Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Bitwy Heroes 7

17 lutego 2015 / Heroes VII / autor Silveres

Dzisiejszy news pozwoli nam zapoznać się bliżej z polem bitwy, taktyką prowadzenia walk w Heroes 7 oraz ich mechaniką. Dowiemy się także szczegółów na temat takich funkcji, jak flankowanie, krycie i odwet. Podsumowując, walka, walka i jeszcze raz walka.
Taktyka]
Ponieważ umiejętność Taktyki jest niezwykle istotna, Ubisoft uznał, że nie warto rezerwować jej tylko dla wybranych klas bohaterów. Tak więc w H7 ponownie wszyscy bohaterowie będą mogli korzystać z fazy taktycznej, choć niektórzy z nich - dzięki specjalnej umiejętności - będą operowali na większym obszarze niż inni.

Rozstawianie jednostek]
Podobnie, jak to miało miejsce w Heroes III, w najnowszej odsłonie serii komputer także będzie rozstawiał i dzielił jednostki na podstawie siły naszego bohatera.
Walki z bossami]
W H7 developerzy chcą się skupić na standardowym schemacie armia vs armia, więc postanowili zrezygnować z prowadzenia walk przeciwko "bossom".
Inicjatywa]
System inicjatywy będzie klasyczny - Ubisoft zrezygnował z dynamicznego, z którym mieliśmy okazję się zapoznać choćby w Heroes V. Oznacza to, że jednostki będą posiadały z góry ustaloną prędkość, na podstawie której określana będzie kolejność wykonywania ruchów.
Flankowanie]
Okrążanie oddziałów przeciwnika, czy posyłanie ich na jego flankę będzie swoistym eksperymentem. Jednak - według tego, co możemy wyczytać - nie będzie ono kluczowym elementem bitwy, a jedynie swoistym dodatkiem dla części stworzeń. Jednostki wysłane przez nas do tego manewru będą mogły uszkodzić armię przeciwnika.
Krycie]
Ulepszona została funkcja "krycia", z którą spotkaliśmy się już w H6. Czyli nasze jednostki będą mogły chronić swoim ciałem inne, znacznie ważniejsze stworzenia.

Kontratak]
Heroes 7 zaoferuje naszym jednostkom również możliwość kontrataku - standardowo - po ataku przeciwnika. Oczywiście wyjątek stanowią stworzenia dystansowe.
Obrona]
Funkcja Obrony będzie mieć znaczący wpływ na obronę stworzeń. Jej włączenie, jak można się domyślać, poskutkuje zwiększeniem wskaźnika obrony u naszego stronnika.
Czekanie]
Tutaj niewiele zmian. Stworzenia szybkie będą czekać krócej, niż stworzenia wolne, a funkcji Czekania można użyć tylko raz na turę.
Atak bohatera]
Czempioni będą mogli atakować jednostki przeciwnika i nie otrzymają odwetu. Im wyższy poziom naszego bohatera, tym więcej jednostek wroga będzie mógł pokonać za jednym atakiem.
Umiejętności i zaklęcia bohaterów]
Czempioni będą mogli wspomagać swoje jednostki w dwójnasób. Jedną z metod są zaklęcia, których działanie zna już chyba każdy. Zaś drugą, specjalne umiejętności, dzięki, którym będą mogli dodawać bonusy swoim stronnikom.
Autowalka]
Ta opcja również się pojawi, choć - tradycyjnie - znacznie pewniej jest wygrać bitwę samemu, niż pozwolić zrobić to komputerowi. Z drugiej strony, w ten sposób można zyskać na czasie, który poświęcilibyśmy na prowadzenie walki.

Komentarze

Crazy
Powrót klasycznej inicjatywy bardzo na plus. Flankowanie widziałem w Heroes Online i był to przyjemny dodatek.

Oczywistość braku kontrataku dla jednostek dystansowych jest raczej sporna, vide H4.
Dagon
Silv, chyba na szybko robiłeś tego newsa. Nie chcę ci wypominać, ale trochę mało precyzyjne to tłumaczenie.

Mam nadzieję, że autocombat będzie w miarę ogarnięty i będzie sens go używać. Ciekawym bardzo tego flankowania, nie miałem okazji sprawdzić tego w HO. Niestety powrót do klasycznej inicjatywy to o wiele mniej opcji taktycznych i kombinowania w czasie samej bitwy...
Grodmar
Inicjatywa była lepsza w H5, nieco (ale nadal łatwa) trudniejsza do ogarnięcia. Nawet pytałem o ten system w swoim pierwszym poście. Całe szczęście że walki z bossami nie ma. Może i na początkowym etapie gry byłyby mega trudne do rozwalenia, ale pod koniec...

Autowalka, mam nadzieję, że nie taka jak w H5, gdzie nie korzystała np. z bramy, czy (chyba) czarów.
Vandergahast
z czarów korzystała, zawsze mnie wpieniało że manę mi zżera
Dagon
opcje > gra > magia w walce automatycznej: on/off :)
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 2: Jednostki dwupolowe nie mogą przesunąć się o jedno pole do przodu.