Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Modding w Heroes 7

31 lipca 2015 / Heroes VII / autor Silveres

Wszystko, co zostanie tutaj przedstawione będzie dostępne z widoku zaawansowanego w edytorze, co jeszcze bardziej, pokazuje jak potężne to narzędzie. Aby ułatwić korzystanie z niego, w przyszłości twórcy obiecali stworzyć więcej poradników.
W tym miejscu warto dodać krótką informację na temat moddingu: edytor nie będzie podmieniać żadnych plików gry, a zamiast tego skopiuje je. Cała praca będzie się odbywała właśnie na tych kopiach. Ponadto wszystkie modyfikacje będą zapisywały się także na konkretnej mapie, dzięki czemu gracz nie będzie musiał pobierać żadnych dodatkowych treści.
Bohaterowie]
Zmienianie bohaterom imion, statystyk, czy portretów to zupełna podstawa. W Heroes 7 można będzie z łatwością zagłębić się temat znacznie bardziej i zmieniać choćby modele postaci, czy wierzchowców. Dzięki specjalnemu narzędziu każdy po "zbadaniu" wybranego bohatera szybko i bezboleśnie odnajdzie wszystkie związane z nim elementy, by następnie móc je zmieniać wedle uznania. Poniżej kilka screenów z metamorfozy Sailin:


Prosta zmiana kolorów i portretu, a oto efekt:


Po wprowadzeniu zmian wizualnych, można zająć się wnętrzem czempiona. A przynajmniej kilkoma z wielu jego aspektów.
Dzięki temu, że pracujemy na kopii istniejącej już postaci, nie musimy tworzyć jej zupełnie od zera. Wystarczy zmienić interesujące nas atrybuty. Jest to znacznie łatwiejszy sposób i nie wymaga specjalnej znajomości mechaniki edytora.

W ten sposób można zupełnie dowolnie edytować właściwie każdy element gry. Na przykład porozdawać na lewo i prawo umiejętność nekromancji...

...albo stworzyć wietrzną kulę ognia(?).

Jednostki:]
Z taką samą dowolnością edytować można jednostki. Można zmieniać ich kolor, edytować portrety, wielkość modelu... czyli jeszcze raz to, co jest opisane wyżej.




Oczywiście możliwe będzie też tworzenie od zera własnych postaci, z własnymi modelami.
Miasta:]
Jak pewnie już się domyślacie... dokładnie to samo można robić z miastami. Ale ponieważ wcale nie napisałem, że edycja każdego elementu jest możliwa, to teraz przedstawię Wam także zmiany, jakie można wprowadzić w miastach.

Zamiana miejscami koloru złotego i niebieskiego:

Jeśli chodzi o widok miasta od wewnątrz, to jego również będzie można edytować na własną rękę.

Komentarze

Haav Gyr
Jestem za! ;)
Dauntra
Sama nie jestem wielką fanką modów, ale ten wydaje się być fajnym pomysłem na urozmaicenie rozgrywki.
Tarnoob
:-O Jaram się!! Nie mogę się doczekać wskrzeszenia Heroes III (i innych części) w ramach H7! :-D Spełniają się marzenia!
Dagon
OooOoo, siódemka urasta do roli najlepszej części serii! A ja mam za słaby komputer :,((((
HEROES NA KONSOLE!
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Jednostek naturalnie wolnostojących na planszy może być maksymalnie 4000 (legion).