Horn of the Abyss 1.6.0
01 stycznia 2020 / Heroes III / autor Włodarz Hellburn
Tradycji musiało stać się zadość. Około godzinę przed północą, w sieci pojawiła się najnowsza wersja nieoficjalnego dodatku Horn of the Abyss oznaczona numerkiem 1.6.0]. Nie dodała ona nowej frakcji, zapowiedzianej na początku 2019 roku, ale zaktualizowano grę o nowy teren, jednostkę neutralną, a co najważniejsze, kilka zmian dotknęło również umiejętności drugorzędne. Co zatem nowego?
🔹 Dodano nowy teren - wastelands (pustkowia). Kara za poruszanie się po nim to 125% punktów ruchu.
🔹 Dodano nową jednostkę neutralną - stalowego golema (zainspirowanego Heroes 2).
🔹 Strażnikami Eksperymentalnych warsztatów są teraz Stalowe golemt w liczbie 25-50-75-100 (Były Żelazne golemy w liczbie 40-80-120-160)
🔹 Zwiększono szybkość dowolnego stworzenia dotkniętego Zaawansowanym / Mistrzowskim Spowolnieniem o 1.
🔹 Dodano nową umiejętność drugorzędną - Interference (polskie tłumaczenie tymczasowe: Interferencja/Zakłócenie). Działa ona dokładnie tak jak zmieniona niedawno Odporność - zmniejsza moc zaklęć wrogiego bohatera o 10/20/30%. Wszyscy bohaterowie startujący z Odpornością, startują teraz z Interferencją.
🔹 Nowy bohater Bastionu - Giselle. Zastępuje ona Throgrima i specjalizuje się w Interferencji.
🔹 Nowe artefakty wspierające Interferencję: Charm of Eclipse (Wisior Zaćmienia) (10%), Seal of Sunset (Pieczęć Zachodzącego Słońca) (10%) and Plate of Dying Light (Zbroja Umierającego Światła) (25%).
🔹 Poprzednie zmiany dotyczące umiejętności Odporność i odpowiadającym jej artefaktów zostały cofnięte. Odporność, Thorgrim oraz artefakty wspierające ten talent zostały domyślnie zablokowane w grze wieloosobowej.
🔹 Umiejętność "Logistyka" została zmodyfikowana. Teraz bonus do puli punktów ruchu wynosi 5/10/20% (było 10/20/30%).
🔹 Artefakty Rękawice Jeźdźca oraz Buty Szybkości zwiększają pulę punktów ruchu o kolejno 200 i 400 pkt (było 300/600).
🔹 Umiejętność "Inteligencja" została zmodyfikowana. Teraz bonus do puli punktów magii wynosi 20/35/50% (było 25/50/100%).
🔹 Umiejętność "Mistycyzm" została zmodyfikowana. Teraz bonus do odzyskiwanych punktów magii wynosi 5/10/15 (było 2/3/4).
🔹 Umiejętność "Finanse" została zmodyfikowana. Teraz bonus do przychodu królestwa w złocie wynosi 250/500/1000 (było 125/250/500).
🔹 Strażnicy Cmentarzy zostali zmienieni z 6x 20 Ożywieńców na 6x 15 Zombie.
🔹 Wprowadzono nowy obiekt pustkowi - Derrick (Wiertnica). Daje 500 złota w pierwszym tygodniu i 1000 złota w każdym innym.
🔹 Wprowadzono nowy obiekt śniegu - Warlock's lab (Laboratorium czarnoksiężnika). Pozwala graczom na przemianę rtęci, siarki, kryształów i klejnotów w stosunku 1 do 1.
🔹 Wprowadzono nowy obiekt pustkowi - Prospector (Poszukiwacz). Daje 500 złota lub 5 siarki raz w tygodniu.
🔹 Wprowadzono nowy obiekt pustkowi - Trailblazer (polskie tłumaczenie tymczasowe: Traper). Zmniejsza karę ruchu na pustkowiach o 50%.
🔹 Wprowadzono nowy obiekt pustkowi - Grave (Grób). Po wykopaniu daje 500-5000 sztuk złota lub losowy artefakt klasy Skarb/Pomniejszy i daje morale -3 do następnej bitwy.
Ponadto:
🔹 Dla wszystkich standardowych losowych szablonów map do gry online wprowadzono limit 100 rund na czas trwania walki, po którym atakujący musi uciec, poddać się lub rozpocząć szybką walkę. Limit ten można zmienić w edytorze mapy i szablonu.
