Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

"PR według Ubisoftu"

10 czerwca 2011 / autor MiB

W serwisie Spider`s Web pojawił się ciekawy artykuł autorstwa "]Fielda nt. wpadek Ubisoftu podczas promocji "]Heroes 6. Pod symptomatycznym tytułem "Jak storpedować własny PR (w branży gier elektronicznych)" znajdziemy ciekawą analizę strategii promocyjnej najnowszej odsłony sagi HoMM. Wnioski niestety nie napawają optymizmem, ale miejmy nadzieję, że finalny produkt będzie godnym i dopracowanym następcą H3 czy H5.
Zachęcam do przeczytania całego tekstu.

Komentarze

Kalidor
Dobrze napisane. Np. pewnych starych rzeczy się trzymają do upadłego bo czym sztandarowe tematy (surowce, nazwa) ot tak wywalają. No ale nie wiem czemu aż takie psy wieszać na H5:P fabuła w sam raz była dla ułomnego 5 latka ale ogólnie spoko gra^^
Nicolai
Opinia jak dla mnie trochę przesadzona, ale w większości się zgadzam z postawionymi zarzutami. Marketing Soft:Ubi jest wysoce ułomny.
Najpierw zmienili nomenklaturę nie wiedzieć czemu. Przecież każdy zna serię jako HoMM a nie jako MM:H. Takie nazewnictwo wskazuje na to, że Heroes to podtytuł dla gry Might and Magic, a przecież tak nie jest, bo to dwie zupełnie inne serie.
Potem zaczęło się to dawkowanie informacji. Z początku nawet sensowne rzeczy dawali, ale teraz to jakaś parodia. Dają po jednym nic nie wnoszącym screenie na dzień i tak przez cały tydzień, potem wskawiają po jednym utworze dziennie też przez cały tydzień. Teraz czary na raty.
I jeszcze te przecieki. A to screeny na kilka kolejnych dni, a to cała frakcja. Coś im nie wychodzi ten marketing.
Wiwernus
Marketing faktycznie nie jest najlepszy. Osobiście określiłbym go jako średni, przeciętny. Przyjemnie się to czyta (oraz słucha i ogląda), ale zawsze mogło być lepiej.

Swoją drogą... Ciekawi mnie czemu Field pluje w swoje własne gniazdo. Od niedawna ma podobno dostęp do strefy vipów, więc wie o wiele więcej niż każdy przeciętny, przemądrzały fan i nie powinien marudzić na brak informacji o produkcji. Czyżby jakiś konflikt z twórcami? ;p
Konquer
Syty tekst. Raz, że zawiera sporo informacji o których nie miałem pojęcia, dwa - w pełni się z nim zgadzam!

Ubi od kiedy tylko przejęło serię M&M traktuje ją zupełnie niepoważnie, jak jakąś budżetówkę. Ich PR jest rzeczywiście fatalny i to nawet nie przez to co opisał w swoim artykule Field ale przez to, że Ubi nawet nie próbuje udawać, że radzi sobie z legendą, jaką jest M&M. Kupili świat z gigantyczną spuścizną którą wywalili od razu do kosza, jedyne co sobie zostawili to nazwa, którą zresztą też zmienili.

3DO było amerykańską firmą, tam jest inne pojęcie o fantasy i o tworzeniu gier. Heroes nie pasuje do Europy, tu nigdy nie powstanie porządna kontynuacja czwórki, to zawsze będzie wyglądać jak jakieś Fable.

We mnie Ubi już stracił klienta. Heroes VI życzę finansowej klapy.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Artefakty zwiększające umiejętności łucznicze są bezużyteczne, gdy nie posiadamy zdolności Łucznictwo.