Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Łatka 1.3 do Heroes V jest już dostępna...

13 września 2006 / Heroes V / autor Geomanta Ururam Tururam

Łatka 1.3 do Heroes V jest już dostępna i można ją ściągnąć choćby programem do automatycznego uaktualniania.
Oto pełna lista zmian (skopiowana z pliku readme):
Dodane cechy gry:
Edytor map (skrót do podręcznika użytkownika edytora znajduje się w menu startowym, podręcznik można też znaleźć bezpośrednio w: "Heroes of Might and Magic VEditor Documentation folder").
Pojedynek:
- nowy format 3 x 3 pojedynku bohaterów
- bohaterowie są losowo dobierani
- interfejs bohatera oraz jego armii
Nowe menu Rezultatów Misji
Skrót klawiaturowy 'ALT' podświetla na mapie przygody wszystkie interaktywne przedmioty (zasoby, potwory, budynki itd.)
Skróty klawiaturowe 'CTRL' + '1,2,3...', aby wejść do poszczególnych zamków.
Cztery nowe mapy do gry wieloosobowej:
- “Szkoła Magii i Miecza”
- “Sprzymierzeńcy”
- “Wind Rose"
- “Kraina niczyja”
Dokonane zmiany i naprawione bugi:
Stabilność gry, wysypywanie się gry.
- gra nie wysypuje się w momencie, gdy próba zapisu dokonywana jest przy niewystarczającej ilości miejsca na twardym dysku
- naprawiono kilka bugów w Trybie Ducha, które powodowały, że gra się zacinała
Mapy:
- Mapa “Kraina wygnańców” nie posiada już budynków, do których nie można by było wejść
- W mapie "Droga do władzy” zlikwidowano obecność istot, z którymi nie można było wejść w interakcję.
Poprawione błędy w mechanice gry:
- duch nie jest w stanie dojrzeć liczby istot w oddziale, jeśli jeden z bohaterów gracza ma rozwiniętą zdolność Odkrywania
- wszystkie istoty mogą korzystać ze swoich specjalnych zdolności, gdy są pod wpływem zaklęcia Hipnoza
- zdolność Podatnik posiadana przez chłopów działa poprawnie, gdy są podzieleni na oddziały
- ujemne modyfikatory 50% atakujących, którzy strzelali ponad murami miasta teraz poprawnie sumują się z ujemnym modyfikatorem 50% za strzelanie na dużą odległość, dając łącznie 75% ujemnych modyfikatorów do zadanych obrażeń
- naprawiono błąd, który pozwalał pod pewnymi warunkami na to, by artefakty złożone za połowę ceny sprzedawać po pełnej cenie
- zaklęcie przywołania Okrętu Shalassy działa poprawnie na mostach i niektórych brzegach
- dodatek Zdalnego Sterowania działa poprawnie
- żywiołaki mogą się teraz pojawiać na liście Ulubionych Wrogów
- bohater korzystający z artefaktu Skrzydła Anioła może być teraz zatrzymany kliknięciem myszy
- gdy bohater przechodzi przez portal lub wir, jego patch zostaje odświeżony
- gracze AI we właściwy sposób kolekcjonują artefakty
Zmiany w balansie gry:
- zmniejszono zniszczenia, jakie zadaje Grad Meteorytów na poziomie zaawansowanym i eksperckim
- Hipnoza nie zostaje zdjęta, gdy zahipnotyzowana istota otrzymuje obrażenia; jednak każdy rzucający zaklęcie może mieć tylko jedną aktywną istotę pod zaklęciem Hipnoza
- zaklęcie Ognista Pułapka zakłada miny w losowo generowanych lokacjach nie na całym polu, lecz w rejonie 5x5 pól, który został wybrany przez gracza; w tym rejonie położenie min jest nadal losowe
- zaklęcie Tajemna Zbroja jest w stanie przyjąć więcej obrażeń
- zaklęcie Widmowe Zastępy pozwala teraz na tworzenie tylko jednego widma dla każdej z grup istot; widmo nie ma aktywnych zdolności i posiada tyle amunicji, co oryginalny oddział, do którego jest podłączone
- zaklęcie Przywołaj Istoty zabiera w tej chwili 75% punktów ruchu bohatera (jeśli bohater nie posiada wystarczającej ilości punktów, rzucenie zaklęcia musi poczekać do następnej rundy)
