Kwestia mechaniki
17 grudnia 2014 / Heroes VII / autor Silveres
Kilka godzin temu panowie z Ubisoftu pokusili się o dość ciekawe porównanie. Might & Magic: Heroes 7 oficjalnie nazwane zostało prawowitym dziedzicem trójki. Czy słusznie? Pewnie konserwatywni miłośnicy HoMM z politowaniem kręcą w tym momencie swymi głowami, a ci mniej opanowani wołają o pomstę do nieba. Jednak - jakby na to nie patrzeć - Might & Magic Team nie pozostaje gołosłowny. Wypunktowali całą listę aspektów, którymi nawiązali do poprzednich części serii. Przy okazji poznaliśmy wiele nowych informacji na temat mechaniki.
Kalkulator obrażeń:]
Kalkulator obrażeń jest odwzorowaniem tego, który mieliśmy okazję poznać w Heroes III. A mianowicie, różnica między atakiem, a obroną jednostek daje nam mnożnik do obrażeń, które mają być zadane. Punkty ataku będą dodawane bezpośrednio do jednostek danego bohatera.
Statystyki Bohatera:]
W Heroes 7 zdecydowano, o wprowadzeniu siedmiu cech bohaterów:
- moc (zwiększa atak jednostek)
- obrona (zwiększa obronę jednostek)
- magia (zwiększa moc zaklęć)
- wiedza (zwiększa maksymalną liczbę punktów many)
- przywództwo (zwiększa morale jednostek)
- przeznaczenie (zwiększa szczęście jednostek)
- obrażenia (obrażenia, jakie zadaje bohater)
Morale i szczęście:]
Szczęście i morale w Heroes 7, to dwa aspekty, które potrafią naprawdę nieźle namieszać w rozgrywce. Wysokie morale umożliwia naszym stronnikom dodatkowy ruch, zaś niskie może pozbawić ich tury. Wysokie szczęście odpowiada za ciosy krytyczne, a więc - wprost proporcjonalnie odwrotnie - niski jego wskaźnik zmniejsza bazowe obrażenia jednostki.
Jednostki wspomagające:]
W Heroes 7, jak w poprzednich częściach gry, uświadczymy i jednostek wspomagających. Dla każdej frakcji przybierają one unikalny wygląd oraz nazwę. Kupuje się je w przeznaczonych ku temu budynkach, a nasi bohaterowie mogą specjalizować się w ich używaniu, co - oczywiście - zwiększa ich skuteczność w akcji.
Występują w trzech kategoriach, których działania nie trzeba chyba objaśniać:
- balista
- namiot uzdrawiający
- katapulta
Magia:]
System magii w Heroes 7 otrzyma własną notkę, w której zostanie szczegółowo rozpisany.
Surowce:]
O surowcach w Ashanie już pisaliśmy, toteż przypomnę tylko, że jest ich siedem.
Zdolności jednostek:]
W Heroes 7 znacznie więcej umiejętności specjalnych opierać się będzie na procentach. Na przykład, Meduza będzie mieć XX% szans, że zamieni przeciwnika w kamień. Wprowadza to pewien element losowości do rozgrywki.
Edytor map:]
Standardowe narzędzie serii gier M&M i tym razem będzie dostępne. Jednak temat edytora zostanie szczegółowo poruszony w jednej z przyszłych aktualizacji.
Komentarze
tjaa... pewnie mi się wydaje... ;]
A te siedem cech bardzo mi się podoba. Nieźle to zróżnicuje bohaterów. Możesz być np. mięczakiem, który ma po prostu dużo farta. I ciągle możesz wygrać. Takie małe liźnięcie rpg :)
Oczywiście nowości i zmiany też są mile widziane.
Możemy w sumie zacząć strzelać, które współczynniki będą miały największą szansę na wypadnięcie w poszczególnych frakcjach. U rycerzy zapewne obrona i przywództwo. Jeśli będą barby, pewnie atak i obrażenia. To nawet fajne, bo można teoretycznie stworzyć dwie frakcje obronne uzupełniane przez drugie atrybuty, czyli działające inaczej mimo głównego mianownika.
Ponadto jeszcze nie zostało powiedziane czy szczęście/morale/obrażenia będzie się zdobywać w ten sam sposób co atak,obronę,moc i wiedzę. Jeżeli nie, to zostaną tylko 4 atrybuty do podziału na 18 różnych klas, a to nie wróży dobrze.