Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Heroes III: The Succession Wars 0.8.2 beta

03 stycznia 2023 / Modyfikacje Heroes III / autor Włodarz Hellburn

Na kilka godzin przed północą, 31 grudnia, opublikowano kolejną wersję modyfikacji Heroes III: The Succession Wars, oznaczoną numerkiem 0.8.2. Projekt pozostaje w fazie beta.
Choć od daty premiery wersji 0.8 minęły aż 4 lata (!), twórcy niestety nie mogą pochwalić się obszerną listą zmian i nowości. Stosunkowo niewielkie postępy w pracach nad modem spowodowane są w dużej mierze brakiem aktywności niektórych członków zespołu. Jeden z twórców modyfikacji zapowiedział na forum naszego sojusznika "przetasowania" kadrowe. Pozostaje mieć nadzieję, że będą to przemyślane i trafione decyzje.
Wśród najważniejszych znajdziemy:
- zaimplementowanie pełnego zestawu grafik dla murów i wież zamkowych podczas oblężeń
- dodanie animacji kilku zaklęć (np. Promień Zimna lub Błyskawica)
- ulepszenie niektórych animacji jednostek
- 12 dodatkowych map
- zwiększona kompatybilność z HDmodem
- możliwość wyboru zestawów muzycznych (gdzie nowością są motywy dostarczone przez Heroes Orchestra!)
- poprawki bugów i balansu
W tym miejscu warto zaznaczyć, że modyfikacja NIE INSTALUJE] się z powszechnie lubianym HDmodem. Co więcej, twórcy zaznaczają, że choć połączenie obu modów jest możliwe, może to powodować błędy i crashe. Warto więc mimo wszystko zapoznać się z krótką instrukcją instalacji.
Pobierz Heroes III: The Succession Wars (mirror oficjalny moddb)
Pobierz Heroes III: The Succession Wars (mirror jaskiniowy)
Prezentacja, changelog, instrukcje w wersji angielskiej

Komentarze

Architectus
Umiejętnie zaprojektowaliście nowinę i podoba mi się jak przejrzyście przygotowaliście jej treść. Q chwale Jaskini!
rotab37358
Na forum df2 czytałem, że cała rosyjska część zespołu jest nieaktywna. Orzie pisał, że ze względu na sytuację życiową raczej nie będzie mógł kontynuować projektu. Pisał, że przeprowadził się do Turcji, ma ciężką sytuację, zainwestował dużo pieniędzy w stworzenie projektu muzycznego, który mu się nie zwrócił. Na dodatek jego instrumenty muzyczne zostały w Rosji.

Feanor (programista) ma słomiany zapał, ale też raczej nie jest aktywny. Pisał, że wykonał ekran wybory kampanii, i że była jakaś dyskusja nad miastem Heretyka, ale że na dyskusji się skończyło.

Polak Ragoon, czyli twórca między innymi wielu ładnych grafik jednostek, jest nieaktywny od lat.

Na forum df2 piszą też, że projektem zajmują się teraz głownie odpowiedzialni za wydanie tej wersji Uhm i Sir Albe. Ale za to na forum acidcave Uhm pisze, że obaj myślą o przekazaniu pałeczki. Czyli ogólnie przyszłość projektu rysuje się w bardzo czarnych barwach.
rotab37358
Myślę, że śmiało można powiedzieć, że projekt naprawdę rozwijany był do wydania wersji 0.8 w styczniu 2019, a później był albo w hibernacji, albo pod jakąś symboliczną kroplówką. W zasadzie powiedziałbym, że wykonanie przez Uhma grafik murów to jedyna sensowna rzecz, która powstała przez te lata. Ale na pewno nie była warta tego, żeby dla niej robić aż dwa zwiastuny, lol.
rotab37358
Aha, jeśli kogoś interesuje, czy projekt jest już stabilny, to odpowiadam - nie jest. Samemu nie grałem, ale widziałem rozgrywkę nagraną przez absolutezero na Youtubie, i błędów krytycznych było niestety sporo.
Bubeusz
Bardzo smutne wieści przynosisz, Rotabie. Kochałem ten projekt i mocno trzymałem za niego kciuki.
ToWeRH3
@rotab37358, a podrzucisz jakiś konkretny link do yt, gdzie wyskakują takie błędy? Z chęcią bym obejrzał.
Co do samego projektu, to wielka szkoda, że przepadł. Wyglądało to (przynajmniej na screen'ach) bardzo zachęcająco.
LuckyClover
Ostatnie video Chrisa (AbsoluteZero) gdzie gra w SW mod jest sprzed 2 miesięcy.Możliwe, że jeszcze nie grał w najnowszą wersję.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Artefakty zwiększające umiejętności łucznicze są bezużyteczne, gdy nie posiadamy zdolności Łucznictwo.