Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Podsumowanie roku 2011

30 grudnia 2011 / Jaskinia Behemota / autor Imbryczkolot Field

Field patrzył bez przekonania w stertę ksiąg przyniesionych przez Sanctuma.
- Chcesz mi powiedzieć, że to się wydarzyło w tym roku?
Sanctum uśmiechnął się.
- Nie, to tylko pierwszy kwartał.
Elf zamrugał oczami. Po chwili zastanowienia pstryknął palcami, w Sanctuma bryznęła wystygnięta herbata, a z kątów rozległ się chichot impów.
- Za co?! - wrzasnął zbulwersowany Kronikarz.
- Następnym razem, bardzo cię proszę, ostrzeż mnie, że przed podsumowaniem nie powinienem tyle świętować Bożego Narodzenia...

Rok 2011 dobiega końca i, siłą rzeczy, potrzebuje podsumowania - jak każde dwanaście miesięcy. Co prawda pozostaje jeszcze jutrzejszy dzień, ale jeżeli nie walnie w nas meteoryt, a Ubisoft nie wypuści jakimś cudem patcha 1.3, to chyba raczej nic już się nie wydarzy.
...no, prawie, ale to będzie niespodzianka ;)
W każdym razie: ten rok zdominowały informacje o premierze najnowszej odsłony Herosów.] Ubisoft kilkakrotnie przekładał datę premiery, komunikacja z fanami stała na początku na różnym poziomie (głównie wskutek odejścia Xhane i przybycia Iriny kilka tygodni później), ale doczekaliśmy się wreszcie. Doczekaliśmy się nowej, rewolucyjnej odsłony ze zmienioną nazwą (Might & Magic: Heroes VI wskutek ujednolicania franczyzy). Precedensem w historii był fakt, iż beta była mniej zapluskwiona niż premierowa odsłona, która w ilości absurdalnych błędów dorównuje do swojej poprzedniczki. Na szczęście gra wciąż jest grywalna (głównie dla osób o anielskiej cierpliwości) i wywołuje syndrom jeszcze jednej tury. Pozostaje czekać na wypuszczenie dwóch dodatków, serii patchy i doprowadzenie produktu do stanu pełnej grywalności ;)
Tak, czy inaczej - zainteresowani a nie posiadający gry winni zajrzeć na przygotowaną wspólnymi siłami między innymi Dagona i MiBa stronę. Może się przekonacie mimo różnych opinii na forum ;) Przy okazji nowych działów - dzięki staraniom m.in. Mosquy doczekaliśmy się wreszcie porządnej wersji działu Heroes IV - dziękujemy!
Dzięki premierze Heroes VI Jaskinia Behemota zyskała nowy layout - dzięki wielkie tutaj przede wszystkim w stronę Darkeny, która go zaprojektowała i Dagona, który dopieszczał takie detale jak np. nasze świąteczne logo (och, dobra też miałem w tym swój drobny wkład ;)). Zmiana layoutu udowodniła jednocześnie, że trzynastka - bo to w końcu już trzynaste urodziny Jaskini były - nie musi być pechowa.
Ubisoft nie zapomniał jednak również o innych produktach - przede wszystkim w Heroes Kingdoms doczekaliśmy się wprowadzenia piątej frakcji - Sylvan (wszystko z okazji premiery II sezonu gry).
Skąd taki ruch i uparcie się na wypuszczenie nie do końca załatanej wersji gry? Ano, w tym roku minęło 25 lat od premiery pierwszej gry z cyklu Might & Magic.] Kto by pomyślał, że RPG w stylu dungeon-crawl zrewolucjonizuje przemysł gier do tego stopnia, że bazująca na świecie z gier fabularnych trzecia odsłona cyklu Heroes będzie uznawana za jedną z najlepszych gier w historii cyber-rozrywki, a do poprzedniczek będzie się wracać jeszcze długo?
Właśnie na nostalgii za drugą częścią gra przygotowywany przez team mister_kalu z Heroes Community (z wyraźnym wkładem naszego rodaka - Melindara) mod Heroes III: The Succession Wars. Niedawno doczekaliśmy się wersji... hmm... pre-alfa, która bardzo dobrze rokuje na przyszłość. Chcecie wiedzieć, jakby wyglądali Herosi II na silniku HIII z dziewięcioma, miast sześcioma, zamkami? Ściągać! (autor tego tekstu już to zrobił :])
