Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Poszukiwanie skarbów, wyniki głosowania oraz elfi ambasador

17 lipca 2015 / Heroes VII / autor Silveres

W dzisiejszym newsie poznamy zwycięzcę, a nawet dwóch, głosowania na kolejne frakcje do beta testów. Oprócz tego dowiemy się, jaki przedmiot zastąpi znanego z wcześniejszych części serii Graala. Na koniec, jako zupełny bonus, przedstawiony nam zostanie elfi ambasador Lasir.

W Heroes VII zamiast standardowego Graala będziemy szukać... Łzy Ashy. Czym się różni od znanego nam już przedmiotu? Otóż... nazwą.
Łzy Ashy to najwyższa forma Smoczych Kryształów. Są dziesięć razy większe i nawet sto razy wydajniejsze, niż Kryształy Smoczej Krwi. Asha rozsiewała je aż do końca Wojny Stworzenia, by oczyścić świat z sił Chaosu. Obecność Łzy Ashy znacząco wpływa na miasto, lub nawet cały region wokół niego. Pozwala na dokonywanie prawdziwych cudów...
Poszukiwanie skarbu]
Przemierzając mapę przygody, bohaterowie mogą natrafić na pewną ilość obelisków - zależnie od wielkości mapy i zamysłu jej twórcy. Za każdy razem, gdy obelisk zostaje odwiedzony, odsłania on pewien kawałek mapy skarbu. Gdy mapa ujawni się już w całości - a czasem nawet wcześniej - na środu zobaczymy znak X, który wskazuje pozycję Łzy.
Po tym, gdy bohater odwiedzi pierwszy z obelisków, otrzyma nową umiejętność do wykorzystania na mapie przygody. Zastąpi ona standardową łopatę, z jaką mieliśmy doczynienia we wcześniejszych częściach serii. Można będzie jej użyć raz dziennie.
Łza Ashy]
Gdy czempion zdobędzie wreszcie skarb, utraci wszystkie punkty ruchu. Od następnej kolejki jego zadaniem będzie przetransportowanie Łzy do miasta posiadającego przynajmniej 15 poziom rozbudowy.
Uwaga:] w czasie posiadania w ekwipunku Łzy, wszystkie czary teleportacji są niedostępne!
W mieście tym zostanie wzniesiony budynek zapewniający specjalne bonusy oraz zwiększający przychód złota. Każda z frakcji posiada inne bonusy za zdobycie Łzy.
Uwaga:] gdy nasz bohater posiada przy sobie Łzę Ashy, jest on widoczny na mapie dla wszystkich graczy!
Gildia Złodziei]
Postępy w poszukiwaniu Łzy mogą być śledzone przez wszystkich graczy za pośrednictwem Gildii Złodziei.

Beta-głosowanie]
Głosowanie nad kolejnymi dwiema frakcjami do beta testów zostało zakończone. Zwycięzcami zostali: Loch] oraz Sylvan]!
A oto całkowite, procentowe wyniki głosowania:
Twierdza]: 11%
Nekropolia]: 27%
Sylvan]: 29%
Loch]: 33%

