Edytor Map
21 stycznia 2011 / autor MiB
Choć Ubisoft prowadzi aktywną kampanię promocyjną kolejnej części sagi HoMM wciąż tak naprawdę niewiele wiemy. Jedną z dużych niewiadomych jest edytor map - narzędzie niezbędne do przedłużenia życia gry, a potraktowane po macoszemu w "]Heroes V. Dziś Xhane odsłoniła rąbek tajemnicy i wysłała do nas screenshot prezentujący właśnie edytor map:
"]
I znów - niewiele się z niego możemy dowiedzieć, ale sam fakt stworzenia takiego narzędzie i rozreklamowania go wsród graczy daje nadzieję, że zostanie ono dołączone do gry w dniu wydania.
Komentarze
12 graczy? Może producenci planują 12 frakcji? (ale to byłaby już przesada ;) )
Jeżeli mnie oczy nie mylą w edytorze dostępne jest narzędzie do tworzenia "cut-scenek" (kamera na samym boku paska w prawym, górnym rogu ekranu). Żeby to okazało się prawdą! Zrzut z edytora zrobił mi wielkie nadzieje!
EDIT: Pojawią się "zwierzątka", będą mogły wesoło hasać po zwłokach na zaśnieżonych polach! ;)
Co jak co, ale oceniać możliwości po screenie nie będę, basta! Czekam na okazję do przetestowania ;P
@Darkem: Gdzie wypatrzyłeś to o tych zwierzątkach? ;D
Na bocznym panelu "Entities" mamy rozwijaną listę "critters", o ile dobrze pamiętam pod takim punktem w h4 znajdowały się "ozdobne" zwierzęta. Mam również zwłoki i tajemniczych skrót "NIS".
Tak, przeszło mi przez myśl, że mogą się tam znajdować jednostki do umieszczenia na mapie, ale zawsze oznaczano je w inny sposób. Więcej: czy stwory z inferno to "critters'y"? Chyba, że "krikersy" ;).
Uważam, że się mylisz co do liczby frakcji. Otóż w innych grach strategicznych nie jest równoznaczne: liczba kolorów, dostępnych dla gracza nie jest równa liczbie frakcji. Przykładem jest seria Settlers (szczególnie część 2-4), gdzie frakcji (nacji) jest kilka a kolorów dostępnych dla gracza jest ok. 20.