O edytorze i mapach
22 września 2006 / Heroes V / autor Geomanta Ururam Tururam
Edytor map do Heroes V jest dostepny dla kartografów, w sieci pojawiają się już pierwsze fanowskie mapy, powstaje zatem pytanie: czemu jest tak źle, skoro jest tak dobrze?!
Sprawa wygląda następująco: edytor daleki jest od tego, czego twórcy map sie spodziewali. Dla początkujących jest on zbyt trudny w obsłudze. Całe szczęście, że owi początkujący nie widzieli wstępnej wersji beta... To dopiero był hardkor! Z kolei zaawansowani kartografowie (do których śmie się zaliczyć niżej podpisany) mają inny problem: gdy tylko zbyt rozbudują swój scenariusz, edytor zwalnia w dramatyczny sposób. Proste wybranie obiektu do ustawienia na mapie trwa z początku kilka, a potem nawet kilkanaście sekund! Wygląda na to, że tworzony właściwie w ostatniej chwili przyjaźniejszy interfejs użytkownika jest wysoce nieefektywny. Oczywiście w takich warunkach nie da się zrobić nic sensownego...
Na razie skazani zatem jesteśmy na mapy, nazwijmy to, "średnie". Oczywiście mogą się wśród nich zdarzyc prawdziwe perełki, jest sztuką sklecić coś naprawdę dobrego przy ograniczonych zasobach! Większość mapmakerów czeka jednak na efektywniejszą wersję swojego narzędzia pracy. Miejmy nadzieję, że Fabrycy Cambounet przy okazji swojej obecnej wizyty w Nivalu (w Moskwie) poczyni jakieś kroki, by tak się stało - i to jak najprędzej!
Komentarze
Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!