Wywiad z Ubisoftem
21 kwietnia 2012 / autor As Gier Irhak
Serwis Age of Heroes, znany głównie z bogatego zbioru informacji o grach Heroes of Might and Magic I-V, dotarł do pracowników Ubisoftu i zadał im kilka pytań na temat gry i ich milczenia. Pełen wywiad można znaleźć, oczywiście w wersji angielskiej, na forum Heroes Community, a poniżej zamieszczone jest jego skrócone tłumaczenie (bez części formułek PR-owskich).
Skąd się wzięło to cale milczenie od czasu wydania gry?]
Jak wiecie, Black Hole już nie pracuje nad H6. Szukaliśmy zastępstwa i zbyt wiele rzeczy było niepewnych.
Co czeka grę? Prace będą kontynuowane czy jednak H6 okazało się być porażką zniechęcająco do dalszego rozwoju serii?]
H6 odniosła sukces, ale daleko jej do ideału. Z powodu niezapowiedzianych projektów nie chcemy ujawniać szczegółów, ale prace są kontynuowane.
Ogłoszono comiesięczne patche, ale ostatni zbył zbyt mały i zbyt późno. Czy będą większe patche?]
Nie ma małych i dużych patchy. Mamy do czynienia z ponad milionem linijek kodu i zmiana kilku z nich może skutkować efektami ubocznymi. Patch 1.3 nie będzie ostatnim.
Możecie zdradzić plany na kolejne patche?]
Powiemy o nich jak będziemy pewni zmian.
Brak tur równoległych, przez co praktycznie scena multiplayer H6 leży w gruzach.]
To złożony problem i nie pojawi się w najbliższych patchach.
Bronie rodowe są nastawione głównie na grę pojedynczego gracza. W grach wieloosobowych jest to niezbyt dobrze rozegrane. Jedni startują już z wymaksowaną bronią na samym początku mapy. Czy zostanie to zbalansowane dla gry wieloosobowej?]
Większość graczy gra w trybie pojedynczego gracza i bronie rodowe są głównie dla nich.
Obiecano nam przystępny edytor map i takowego właściwie nie dostaliśmy. Priorytety się zmieniły?]
Edytor map to narzędzie twórców gry. Prace nad jego przystępnością zostały odłożone do czasu ukończenia gry.
Interfejs jest także niezbyt przyjazny. Brak właściwej księgi czarów, a do tego wszystko wydaje się być takie małe. Coś z tym zostanie zrobione?]
Wraz z Black Hole doszliśmy do wniosku, że to będzie dobre rozwiązanie na rozwiązanie problemu ekranów 4:3 i 16:9. Zgadzamy się, że brak w H6 tej nutki magii obecnej w poprzednich częściach i staramy się to naprawić. Pełnoekranowe miasta będą w przyszłych patchach.
Obiecano nam te ekrany miasta. Gdzie one są? Kiedy je dacie?]
Prace trwają. Ekrany będą interaktywne i wypuszczone w przyszłych patchach.
Jednym z głównych błędów w H6 jest system zdolności (...) czy możemy liczyć na jego zmianę lub ujednolicenie?]
To jeden z naszych głównych rejonów prac. Poprawki będą w jednym z przyszłych patchy.
Podczas gdy leczenie jest bardzo potężne, czary destrukcyjne są osłabione. Jakie są plany na poprawę sytuacji?]
Między innymi osłabimy odporność magiczną jednostek trzonu. Poprawki będą w najbliższych patchach.
"Cooldown" zaklęć i ograniczenie ilościowe ich użycia zabierają zabawę z gry. Co z tym będzie zrobione?]
Połączone to jest z pracami nad balansem i zdolnościami.
Czy tylko mnie się wydaje, że każda odpowiedź była wymijająca?
Komentarze
L O L M A O
Wiadomo, że seria HoMM jest już zakończona i nigdy nie powróci, jednak czytając takie newsy ogarnia mnie smutek - jak bardzo olana, potraktowana po macoszemu i zgwałcona może być jeszcze ta gra?