- każde użycie zaklęcia Wskrześ Umarłych w tej chwili o 20% zmniejsza maksymalną ilość punktów życia celu aż do końca bitwy
- każde użycie zaklęcia Wskrzeszenia zmniejsza o 10% maksymalną ilość punktów życia celu aż do końca bitwy
- dodatek Mistrz Gniewu w tej chwili wpływa także na Święte Słowo, dając mu bonus +4 do skuteczności zaklęcia
- dodatek Mistrz Choroby wpływa teraz na Bezecne Słowo, dając mu +4 do skuteczności zaklęcia
- zmieniła się charakterystyka Duchów: te istoty mają teraz więcej punktów życia, ale zadają mniej obrażeń
- specjalizacja Dowódca Kawalerii daje teraz bonus do Jednostki Turniejowej nie za każde przebrnięte pole, ale za końcowy rezultat, co daje znaczny spadek całkowitych obrażeń
- specjalizacja Bombardier: zaklęcie Ognista Kula staje się teraz o 0+1 większe co każdy piąty poziom, a nie 1+1 za każdy czwarty poziom
- specjalizacja Szybko Uderzający: pasek inicjatywy przesuwa się tylko o 0,5% za każdy poziom
- specjalizacja Reanimator: zaklęcie Wskrzeszania Umarłych staje się o +1 silniejsze tylko co każdy 5 poziom
- zbilansowano koszt stawiania budowli w miastach
- zwiększony został koszt many za zaklęcia z 3, 4 oraz 5 kręgu zaklęć
- specjalizacja "Mistrz Trucizn" działa poprawnie
- umiejętność "Machiny Wojny" zwiększa "punkty życia" machin wojennych
- katapulta posiada nieograniczoną ilość amunicji
- Czarnoksiężnik, Czarodziej i Nekromanta mają po jednym startowym zaklęciu
Kamera, grafika oraz interfejs:
- przyspieszono efekty zaklęć oraz animacje podczas bitwy
- gdy bohater wykonuje ruch, kamera śledzi go zamiast pozostawać statyczną
- rycerz nie znika już z areny, kiedy korzysta z Kontrataku przeciwko Obsydianowym Gargulcom
- w miastach Przystani nie znika część tekstury budynku, gdy wznoszona jest Rada Miasta lub Ratusz
- podczas przełączania do Trybu Ducha, kamera koncentruje się na duchu
- walka na moście teraz już zawsze odbywa się na odpowiednim terenie
- po pokonaniu bohatera wroga, pojawia się informacja o zdobytych trofeach
- poprawiono niektóre podpowiedzi w interfejsie Poczekalni przed pojedynkiem
- w interfejsie Pojedynku ikony bohaterów już nie blokują informacji na temat ich poziomu
- w dzienniku bitewnym poprawiono tekst dotyczący Namiotu Pierwszej Pomocy
- poprawiono kilka wiadomości w Trybie Ducha
- w mieście, w którym nie ma bohatera wizytującego, można teraz oglądać poszerzone wiadomości na temat istot
- podczas bitwy ściany i bramy wyświetlają informacje na temat pozostałych punktów życia
- poprawiono niektóre teksty opisów
- informacje o innym graczu podczas opuszczania tury w trybie hot-seat są teraz ukryte
- nie można odwołać istot należących do sprzymierzonego bohatera
- przełączanie między bohaterami w tawernach oraz ekran informacji działają poprawnie
- oddziały sprzymierzone widzą części mapy odsłonięte przez chatkę wieszcza oraz obserwatorium
...a to nie wszystko.
Zmiany w aktualizacji 1.2f
Zmiany i poprawki wprowadzone przez oficjalny patch v1.2 w stosunku do wersji v1.11
* Poprawiono opisy artefaktów:
- Tunika Rzeźbionego Ciała
- Buty Obieżyświata
- Hełm Chaosu
- Przeklęty Pas
- Pierścień Prędkości
- Hełm Nekromanty
- Zbroja Odwagi
- Pierścień Przezorności
Zmiany i poprawki nie wprowadzone przez oficjalny patch v1.2 w stosunku do wersji v1.11
* Poprawiono nazwę miasta Sangunsal (usunięto problem z literką "u")
* Poprawiono pytanie w oknie dialogowym przy wychodzeniu z gry.
