Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

O edytorze i mapach

22 września 2006 / Heroes V / autor Geomanta Ururam Tururam

Edytor map do Heroes V jest dostepny dla kartografów, w sieci pojawiają się już pierwsze fanowskie mapy, powstaje zatem pytanie: czemu jest tak źle, skoro jest tak dobrze?!
Sprawa wygląda następująco: edytor daleki jest od tego, czego twórcy map sie spodziewali. Dla początkujących jest on zbyt trudny w obsłudze. Całe szczęście, że owi początkujący nie widzieli wstępnej wersji beta... To dopiero był hardkor! Z kolei zaawansowani kartografowie (do których śmie się zaliczyć niżej podpisany) mają inny problem: gdy tylko zbyt rozbudują swój scenariusz, edytor zwalnia w dramatyczny sposób. Proste wybranie obiektu do ustawienia na mapie trwa z początku kilka, a potem nawet kilkanaście sekund! Wygląda na to, że tworzony właściwie w ostatniej chwili przyjaźniejszy interfejs użytkownika jest wysoce nieefektywny. Oczywiście w takich warunkach nie da się zrobić nic sensownego...
Na razie skazani zatem jesteśmy na mapy, nazwijmy to, "średnie". Oczywiście mogą się wśród nich zdarzyc prawdziwe perełki, jest sztuką sklecić coś naprawdę dobrego przy ograniczonych zasobach! Większość mapmakerów czeka jednak na efektywniejszą wersję swojego narzędzia pracy. Miejmy nadzieję, że Fabrycy Cambounet przy okazji swojej obecnej wizyty w Nivalu (w Moskwie) poczyni jakieś kroki, by tak się stało - i to jak najprędzej!

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Ściana Ognia nie działa na jednostki latające.