Zasługą WoGa jest w ogóle utrwalenie w pamięci graczy Heroes III jako genialnej gry. Do tego stopnia, że VCMI team dalej dzielnie pracuje nad przepisaniem silnika HIII i zrobieniem wersji bardziej user friendly, jeśli chodzi o modyfikacje, więc obecnie można się rozkoszować wersją 0.87.
Już na kompletne zakończenie warto wspomnieć, że jeśli ktoś ma telefon lub tablet z Androidem, to może sobie i na nim pograć w cykl Odbudowy Erathii - wszyscy dziękujemy maniakom, którzy nie tylko przybliżają nam stare gry, ale również wyciągają perełki z nich, czego dowodem jest wypuszczenie również na ciasteczkowego zielonego potworka Archmage - klona Arcomage.
A w samej Jaskini i u sąsiadów Imperium?
Cóż, ten rok również obfitował w wydarzenia, niespodzianki i konkursy. Może zacznę od tych ostatnich - Nimnaros na początku roku przeprowadziło III edycję swojego konkursu literackiego. Odbyła się również IV edycja turnieju Master Akademii Wojny. Wisienką na torcie niewątpliwie jest konkurs bożonarodzeniowy jaskiniowej Osady i Kwasowej Groty, który wygrali Avonu, Syrious i Irhak. Jeszcze raz zapraszam do zapoznania się z ich dziełami - warto!
Prace w Jaskini jednak postępują nie tylko w kategorii rozrywki - po pewnym okresie uśpienia jeden z naszych najpotężniejszych liszów, Sandro, otworzył stolik Fotel, Fajka, Filozofia. Gratulujemy utrzymania wysokiego poziomu dyskusji... no i faktu, że udało mu się przekonać karczmarza do wstawienia jeszcze jednego stolika do i tak ciasnej Oberży :)
Jeżeli chodzi o Osadę... W tym roku odpocząć postanowił Moandor, który przez wiele lat prowadził Osadę i strzegł jej przed najazdami różnych wrednych gatunków trolli oraz cały czas pielęgnował ulice i budynki swoją magią. Dziękujemy, Moandorze, bo jest za co. Mam nadzieję, że jako nowy Grododzierżca choć w jakimś ułamku dorównam jego zdolnościom.
To nie jedyna zmiana - również w Karczmie zasiadł nowy opiekun dobytku. Karczmarz Laysander jest dość młody, jednak pełen werwy i wie, do czego służą poszczególne jej miejsca. Gratulujemy wcielenia w szeregi Gwardii Imperialnej :)
Nawiasem mówiąc, u naszego sojusznika, Kwasowej Groty, doszło do niewielkiej rewolucji - Smok się przebudził i nadał innemu Smokowi najwyższe odznaczenie - tytuł Starożytnego. Mowa, oczywiście, o Dark Dragonie, który powołał do życia pierwszy w Polsce dział poświęcony tylko i wyłącznie świetnej grze Clash of Heroes.
Kończąc już - wychodzimy w świat. W tym roku na zasłużony odpoczynek odszedł dotychczasowy KOK - Codhringer, Islington, Morgraf i Vandergahast. Tegoroczny konwent zorganizowaliśmy razem z Tarnumem, jednak od przyszłego roku czeka nas rewolucja - po raz pierwszy w historii Jaskini konwent będzie organizować również niewiasta. Brawa dla Darkeny i podziękowania dla starego KOK-u!
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że przyszły rok będzie lepszy i że doczekamy się genialnych produktów z serii, którą kochamy... oraz wspaniałych niespodzianek od równie kochanej Administracji :)
Szczęśliwego Nowego!

Komentarze

Irydus
dzień się jeszcze nie skończył :P za bardzo się pośpieszyłeś :D
Mosqua
No ale przez te x godzin nic wielkiego się nie stanie. Nowego patcha Ubi nie wyda, żadna ekipa nie skończy produkcji moda ani też na JB nie pojawi się żadna większa aktualizacja.
Ebebach
jeszcze się ździwisz :P xD Nie żebym coś wiedział, ale może jakaś niespodzianka... ;)
Irhak
Jak się coś pojawi nowego to się napisze nowego newsa/zaktualizuje tego ;)
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Ściana Ognia nie działa na jednostki latające.