Arena Konwentowa 2.4
26 lutego 2014 / Heroes III / autor Mateusz
W pokoju rozległ się głośny pisk uchodzącej z czajnika pary. Włóczykij zdjął metalowe naczynie z ognia i nalał wody do dwóch kubków. W pomieszczeniu natychmiast uniosła się przyjemna woń ziół.
- Sam widzisz jak to wygląda. - Mateusz wskazał na stos poplamionych papierzysk - Turniej trwa, dokumentacja mnoży się na potęgę.
Włodarz pokiwał głową ze zrozumieniem i pociągnął solidny łyk naparu.
- Do dia... khe khe... bła! - zakaszlał - Całkiem mocne jak na zioła.
Mateusz uśmiechnął się porozumiewawczo.
- A to co? - zapytał Ifryt zmieniając temat.
Włóczykij skierował wzrok na nieotwartą jeszcze kopertę.
- Poznaję to pismo - mruknął do siebie i sięgnął po niewielki nożyk leżący obok świecznika.
Zręcznym ruchem otworzył wiadomość i szybko zapoznał się z treścią.
Gdy skończył pokiwał głową z aprobatą i przekazał notatkę Hellburnowi.
- Trzeba to szybko ogłosić! - zadecydował.
Mam przyjemność poinformować, że światło dzienne ujrzała nowa wersja Areny konwentowej] autorstwa Wojrada.
Ta najpopularniejsza w Polsce (a może i za granicą także) turniejowa mapa do Heroes III doczekała się odsłony o numeracji: 2.4.
POBIERZ
INSTRUKCJA - Krok po kroku
Najważniejsze zmiany:
!!(#FCE94F)+]!! Rozwijamy dwóch bohaterów, by spośród nich wybrać tego, który będzie dowodził w trakcie walki.
!!(#FCE94F)+]!! Modyfikacji uległ system wyboru artefaktów. Decydujemy się dwa zestawy, kolejno z pierwszej i drugiej "trójki" kolumn.
!!(#FCE94F)+]!! Wyeliminowana została Kula stałości.
!!(#FCE94F)+]!! Zmiany w bonusie dla magów z Cytadeli.
!!(#FCE94F)+]!! Zwiększone premie statystyk mocy i wiedzy.
!!(#FCE94F)+]!! Gwarantowane zaklęcie: Żądza krwi.
Na rzecz lepszego balansu poprawiono ilość wielu jednostek:
Czempion 28 (+1)
Kapłan 60 (+2)
Zbrojny 117 (-2)
Łucznik 320 (-10)
Halabardnik 255 (+10)
|
Jednorożec bitewny 31 (+1)
Ent 58 (+5)
Drzewiec 70 (+2)
Srebrny pegaz 95 (+6)
Pegaz 120 (+1)
Wysoki elf 135 (-1)
Krasnolud wojownik 190 (+5)
Krasnolud 240 (+10)
Centaur bojowy 255 (+15)
Centaur 315 (+5)
|
Naga królewska 26 (+1)
Naga 34 (-1)
Mag 100 (-5)
Dżinn 58 (+2)
Obsydianowy gargulec 225 (+5)
|
Czart 66 (-2)
Rogaty demon 90 (+4)
Magog 222 (-6)
|
Upiorny smok 17 (+1)
Upiorny rycerz 27 (+2)
Lisz 70 (-1)
Wampirzy lord 72 (+4)
Wampir 112 (+7)
Upiór 170 (+5)
Zombie 240 (+4)
Ożywieniec 320 (+10)
Kościej 355 (+15)
Szkielet 410 (+10)
|
Chimera 35(+1)
Wielki minotaur 51 (+2)
Minotaur 61 (-1)
Meduza 111 (-4)
Harpia wiedźma 195 (+10)
Harpia 285 (+10)
Piekielny troglodyta 360 (+10)
Troglodyta 430 (-20)
|
Cyklop królewski 35 (-1)
Cyklop 41 (-1)
Ptak gromu 50 (+2)
Ogr szaman 75 (+1)
Ogr 105 (-2)
Uruk 175 (-5)
Ork 205 (-15)
Wilczy jeździec 310 (-10)
|
Wiwerna królewska 37 (+2)
Wielka gorgona 44 (+2)
Większy bazyliszek 83 (+1)
Smocza ważka 145 (+5)
Ważka 195 (+5)
|
Feniks 17 (+1)
Żywiołak magii 30 (+2)
żywiołak magmy 82 (+4)
Żywiołak ziemi 105 (+2)
Żywiołak energii 102 (+4)
Żywiołak ognia 122 (+2)
żywiołak burzy 115 (-5)
Rusałka 380 (+36)
Nimfa 580 (+40)
Komentarze
Boję się, że te zmiany sprawią jedną bardzo ważną niedogodność - znacznie wydłużą czas trwania walk. Levelowanie drugiej postaci i rozkminianie dziewięciu kombinacji ścieżek artefaktów to dla graczy na poziomie półfinału dodatkowe pół godziny na walkę :(
Mimo wszystko, myślę, że zmiany pozytywnie wpłyną na grę. Moim zdaniem najlepszym pomysłem jest właśnie podział ścieżek artefaktów. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której jeden z graczy ma kompletnie niegrywalne zestawy.
Autor grafiki z newsa: Rok
Chwała!