"PR według Ubisoftu"
10 czerwca 2011 / autor MiB
W serwisie Spider`s Web pojawił się ciekawy artykuł autorstwa "]Fielda nt. wpadek Ubisoftu podczas promocji "]Heroes 6. Pod symptomatycznym tytułem "Jak storpedować własny PR (w branży gier elektronicznych)" znajdziemy ciekawą analizę strategii promocyjnej najnowszej odsłony sagi HoMM. Wnioski niestety nie napawają optymizmem, ale miejmy nadzieję, że finalny produkt będzie godnym i dopracowanym następcą H3 czy H5.
Zachęcam do przeczytania całego tekstu.
Komentarze
Najpierw zmienili nomenklaturę nie wiedzieć czemu. Przecież każdy zna serię jako HoMM a nie jako MM:H. Takie nazewnictwo wskazuje na to, że Heroes to podtytuł dla gry Might and Magic, a przecież tak nie jest, bo to dwie zupełnie inne serie.
Potem zaczęło się to dawkowanie informacji. Z początku nawet sensowne rzeczy dawali, ale teraz to jakaś parodia. Dają po jednym nic nie wnoszącym screenie na dzień i tak przez cały tydzień, potem wskawiają po jednym utworze dziennie też przez cały tydzień. Teraz czary na raty.
I jeszcze te przecieki. A to screeny na kilka kolejnych dni, a to cała frakcja. Coś im nie wychodzi ten marketing.
Swoją drogą... Ciekawi mnie czemu Field pluje w swoje własne gniazdo. Od niedawna ma podobno dostęp do strefy vipów, więc wie o wiele więcej niż każdy przeciętny, przemądrzały fan i nie powinien marudzić na brak informacji o produkcji. Czyżby jakiś konflikt z twórcami? ;p
Ubi od kiedy tylko przejęło serię M&M traktuje ją zupełnie niepoważnie, jak jakąś budżetówkę. Ich PR jest rzeczywiście fatalny i to nawet nie przez to co opisał w swoim artykule Field ale przez to, że Ubi nawet nie próbuje udawać, że radzi sobie z legendą, jaką jest M&M. Kupili świat z gigantyczną spuścizną którą wywalili od razu do kosza, jedyne co sobie zostawili to nazwa, którą zresztą też zmienili.
3DO było amerykańską firmą, tam jest inne pojęcie o fantasy i o tworzeniu gier. Heroes nie pasuje do Europy, tu nigdy nie powstanie porządna kontynuacja czwórki, to zawsze będzie wyglądać jak jakieś Fable.
We mnie Ubi już stracił klienta. Heroes VI życzę finansowej klapy.