Bitwy Heroes 7
17 lutego 2015 / Heroes VII / autor Silveres
Dzisiejszy news pozwoli nam zapoznać się bliżej z polem bitwy, taktyką prowadzenia walk w Heroes 7 oraz ich mechaniką. Dowiemy się także szczegółów na temat takich funkcji, jak flankowanie, krycie i odwet. Podsumowując, walka, walka i jeszcze raz walka.
Taktyka]
Ponieważ umiejętność Taktyki jest niezwykle istotna, Ubisoft uznał, że nie warto rezerwować jej tylko dla wybranych klas bohaterów. Tak więc w H7 ponownie wszyscy bohaterowie będą mogli korzystać z fazy taktycznej, choć niektórzy z nich - dzięki specjalnej umiejętności - będą operowali na większym obszarze niż inni.
Rozstawianie jednostek]
Podobnie, jak to miało miejsce w Heroes III, w najnowszej odsłonie serii komputer także będzie rozstawiał i dzielił jednostki na podstawie siły naszego bohatera.
Walki z bossami]
W H7 developerzy chcą się skupić na standardowym schemacie armia vs armia, więc postanowili zrezygnować z prowadzenia walk przeciwko "bossom".
Inicjatywa]
System inicjatywy będzie klasyczny - Ubisoft zrezygnował z dynamicznego, z którym mieliśmy okazję się zapoznać choćby w Heroes V. Oznacza to, że jednostki będą posiadały z góry ustaloną prędkość, na podstawie której określana będzie kolejność wykonywania ruchów.
Flankowanie]
Okrążanie oddziałów przeciwnika, czy posyłanie ich na jego flankę będzie swoistym eksperymentem. Jednak - według tego, co możemy wyczytać - nie będzie ono kluczowym elementem bitwy, a jedynie swoistym dodatkiem dla części stworzeń. Jednostki wysłane przez nas do tego manewru będą mogły uszkodzić armię przeciwnika.
Krycie]
Ulepszona została funkcja "krycia", z którą spotkaliśmy się już w H6. Czyli nasze jednostki będą mogły chronić swoim ciałem inne, znacznie ważniejsze stworzenia.
Kontratak]
Heroes 7 zaoferuje naszym jednostkom również możliwość kontrataku - standardowo - po ataku przeciwnika. Oczywiście wyjątek stanowią stworzenia dystansowe.
Obrona]
Funkcja Obrony będzie mieć znaczący wpływ na obronę stworzeń. Jej włączenie, jak można się domyślać, poskutkuje zwiększeniem wskaźnika obrony u naszego stronnika.
Czekanie]
Tutaj niewiele zmian. Stworzenia szybkie będą czekać krócej, niż stworzenia wolne, a funkcji Czekania można użyć tylko raz na turę.
Atak bohatera]
Czempioni będą mogli atakować jednostki przeciwnika i nie otrzymają odwetu. Im wyższy poziom naszego bohatera, tym więcej jednostek wroga będzie mógł pokonać za jednym atakiem.
Umiejętności i zaklęcia bohaterów]
Czempioni będą mogli wspomagać swoje jednostki w dwójnasób. Jedną z metod są zaklęcia, których działanie zna już chyba każdy. Zaś drugą, specjalne umiejętności, dzięki, którym będą mogli dodawać bonusy swoim stronnikom.
Autowalka]
Ta opcja również się pojawi, choć - tradycyjnie - znacznie pewniej jest wygrać bitwę samemu, niż pozwolić zrobić to komputerowi. Z drugiej strony, w ten sposób można zyskać na czasie, który poświęcilibyśmy na prowadzenie walki.
Komentarze
Oczywistość braku kontrataku dla jednostek dystansowych jest raczej sporna, vide H4.
Mam nadzieję, że autocombat będzie w miarę ogarnięty i będzie sens go używać. Ciekawym bardzo tego flankowania, nie miałem okazji sprawdzić tego w HO. Niestety powrót do klasycznej inicjatywy to o wiele mniej opcji taktycznych i kombinowania w czasie samej bitwy...
Autowalka, mam nadzieję, że nie taka jak w H5, gdzie nie korzystała np. z bramy, czy (chyba) czarów.