Might & Magic: Heroes 7
12 sierpnia 2014 / Heroes VII / autor Drakeburns
Na tajemniczej stronie Ubisoftu[/b]] wciąż jeszcze widać zegar, ale już dziś mamy pewność co będzie nową grą z serii [b]Might & Magic].
Nową grą będzie Might & Magic Heroes 7], czyli kolejna część strategicznej gry turowej.
Informację tę zdradził Twitch[/b]] podając sobotnią listę gier na gamescom:
[b]
August 16 – Saturday]
2:20 AM Electronic Arts – Dawngate
2:40 AM Ubisoft – Might & Magic Heroes 7]
3:00 AM Ubisoft – The Settlers – Kingdoms of Antaria
3:20 AM Guerilla – Killzone: Shadow Fall Intercept
3:40 AM Perfect World
4:00 AM Indie Mega Booth
4:40 AM NCSOFT – Wildstar: Devs vs Fans Battle Royale
5:20 AM Hidden Path Games
5:40 AM Vlambeer
6:00 AM Mail.ru
6:40 AM Jagex – Transformers Universe
7:40 AM Robot Entertainment – Orcs Must Die!
8:40 AM Guild Wars 2 International All-Stars Tournament
10:00 AM 2K – EVOLVE
Update 13.08.2014 by Hayven:
Ubisoft oficjalnie zapowiedział najnowszą grę z serii: Might&Magic: Heroes VII!
[yt:http://www.youtube.com/watch?v=3sKThkkD2Kk]
Dodatkowo, stworzony został specjalny blog o nazwie [b]Rada Cieni[/b]], przypominający swoją strukturą Open Dev Might&Magic X.
Jeśli chcecie być na bieżąco z aktualnościami, radzę często zaglądać na stronę, gdyż wedle zapowiedzi, twórcy będą odkrywać coraz to kolejne elementy gry (na przykład na razie znamy jedynie część jednostek, ale sukcesywnie będą odkrywane następne).
Komentarze
Fabuła zapowiada się ciekawie, a 6 frakcji w podstawce to tyle samo, co w podstawowej wersji H5, a więc nie jest najgorzej :)
mimo wszystko chyba można spuścić z tonu. Dalej mam awers do "Heroes" 5, "Heroes" Kingdoms i Clash of "Heroes", bo to wygląda na karykaturę a nie prawdziwe hirołsy. Za to Heroes VI i MMX są już dużo bardziej dojrzałe, a 3D jest już porównywalnie dobre z idealnym późnym 2D jak w HoMM3-4. Sama fabuła i świat też się już chyba zrehabilitowały - no bo trochę trudno zostawić tę zaczętą kAshanę, a zamiast tego zrobili całkiem rozsądne posunięcie. Zatrudniono Juliena "Marzihna" Pirou, który naprostował te gry, nasycił je aluzjami i hołdami dla JVC, NWC, a nawet dla fandomu - por. postać Flamestryke.
Miecznik jako czempion to nie jest zły pomysł - to nawiązanie do Paladyna z Heroes I-II, z mieczem dwuręcznym. Trochę nielogiczne, że przy takiej zbroi i broni nie starczyło funduszy ani siły na hełm. Ogólnie podoba mi się taka wielka unifikacja różnych wersji miast z różnych części serii, tak zusammen do kupy, żeby były i anioły, i paladyni, i chłopi, i pikinierzy, i kapłani, i może nawet gryfy lub w tym wypadku zastępcze wilki.
Fabule okażmy trochę wyrozumiałości. Nowa ekipa wyraźnie robi, co może, żeby ratować twarz, liczy się ze zdaniem fanów i byłoby chyba niemiło tego nie doceniać. Nie każda gra musi mieć zaraz noblowską i oscarową historię jak Might and Magic VI-VII. W dodatku nawet gry NWC nie stroniły od dość prostych wątków, ot radosnych wojen bajkowych państewek, o czym pisał już kiedyś Guinea. Dopiero z perspektywy wielkiej układanki, pokazanej bardziej przez Might and Magic, kampanie Heroes nabierają drugiego dna. Tak samo jest w nowych grach Ubi et Obi - świat i historia w MMX dają do myślenia, całość jest rozbudowana i oczywiście daleko im do świata NWC, ale chociaż okazuje mu się szacunek i robi aluzje.
Dlatego: fabuła - fajnie, niech będzie jak najlepsza(bardzo bym takiej chciał), ale oby nie wpłynęła na tok rozwoju mechaniki.