Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Garść nowin o King`s Bounty: Legend

02 sierpnia 2007 / autor MiB

SC: Czy nowe KB jest oparte na grach znanych z automatów do gier?]
Gra jest oparta na starym tytule "King`s Bounty" wydanym w roku 1990.
SC: Czy chodzi o oryginalne King`s Bounty, które było inspiracją dla Heroes of Might and Magic?]
Dokładnie. Przez wielu jest uważane za przodka całego gatunku. Więc Herosi pojawili się po KB.
SC: Czy walka będzie podobna do tej znanej z Disciples II lub Heroes 5?]
W King`s Bounty, z racji tego że jest to gra czasu rzeczywistego, gracz możne w ogóle unikać walki. Możesz nawet uciec z dala od przeciwnika, jeśli tylko nie chcesz się bić. Wszystko zależy od sposobu, w jakim chcesz poprowadzić rozgrywkę. Jeśli chcesz rozgrywać walki automatycznie i skupić się tylko na głównych zadaniach - nie ma problemu. Jeżeli chcesz ominąć pewnych wrogów, ponieważ uważasz ich za zbyt mocnych dla Ciebie, po prostu uciekasz, co nie było możliwe w Herosach.
SC: Czy bohater może brać udział w walce?]
W KB gracz posiada jednego bohatera, który porusza się po świecie gry w czasie rzeczywistym. Jednak gdy tylko rozpocznie się walka, gra przechodzi w tryb turowy, w którym gracz dowodzi swoimi jednostkami walczącymi z wrogiem. Bohater sam w sobie nie bierze udziału w walce, jedynie koordynuje przebieg walki i pomaga rzucając czary.
SC: Co składa się na elementy RPG w grze?]
W grze znajduje się wiele elementów RPG. Przygotowaliśmy ogromne drzewo rozwoju dla każdej z 3 dostępnych postaci: Wojownika, Paladyna oraz Maga. Po wybraniu jednego z bohaterów gracz będzie rozwijał jego umiejętności w trakcie gry. Można również rozwijać "rage demons" (wściekłe demony? moja wiedza o KB się tutaj kończy - MiB) na 3 poziomach.
SC: Jak dużą elastycznością rozwoju cechować się będzie każda z klas? Powiedzmy, że wybrałem Paladyna, jak mogę go rozwijać?]
To zależy od tego czy chcesz skierować się w stronę magii, czy siły fizycznej. Kierując się ścieżką magii dostaniesz dostęp do różnych zaklęć. Chcąc grać bohaterem walczącym rozwiniesz siłę i zaklęcia obronne.
SC: Czy po osiągnięciu przez zaklęcie maksymalnego poziomu, jego siła może być jeszcze dodatkowo wzmocniona przez osobę je rzucającą? Czy zaklęcia zawsze rzuca bohater?]
Bohaterowie rzucają zaklęcia poza polem bitwy, ale jeśli mówimy o zwykłych czarach, to mogą być one wykorzystywane przez magów znajdujących się w naszej armii.
SC: Czy przeciwnicy będą brali czynny udział w rozgrywce, starając się osiągnąć własne cele, czy będę biernie czekać na przybycie bohatera?]
Tworzyliśmy świat tak, aby był jak najbardziej żywy. W pracach brali udział deweloperzy "Space Rangers" i "Space Rangers 2", którzy mogli przy tej okazji nabrać doświadczenia w tworzeniu dynamicznego świata gry. Dość często w grach komputerowych świat ożywa tylko w momencie kiedy bohater pojawi się w określonym obszarze, lecz do tego czasu wszystko jest zamrożone. W KB świat żyje swoim własnym życiem. Bohaterowie kontrolowani przez komputer wzajemnie oddziaływują na siebie, więc gracz nie jest centrum świata, ale tylko kolejną postacią na planszy.
SC: Czy przynależność jednostek do jednej ze stron (dobra lub zła) będzie miało wpływ na ich zestawienie w armii?]
Tak, ma to znaczenie podczas tworzenia drużyny. Pewne jednostki niezbyt dobrze będą ze sobą współpracować. Zatem jeśli posiadasz "dobre" Jednorożce i chcesz przyłączyć demony, może to spowodować problemy.
SC: Czy będą ze sobą walczyć?]
Nie, nie będą walczyć ze sobą na polu walki, ale demony mogą zredukować pewne cechy Jednorożców.
SC: Czy w grze pojawia się cykl dobowy (dzień i noc)?]
Nie. Ale w zamian przygotowaliśmy różne krainy do odwiedzenia. Gracz będzie mógł zwiedzić m.in. lochy, podziemia i kraj demonów.
SC: Czy został ustalony góry limit jednostek biorących udział w walce w jednej chwili?]
To nie zostało jeszcze ustalone - nadal myślimy nad tym, głównie w kontekście zbalansowania rozgrywki. W chwili obecnej wykorzystany jest system znany z Heroesów - 1 grafika jednostki + informacja o liczbie stworzeń. W czasie bitwy na mapie może pojawić się do 12 typów stworzeń.
SC: Widziałem ogromnego pająka, tworzącego potmostwo podczas walki - czy zdarza się to często?]
Nie, jedynie niektóre potwory, bossowie posiadają tego typu zdolności.
SC: Czy bohater może być żonaty?]
Oczywiście. Nie jest to zdolność często spotykana w grach, ale tak - bohater może być żonaty. Żona znajduje się w specjalnym slocie na ekranie bohatera. Posiadanie żony daje wymierne korzyści, takie jak dodatkowe miejsce na ekwipunek.
SC: Czy zatem można mieć więcej niż jedną żonę?] śmiech Niestety nie.
SC: Kto odpowiada za głosy bohaterów występujących w grze? Dystrybutorzy, czy...?]
Jesze nie dokonaliśmy pełnej lokalizacji, ale pracujemy nad tym elementem wspólnie z Atari.
SC: Atari będzie Waszym dystrybutorem lub wydawcą w Stanach?]
Tak, podpisaliśmy z Atari umowy wydawnicze i dystrybucyjne i to właśnie Oni zajmują się naszymi głównymi tytułami wydawanymi w Ameryce Północnej.
SC: A w Europie?]
W całej Europie naszym wydawcą będzie francuska firma Maybelies.
SC: Jakie będą minimalne wymaganie gry?]
Kod gry nie został jeszcze zoptymalizowany, ale mogę powiedzieć, że nie będzie to zbyt wymagająca gra jak na obecne czasy.
W moim mniemaniu powinien wystarczyć komputer z 1 GB RAMu i grafiką Nvidia 6800].
SC: Kiedy zamierzacie wydać grę?]
Aktualnie staramy się ukończyć grę na początek 2008 roku. Zostanie ona wydana na całym świecie w jednym czasie.
SC: Czy planujecie udostępnienie demo?]
Tak, w przeciągu 2-3 miesięcy powinno się ono ukazać.
SC: A co z beta-testami? Będą otwarte?]
Zazwyczaj testy są wykonywane wewnętrznie, gdyż posiadamy dobry zespół testerów.
SC: Dziękuję za wywiad i życzę powodzenia.]
Dziękuję za zainteresowanie tytułem i życzę udanego artykułu.
Mike Nino, StrategyCore

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Ściana Ognia nie działa na jednostki latające.