Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Opus magnum Fabryki

03 marca 2020 / Modyfikacje Heroes III / autor Mateusz

Autor artykułu:] Docent Picolan
Tłumaczenie:] LivingAnarchy
Grafiki:] Dima Gravchenko, nosferatu, Agar, Don_ko, DrSlash, Docent Picolan
Nadszedł czas, by przedstawić wam najwyższy przejaw myśli technologicznej Factory. Oto Dreadnought]. Jego poziom łatwo odgadnąć z wyglądu, ale ogłoszenie dokładnej specyfikacji pojawi się w kolejnym artykule. Line-up Factory jest nieco bardziej skomplikowany niż w pozostałych miastach i wymaga odrębnych wyjaśnień.

Dreadnought - opus magnum inżynierów i wynalazców z Factory. Kluczowy oddział całej frakcji oraz niezastąpiony asystent w budownictwie i transporcie ładunków.
Inwestycja z pewnością kosztowna, ale odwdzięczy nam się wydajną i niezawodną bronią. Co ciekawe – uszkodzony, a nawet całkowicie zniszczony Dreadnought ma szanse na powrót do służby dzięki Mechanikom (poziom 2), którzy potrafią złożyć jego części z powrotem w całość!
Podstawowym sposobem ataku Dreadnoughta jest cios metalową pięścią. Ponadto wyposażony on został w specjalną umiejętność aktywowaną - wiązkę cieplną. Gdy dojdzie do użycia lasera, Dreadnought może wybrać jeden z pięciu kierunków ataku, podobnych do obszaru ugryzień Cerberów. Wiązka dodatkowo zachowuje się jak smoczy oddech i razi cele schowane za plecami ofiar.

Duże modele, jak zwykle zresztą, są publikowane wyłącznie w celach poglądowych. Ostatecznie znaczenie mają wyłącznie rendery zeskalowane do wymiarów w grze.

Laser nie jest nowinką w serii. Podobny rodzaj ataku widzimy u Beholderów czy Arcymagów. Jednak najbliższą analogią jest w tym wypadku Cyklop z Heroes II.

Podczas projektowania Dreadnoughta, opieraliśmy się na tradycyjnej zasadzie Heroes III – wybieramy najbardziej znane, klasyczne rozwiązanie dla danego konceptu.
Duża, humanoidalna maszyna? Cóż, powinniśmy w niej zatem zawrzeć wszystkie typowe rozwiązania jednocześnie! Podobnie jak w przypadku projektu Piratów z Cove, neutralnych Leprekaunów czy Satyrów - naszym celem było sprostać oczekiwaniom poprzez stworzenie najbardziej rozpoznawalnego i uniwersalnego obrazu. Na mapach autorskich, w zależności od obranej fabuły, Dreadnought może odgrywać wiele ról. Praktycznie w każdym wykreowanym świecie, który może przyjść na myśl – czy to literatura, film czy branża gier – jesteśmy w stanie znaleźć odpowiednik podobnej maszyny lub egzoszkieletu. Oczywiście uniwersum Might & Magic nie jest wyjątkiem. Szczególnie wczesne gry RPG wyróżniają się szeroką gamą mechanizmów, m.in. laserem.


Ulepszeniem Dreadnoughta będzie Juggernaut]. Z punktu widzenia gameplayu, od swojego „młodszego brata” będzie się różnił wyłącznie statystykami.



Co do skali – trzymamy się uproszczonej konwencji gry. Jeśli natomiast chcielibyście wyobrazić sobie rzeczywiste rozmiary to Dreadnought liczy, mniej więcej, dwukrotność wzrostu dorosłego człowieka.

Jedną ze składowych odbioru jednostki jest oprawa dźwiękowa. Pełnego obrazu doświadczycie dopiero po wydaniu Factory, ale poszczególne fragmenty dźwięków Dreadnoughtów można było usłyszeć w opublikowanej wcześniej dioramie, a trochę głośniej tutaj





Proces rozwoju]
Czy rozważaliśmy inne koncepcje dla jednostki mechanicznej wysokiego poziomu? Tak.
Można śmiało powiedzieć, że w ciągu ostatnich dwóch lat przyjrzeliśmy się wszystkim możliwym rozwiązaniom. Od Smoczego Golema, aż do "trójnogów" Herberta Wellsa (niektóre koncepcje mają w przyszłości szanse na włączenie do HotA jako jednostki neutralne). Ostatecznie za najbardziej obiecujące i odpowiednie rozwiązanie uznaliśmy humanoidalną maszynę.



