opublikuje także kolejne grafiki przedstawiające ewolucje wyglądów jednostek.
Docent Picolan] był najaktywniejszym PR-owo członkiem Crew, wszędzie starał się zabierać głos. Wraz z jego odejściem umarł kontakt z graczami, przez co projekt sprawia wrażenie martwego. Należy pamiętać, że najbardziej widoczny członek nie jest jedynym. Elementy wprowadzone za Docenta pozostają niezmienne, ale don_ko całkowicie przerobił ekran miasta, wbrew wizji Docenta], gdyż uważał, że nie pasował on do Heroes 3. Podobnie z fabułą, pewien kontrowersyjny wątek został wycięty].
Bez Docenta team pozostaje zupełnie funkcjonalny i chcą wydać Factory, gdyż za dużo energii w niego włożono, - nie ma szans, by twórcy porzucili swój projekt. Do zespołu dołączyli ludzie chcący pomóc w dokończeniu Fabryki, by okazać szacunek Docentowi, wliczając w to kompozytorów (co implikuje i stoi w zgodzie z informacją wyżej, że prace nad muzyką nadal trwają).
Factory ma zostać zaprezentować soon™] i ma być wynikiem kompromisów w zespole.
Inny członek HotA Crew, Xocenk], cytując Sava (głównego programisty HotA) na Discordzie Ludomanów poinformował, że istotne z punktu widzenia PvP zmiany: Miejski portal i Wrota Wymiarów dostępne za 1. - 4. rollem gildii magów, usuwanie bonusów do ruchu z bohaterów po pokonaniu oraz usunięciem możliwości rekrutowania wysokopoziomowych bohaterów w tawernie - są już wprowadzone. Ponadto, osłabiono przywoływania żywiołaków ognia i ziemi do 3 * siła czarów na poziomie experckim.
Newsa zakończymy informacją, że według twórców projekt jest żywszy niż rok/dwa temu.

Komentarze

kabiyec545
Ponieważ siedlisko automatonów przypomina siedlisko nag z Forge ( https://www.forge.acidcave.net/forge/tank2.png ), typuję, że automaton z Factory to będzie jakiś samoporuszający się pojazd na gąsienicach. Ale nie dosłownie czołg, tylko coś inspirowanego pierwszymi projektami z zastosowaniem gąsienic z przełomu XIX/XX wieku. Może coś jak ten traktor na parę?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Roberts_tracked_steam_tractor.jpg

Tyle że nie sterowane przez człowieka, a działające samo, żeby pasowało do nazwy automaton. Brzmi szalenie, ale nie takie rzeczy już widzieliśmy w zapowiedziach Factory, więc bym się nie zdziwił.
kabiyec545
"Początkowo grafiki w HotA były pożyczane, później część została przerysowana i zastąpiona."

Dokładnie chodziło o grafiki pożyczone z Heroes IV i nie wszystkie zostały jeszcze zmienione na całkiem nowe. Np. Wieża z kości słoniowej to grafika z czwórki, i pamiętam, że jeszcze Docent mówił, że eksperyment z braniem grafik z czwórki i dostosowywania ich do trójki, z początkowej ery moda, uważa za nieudany.

H4:

http://h4.heroes.net.pl/uploaded/Lokacje/skarby/wie%C5%BCa%20z%20ko%C5%9Bci%20s%C5%82oniowej.PNG

Rozdzielczość dla mrówek, ale taką macie na stronie

HotA:

http://h3mods.heroes.net.pl/uploaded/HotA/Locations/ivorytower.png
kabiyec545
Mam większe:

https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Ivory_Tower

Może nie są identyczne, ale kojarzę, że czytałem, że obiekt z Hoty to nie był zrobiony od zera model 3D (jak z późniejszymi lokacjami inspirowanymi grafikami z dwójki), ale właśnie dosłownie grafika z H4 przerobiona trochę w edytorze 2D.
kabiyec545
W sumie to nie temat niusa, ale skoro już napomknąłem o obiektach z H2, to jako ciekawostkę wspomnę, że w Hocie były kiedyś plany dodania lokacji inspirowanej Xanadu z H2:

https://heroes3towns.com/docent/hl_zanadu_beta.png

Powstał model, ale ostatecznie nie wszedł do moda, bo nie miano pomysłu na na funkcję lokacji, która byłaby zgodna z pierwowzorem z H2, a jednocześnie nie duplikowałaby Biblioteki oświecenia. A zrobienie słabszej Biblioteki oświecenia, która zamiast +2 dawałaby +1 do statystyk uznano za słaby pomysł.

Gdybyście kiedyś robili stronę z ciekawostkami na temat Hoty, to można to umieścić.
Alanter
członkowie hota crew piszą te newsy z okopów?
Dagon
Podoba mi się zmiana konceptu Factory. Osobiście to miasto zupełnie mi nie pasowało od herosowych klimatów. Mówię o tej formie jaką zaprezentowano kilka lat temu.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: W Wiatraku nigdy nie otrzymamy drewna.