Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Bliskie otwarcie usługi wczesnego dostępu dla Songs of Conquest

06 marca 2022 / autor Architectus

Deweloperem gry jest małe studio ze Szwecji o nazwie "Lavapotion", wydawcą zaś "Coffee Stain Publishing", który pomagał także w pracach. Od kilku lat dbają o jakość tworzonego dzieła i ich postępy są godne podziwu.
Gracz wciela się we władcę królestwa w krainie fantasy, dającej - na przestrzeni setek lat - miejsce bytu dla cywilizacji o różnym wieku istnienia, spośród których po części pozostały tylko skarby do odkrycia.
Gra wyposażona jest w tryb dla jednego gracza z (mówiąc w klimatycznym brzmieniu pierwszego polskiego tłumaczenia "Mirage Media" w Odrodzeniu Erathii z 1999 roku) pojedynczą scenerią oraz kampaniami, a także tryb wieloosobowy: sieciowy oraz... [i]Płonące Pośladki[ i]!
W zestawie z tą produkcją dostarczony jest również edytor pozwalający na tworzenie map i kampanii.
Wykonywanie misji w kampaniach mają odblokowywać fragmenty przeznaczonych dla każdej z nich pieśni muzycznych.
Znane są cztery frakcje po osiem możliwych do ulepszającego podszkolenia jednostek, takie jak: Arleon (m.in. z kawalerią i legendarnymi bestiami z lasów), Barya (z kupcami i wynalazcami wykorzystującymi proch), Loth (z nekromantami i kultystami), Rana (z gadzimi i płazimi plemionami).
Frakcje te grupują się w fortecach, posiadających ograniczoną ilość miejsc do wznoszenia budynków, które można rozwijać w kierunku zwiększenia zbioru zasobów, lub zwiększenia szkolenia oddziałów, których liczba także zależy od rozbudowy fortec. Można w nich budować tartaki, kamieniołomy i wieże strażnicze. Budynki mogą być łupione i niszczone.
Każda z frakcji ma do wyboru dziewięciu bohaterów. W grze bohaterowie zwani są "przenoszącymi". Przenoszący turowo poruszają się po mapie pełnej animacji przyrody, znajdziek różniących się na poszczególnych terenach, budowli, sześciu rodzajów zasobów (w tym także spadłych z nieba!) i wielu artefaktów, spośród których dziewięć może bohater nosić w ekwipunku, a szesnaście w swym inwentarzu. Przenoszący zwiększają statystyki, zbierają umiejętności i awansują na wyższe poziomy doświadczenia ze standardem trzech opcji do wyboru przy awansie. Liczba dowodzonych przenoszących zależy od posiadanych fortec i stopnia ich rozbudowy. Natomiast liczba pól przeznaczonych na armie wynosi dziewięć, jednak bohaterowie na początkowych poziomach doświadczenia mają do dyspozycji tylko trzy i wraz ze zdobywaniem umiejętności ta liczba się dopiero zwiększa.
Nazwa bohaterów wywodzi się z formy magii jaka występuje w grze. Określana jest mianem esencji. Esencja o różnych rodzajach płynie w oddziałach jakimi kierują przenoszący. Każda z jednostek dysponuje odmienną pulą esencji, którą w trakcie bitew oddziały mogą zaoferować przenoszącym do sięgania przez nich do konkretnych zaklęć; bez danej jednostki przenoszący nie rzuci określonego czaru.
Jeśli chodzi o temat bitew, one także odbywają się w sekwencjach turowych, a pola na nie przeznaczone podzielone są na siatki z heksami. Występuje na nich, mająca znaczący wpływ na rozgrywkę, między innymi roślinność czy przyrodnicze ukształtowanie terenu o odmiennej wysokości wzgórz i dolin. Brygady strzelające, stacjonujące na wzniesieniach, mają większy zasięg ataku, a jednostkom korzystającym ze swego ciężaru - w trakcie rozpędu - obniżają się statystyki przy napieraniu pod górę.
Co więcej, nie tylko bohaterowie przy pomocy zaklęć tworzą przeszkody - niektóre oddziały, posiadając alternatywę działania podczas swej tury, stawiają barykady i tym również wpływają na przejście w kluczowych miejscach pola bitwy.
Więcej informacji o grze znaleźć można na jej internetowej stronie głównej z polską wersją językową.
Jakie zainteresowanie wywołuje nadchodząca gra?

Komentarze

Dagon
Nie powiem, tytuł jest mocno intrygujący.
Uważam, że grafika jest przepiękna, a przedstawienie świata klimatyczne. I te ujęcia nocne, ach! Oby szło to w parze z grywalnością.
Bardzo chciałbym wygospodarować trochę czasu, żeby spróbować zagrać.
Zapowiada się bardzo ciekawy tytuł. Myślę, że potencjalnie bardziej grywalny niż ostanie produkty ubi.
Architectus
Cieszę się, że gra przykuła Twoją uwagę, dziękuję Ci za obszerną wypowiedź i dołączam do Twej nadziei.
Architectus
Twórcy poinformowali, że data otwarcia usługi wczesnego dostępu do gry zostanie podana z nowym zwiastunem, jaki będzie zaprezentowany w dniu 24 marca, w trakcie wiosennej konferencji z cyklu pokazów Future Games Show.
Crazy
Poprawiłem nazwę jednego sklepu - GOG już od dawna nie rozwija się w "Good Old Games", to po prostu GOG.
Architectus
Dziękuję Ci, Crazy, za poprawkę dla aktualności przekazu i doceniam Twoją inicjatywę. Przy pisaniu treści nowiny zastanawiałem się nad zmianą na omawianej stronie internetowej w dostępności gier, gdzie dodany zostanie nowy tytuł, jak wcześniej były tam tylko dawne, jednak przyjąłem ją za efekt otwartości osób jej prowadzących.
Bubeusz
Jestem bardzo ciekawy. Trochę żałuję, że ma nie być osobnych ekranów miast, ale z pewnością dam grze szansę.
Architectus
Miło mi Cię widzieć, Bubeuszu! Raduję się, że także Ciebie zaciekawiła ta produkcja.
Architectus
Wyznaczoną datą otwarcia usługi wczesnego dostępu jest 10 maja.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: W Wiatraku nigdy nie otrzymamy drewna.