Historia Lasira:]
Otrzymaliśmy wiadomość z Irollanu, że do Ivana został wysłany ambasador. Według moich informacji, jest nim Lord Lasir, pochodzący z miasta Erewel. To dość intrygujący wybór.
Erewel położony jest w pobliżu granicy Irollanu i Księstwa Jednorożca. Miasto to przyciąga wielu turystów - kupców z Imperium, czarodziei, czy krasnoludy. Przyjeżdżają tam, by nabyć zapierające dech w piersiach twory rzemieślników.
Lasir, syn stolarza, nigdy nie miał talentu do tworzenia sztuki. Jednak był wyjątkowy na swój własny sposób. Sylanna pobłogosławiła go darem do negocjacji. Już jako dziecko potrafił sprzedać coś za wyższą kwotę, niż było warte w rzeczywistości.
Tym osobliwym talentem, młody Lasir zwrócił na siebie uwagę miejscowej Królowej - jednej z wielu władców Irollanu, wasala Wysokiego Króla z tamtej epoki. Dzięki Lasirowi zawarte zostało bardzo korzystne porozumienie handlowe między Erewelem, a Czarodziejami z Karthal. Królowa zapragnęła, by stał się on członkiem jej rady.
Lasir jest niezwykle inteligentny. A ze względu na brak arystokratycznego urodzenia, nie unosi się dumą i często zaskakuje swych rozmówców brakiem typowej elfiej wyniosłości.
Elf nie udowodnił do tej pory swej wartości na polu bitwy, dopiero w czasie walki z demonami z góry Vantyr otrzymał taką szansę. Przeciw demonom walczyły tam sprzymierzone siły elfów, ludzi i czarodziejów.
Wszystko wskazywało na to, że bitwa zostanie przegrana. Demony były niezwykle zdyscyplinowane i powoli zdobywały przewagę. Pewien rycerz zebrał kilku walczących i w akcie desperacji wyruszył, by unicestwić wrogiego generała. Z okrzykiem bojowym "Ashan!" Lasir oraz czarodziej ze Srebrnych Miast dołączyli do walki. Rycerz, elf oraz czarodziej w końcu pokonali demonicznego przywódcę. Po jego śmierci siły wroga stały się dzikie i chaotyczne, przez co natychmiast prysła cała ich przewaga.
Po walce okazało się, że owym rycerzem była Lady Rowena, Księżna Jednorożca. Gdy wojna dobiegła końca, Lasir stał się ambasadorem elfów na jej dworze.
Przypuszczam, że zaznajomienie ze zwyczajami Imperium czyni go idealnym kandydatem, by dołączył do rady Ivana. Należy pamiętać, że Lasir jest przede wszystkim dyplomatą i tak należy go postrzegać. Oraz wszystko, co mówi i robi.
Co ciekawe, jeden z moich szpiegów opowiedział mi inną historię dotyczącą tamtej bitwy. Kiedy Rowena, Lasir i nieznany czarodziej pokonali demona, znaleźli dziwną broń przy jego ciele. Pół-pazur, pół-ostrze. Bohaterowie przypuszczali, że artefakt w jakiś sposób może wiązać demoniczne armie z ich przywódcą i postanowili go ukryć. Przysięgli, że dopilnują, by przedmiot nigdy nie powrócił do żadnego demona. Choć należy pamiętać, że ta historia nie została nigdy potwierdzona...

Komentarze

Ravciozo
W sumie to niewiele różni się to wszystko od trójki. Obeliski, mapa, kopanie....dziwne jest tylko to, że bohater wykopujący Łzy musi mieć odwiedzony obelisk. No i brak teleportu itp. z Łzami to ciekawy pomysł. Ale ogólnie to uważam (przynajmniej to drugie) za fajny pomysł. Kolejny plus dla "siódemki" :D
Silveres
Łza jest jedna na mapę, z tego co zrozumiałem. W używaniu liczby mnogiej chodzi o to, że Łzy Ashy spadły na różne tereny. Ale jest jedna na mapę. Ta mechanika niczym się nie różni od Graala.
Konquer
Sam autor newsa napisał przecież, że Łza różni się od Graala jedynie nazwą.
Konquer
PS - milion razy bardziej wolałem rozwiązanie z HoMM4, w którym mieliśmy Wyrocznie zamiast obelisków, wyrocznie miały różne kolory, odwiedzanie wyroczni jednego poziomu odblokowywało mapę przypisaną tylko do tego konkretnego koloru - dlatego jeżeli na mapie było wiele kolorów wyroczni (np. 3 kolory po 5 wyroczni) to mogliśmy kopać kilka skarbów na jednej mapie - a nie tylko jeden.

Dodatkowo mapa odkrywała się tylko po odwiedzeniu wszystkich wyroczni, nie było tak, że jak miałeś farta i akurat odkryło ci dobrego puzzla to mogłeś wykopać skarb w momencie, w którym twórca mapy jeszcze by sobie tego nie życzył.

Dodatkowo "skarb" w HoMM4 był po prostu wydarzeniem - dlatego mogło to być cokolwiek - artefakt (dowolny, nie tylko graal) ale też surowce, jednostki, odblokowanie drogi - COKOLWIEK, a to otwierało mnóstwo możliwości twórcom map.

Dlatego system z HoMM4 >>>>>> system z jakiegokolwiek innego heroes.
Kajbel
Normalni Rar - ten mozaik - jako witraż dla odkrywania Łzy - no FENOMENALNA GRAFIKA XD
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: W Wiatraku nigdy nie otrzymamy drewna.