Jednak budowa Dreadnoughta nie narodziła się od razu. Wiemy, że dla części społeczności to proces tworzenia jest najbardziej interesujący — przygotowaliśmy więc zbiór roboczych ilustracji...



więcej szkiców znajdziecie tutaj
Dodatkowo prezentujemy ewolucję modelu 3D, którą zachowaliśmy w całości:


***
Podczas dyskusji wspominaliśmy o możliwości przeprowadzenia konkursu dla kartografów. Istotne było znalezienie dodatkowych autorów map do kampanii Factory. Ostatecznie, aby nie odciągać uwagi od pracy nad nową frakcją, konkurs przeprowadzimy już po wydaniu 1.7.0. My będziemy mieli więcej czasu, a mapmakerzy więcej treści do eksperymentowania. Wciąż poszukujemy wsparcia w procesie tworzenia map do kampanii. Zainteresowani mogą skontaktować się z nami bezpośrednio lub umieścić swoje prace w odpowiednim temacie (np. na VK) z adnotacją, że są one pokazem możliwości autora w tworzeniu map w duchu kampanii fabularnych. Dobrym punktem odniesienia do waszych projektów mogą być scenariusze HotA, kampanie HotA oraz kampanie oryginalne.

Komentarze

Tabris
Fakt tak skrupulatnego opisania jednostki chyba świadczy o strachu, że Factory może wzbudzić protesty jak przy Forte. Czy przy Cove też były takie informacje?
Uhm
Zdaje się, że nie, żadna jednostka nie miała aż tak szerokiego opisu, może poza dwiema-trzema linijkami tekstu. No i wydali Cove z zaskoczenia, od razu całe gotowe miasto. Wcześniej o Cove krążyły po sieci legendy, a tylko parę osób miało okazję zagrać nowym miastem ze dwa lata przed wydaniem. Potem przez lata dalej utrzymywali postęp prac w ścisłej tajemnicy. Teraz o kontrowersyjnych pomysłach informują z wyprzedzeniem. Wygląda to tak, jakby sami nie byli do nich przekonani :P Trudno się dziwić, potrzeba niesamowitej ekwilibrystyki, by usankcjonować w heroesach istnienie kowbojów i robotów w jednym mieście ;P

Ostatnio takie larum podniosło się, gdy w HoTA team trwały jeszcze prace nad Kuźnia wzorowaną na projektach NWC. HoTA nie pokazywała wtedy za wielu konceptów. Mimo to opór fandomu był spory, dotyczył samego zamysłu stojącego za Forge, który miał przecież solidne umocowanie w fabule. Tamten projekt upadł, bo Don_Komandor stracił wszystkie grafiki.

No cóż, ewidentnie rozwój technologiczny to nie jest to, czego chcą fani :P Moim zdaniem oryginalne Forge mogłoby pasować tylko do kampanii. Obecne nie pasuje do niczego :P
Pitteros
co to za dinozaury i węże na wycinkach z pola bitwy?
Uhm
Pancernik ulepszony, który ma się turlać po rzuceniu przyspieszenia i chyba bieda-czerwie z Diuny. Czekam jeszcze kiedy pokażą Coatle. Na razie reszta jednostek mocno odstaje, przypominają mi trochę alfa wersje jednostek z Cove - odstają ostrością i nasyceniem barw, i mam wrażenie, że można by było przedstawić je lepiej.
LUKE85
jak tylko zobaczyłem tego fioletowego stwora, od razu skojarzyłem go z Jadowitym Pomiotem z Heroes 4
Lord Haart
Ale szkoda że mają być maszyny. Według mnie to trochę psuje klimat. Ale i tak HotA jest super.
ToWeRH3
Ja też jestem bardzo sceptycznie nastawiony do Factory. Chociaż fantasy i cyberpunk (wraz ze steampunk jako odmianą cyberpunku) zaliczają się do grona fantastyki, to jednak fantasy bazuje bardziej na siłach magicznych, zaś cyberpunk oscyluje wokół zaawansowanej nauki, techniki, technik komputerowych. Dla mnie dwa osobne bieguny, a wolałbym HoM&M3 utrzymanej dalej w gatunku fantasy.
Lord Haart
ToWeRH3, jak widzę lubisz grać wieżą?
ToWeRH3
No już nawet pisałem tu na forum, że tower to miasto do którego mam największy sentyment ;)
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 2: Jednostki dwupolowe nie mogą przesunąć się o jedno pole do przodu.