🔹 W przypadku wszystkich lustrzanych szablonów Jeremy jest teraz dostępny, a Alamar, Jeddite, Labetha, Grindan i Miriam są zablokowani.
🔹 Starożytne lampy są teraz dozwolone w strefach początkowych Fortecy na szablonie Jebus Cross.
🔹 Usprawnienia edytora map.
🔹 Tradycyjnie poprawiono porcję błędów SoD oraz błędów HotA.
Pełna lista zmian (język angielski)
Pobierz HotA 1.6.0 (mirror oficjalny)
Pobierz Hota 1.6.0 (mirror jaskiniowy)
Komentarze
W ogóle można by zostawić interferencje i odporność jako dwie osobne umiejki. Ta pierwsza zmniejszała by dmg rzuconych na nas czarów, ta druga mogła by działać na zasadzie procentowej szansy na całkowite uniknięcie czaru (tak samo jak to było w SoD).
Mistycyzm co turę oddaje nam procentową ilość many. Rozumiem, że procenty są wyliczane od ilości max many jaką mamy dostępną? Czyli boh z 200 many co turę będzie odzyskiwał 30 pkt na ekspercie, zaś boh z 50 pkt będzie odzyskiwał 7 pkt co turę? Czy jak to się wylicza te procenty?
Trailblazer w dosłownym tłumaczeniu to pionier i może tak by opisać w grze?
A co do znerfienia logistyki i całej hoty... SoD był przegięty (spróbujcie sobie czasem dorwać taką Dessę alby Kyrrę na 30lvl i z rękawicami jeźdźca :/), ale hota chyba przegina w drugą stronę. Nie każdy ma w ch*j czasu, żeby grać 24/7 w hirołsy i znerfienie logistyki czy artefaktów do niej może się skończyć tak, że nikomu nie będzie się chciało przechodzić map XH,G.
ToWeRH3: Z zakłócaniem i odpornością właśnie tak się sprawy mają - są to teraz dwie osobne umiejki. Tyle że ta druga jest domyślnie zablokowana.
Z mistycyzmem to babol się wkradł. Przywracane są punkty, a nie % z maksymalnej puli many.
Pionier brzmi zbyt nowocześnie, ale w sukurs przybywa bliskoznaczne słowo traper. Lokacja będzie nosić nazwę "Namiot trapera".
Odnośnie logistyki, cóż. Moim zdaniem nerf trafiony w sedno. Logistyka była znacząco przegięta. A 10% nerfa na expie i 300 punktów łącznie z butów i rękawic to nie jest AŻ TAK WIELKI CIOS, jak to przedstawiłeś :).
Pozdrawiam
- Gdzie była ta ankieta? Ja na nic nie głosowałem! xD
- Całe szczęście, że mistycyzm oddaje 15pkt a nie procent, bo już oczami wyobraźni widziałem co mógłby narobić taki np. Elleshar jakby odzyskiwał co turę 15% ;D
- Odnośnie odporności, jest domyślnie zablokowana czyli jak rozumiem nie da się jej dostać przy awansie (jeszcze nie miałem okazji pobrać nowej Hoty, chcę skończyć obecne mapy przed reinstalką)? A ja bym wolał, żeby obydwie umiejki (zakłócenie i odporność) funkcjonowały w hocie i były aktywne.
- Z tą logistyką, w SoD była (jak sam mówisz) znacząco przegięta. Ale czy nerfienie jej ma sens. Reinstalnę hote, pogram i wrócimy do tematu rozmowy jak przetestuję nową logistykę na żywo ;)
- Co do nazw, mi się właśnie pionier kojarzy ze starymi westernami i bardziej pasuje do klimatu, no ale nie będę się upierał na śmierć i życie, pewnie się przyzwyczaję do nowych nazw.
Pozdrawiam!
3. Odporność jest domyślnie zablokowana w grze wieloosobowej... chyba że ktoś sobie np zmodyfikuje szablon lub mapkę, by ta umiejętność występowała. W pojedynczych scenariuszach powinna się pojawiać normalnie.
@Tabris, mnie się zawsze wydawało, że pionier to też taki przewodnik całej grupy, który niekoniecznie zna z doświadczeń dany teren, ale ma przede wszystkim zmysł do poruszania się w nowym otoczeniu i szybko orientuje się geograficznie (a nie ślamazara, która gubi się we własnym domu). No ale z polaka to ja zawsze byłem słaby, więc nie będę się wymądrzał z nomenklatury ;)