Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Nowa Arena Konwentowa

02 sierpnia 2010 / autor Żywiołak Piwa Vandergahast

Oto nowa wersja, poprawionej przez Wojrada, arenki konwentowej
Zmiany na niej będą już tylko kosmetyczne - zmiana Riona na Inghama i dodanie tabliczek z informacjami. Natomiast różnice w porównaniu do poprzedniej wersji (2.0) są spore. Wypadły wszystkie kulki do czarów, za wyjątkiem tej od magii wody. Są teraz 4 bohaterowie do wyboru na starcie i każda frakcja ma po 3 magów. Zniknęła Tamika i specjalista od żywiołaków ziemi w Confluxie.
Aby nie losowały się arty do nekromacji, z tej paczki plików do katalogu Data w folderze z heroesami należy wrzucić plik ArTraits.
Jeszcze tylko tydzień do rozpoczęcia nieoficjalnej części konwentu, czasu na zapoznanie się z mapką nie ma więc dużo. Zatem, do roboty :]

Komentarze

MiB
Czy ta arena ma coś wspólnego z Areną przygotowaną przez Wojrada?
Vandergahast
To jest arena przygotowana przez Wojrada, wersja 2.1. Wystarczyło przeczytać opis :]
Taro
Kilka uwag ode mnie:
Plusy:
1) Mapa jest miła dla oka i pojedynek można zacząć już w 3 dniu.
2) 4 bohaterów - wreszcie mniej przypadkowości. Strasznie irytowało mnie, gdy np. grając cytadelą dostawałeś dwie wiedźmy.
3) Możliwość wyboru nieulepszonych jednostek w większej ilości. Bitwy stają się ciekawsze.
4) Dobre czary dla kleryków, magów bitewnych oraz wiedź. W końcu opłaca się nimi grać.
Minusy:
W zasadzie tylko jeden :) Chodzi o osłabienie magów posługującymi się czarami ofensywnymi. Nie dość, że zablokowano kulki, to jeszcze teraz mamy dostęp do wszystkich ochron przed żywiołami. Rozumiałbym danie ochrony przed ziemią, bo implozja to straszna rzecz. Ale teraz pioruny itd. straciły na znaczeniu. One i tak wcześniej były słabe i z reguły dobry wojownik roznosił maga. Moim zdaniem ochron przed żywiołami, oprócz ziemi, nie powinno być a magowie powinni miec automatyczną premię + 5 do mocy. Jakie jest uzasadnienie osłabienia czarów ofensywnych?

PS. czemu po prostu nie zablokujecie artefaktów do nekromancji w opcjach? Zamiast tego każecie dać jakiś plik do daty. To absurd moim zdaniem :)
Vandergahast
Magowie mają gwarantowane całkiem dobre czary w puszkach, mądrość na ekspercie i świetne butki. Nie widziałem jeszcze żeby ktoś rzucał antyżywioły, a i sam piorun to ostateczność, skoro masz meteor shower gwarantowany. i klona :] Z kulek tylko do ziemii i wody były przydatne, ale ta do ziemi pozwalała miec 3k dmg implozją, co wydawało się być mało zbalansowane.
Taro
Pograłem trochę i stwierdzam, że nowa Arena jest lepsza od starej. Magowie rzeczywiście nie mają mocnych czarów ofensywnych, ale za to ich statystyki ataku i obrony nie ustępują już tak mocno wojownikom. Jednak dałbym kulki od piorunów i ognia, a zablokował tylko tą od ziemi. No i unikamy sytuacji w stylu: wojownik 30 ataku, 6 obrony rzuca grupowe przyspieszenie i kosi niemiłosiernie.
Wojrad
W tym tygodniu kończy się właśnie rozgrywany na WoH Turniej Aren III. Faza grupowa odbyła się na AK2.0, następne na AK2.1 W ciągu paru dni po kosmetycznych zmianach (będzie Ingham) pojawi się ostateczna wersja AK2.2, na której będziemy wszyscy rywalizować w Byczynie.
Wiewiur
osobiscie wole stara arene konwentowa ale od biedy ujdzie.
Zalety:
1.wiecej hirkow (2x mag bitewny lub wiedzma i na starej arenie lezysz).

Wady:
1.Pogorszenie statystyk magicznych wzgledem bojowych.
2.Zmniejszenie niemal do zera szans magow (na starej arenie nawet mimo implozji malo kto chetnie gral magiem).
3. Ograniczenie mozliwosci podwyzszania ataku zamiest obrony (w przypadku takich barbarzyncow gra staje sie nienaturalna).
4. Mozliwosc brania nieulepszonych jednostek-przekombinowane i raczej niespotykane w standardowej grze.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Dwa te same artefakty zwiększające Łucznictwo nie kumulują się.