* Poprawiono nakładający się na siebie napis przy wczytywaniu gry w trybie Hot Seat
* Poprawiono opis tygodnia Sokoła
* Poprawiono Bio Biary
* Poprawiono błąd przy poddawaniu się.
* Poprawiono ekran logowania się w trybie Hot Seat
* Poprawiono okno dialogowe pokazujące się w przypadku nie wybania mapy w Trybie Hot Seat.
* Zmieniono nazwę ulepszonego Dżina na "Królewski" w opisie budynku "Ściana życzeń" a także zmodyfikowano nazwę jednostki oraz odpowiednio zmieniono jej opis.
* Poprawiono tekst przy braku złota na zakup mapy u kartografa.
* Poprawiono Cel z "Scenariusz" na "W Scenariuszu".
* Poprawiono "wskrzesza" na "przywołuje" podczas użycia czaru "Przywoływanie żywiołaków".
* Zmieniono nazwę Ulepszonej Rakszy na Raksza Radża.
* Zmodyfikowano i poprawiono nazwy budowi rekrutacji Smoków Cienia i Czarnych Smoków.
* Poprawiono nazwę i opis tygodnia Wiedźmy, by była zgodna z tym, co się naprawdę dzieje.
* Zmieniono oznaczenie największych map z "B. Duzy" na "Bardzo Duży".
* Wprowadzono wiele usprawnienień interfejsu wyboru mapy.
* Usunięto błąd patcha ze Smocza Wieżą.
* Poprawiono błąd w Samouczku.
* Poprawiono opis Tygodnia Wieloryba.
* Poprawiono zdolności Szmaragdowego Smoka.
* Zmieniono nazwę "Studnia Eldritcha" na "Magiczna Studnia" dla zgodności z innymi elementami gry.
* Poprawiono w Samouczku tekst o dostarczaniu złota przez Radę Miasta.
* Poprawiono opis tygodnia Dżina.
* Poprawiono opis tygodnia Gremlina.
* Poprawiono błąd nazwy umiejętności Logistyka.
* Poprawiono błąd Unikalnej Umiejętności Demona - Bramy w stopniu Mistrzowskim.
* Poprawiono tekst w Samouczku z klawiszem czekania.
* Poprawiono Opis artefaktu Hełm Krasnoludzkich Królów.
* Nazwa miasta Lorekeep (Kampania Academy, misja druga) wyświetla się już prawidłowo.
Zmiany i poprawki wprowadzone przez Unofficial Patch v1.2f
* Usunięto braki tłumaczenia w Galerii Sław.
* Poprawiono literówkę podczas uruchamiania gry wieloosobowej.
* Usunięto braki tłumaczenia w opisie budowli rekrutacyjnych stworów na mapie przygody.
* Poprawiono błąd z brakiem spacji w tekście o zadawanych obrażeniach.
* Usunięto brak tłumaczenia zdolności Oświecenie.
* Usunięto brak opisu czaru "Skowyt Benshee" w księdze czarów.
* Usunięto brak tłumaczenia w komunikacie podcza wchodzenia na Minę.
* Usunięto brak tłumaczenia w ToolTipie podczas wychodzenia z miasta.
* Poprawiono ToolTip "Pośpiech" po najechaniu na ikonę specjalnej zdolności.
* Poprawiono błąd podczas zakupu Balisty.
* Poprawiono tekst biografii miasta Ristyrris - zmieniono na "klnie do upadłego"
* Zmieniono "Biografia" na "Historia" w opisie miasta
* Poprawiono Opis tygodni, w których magia "działa" na poziomie eksperckim
* Poprawiono Opisy ponad 15 tygodni (THX for matiz123)
* Poprawiono surowiec Kryształ na "Kryształy"
* Dodano brakujące spacje w tekście Drzewa Wiedzy.
* Poprawiono literówkę w tekście Ogniska
* Poprawiono nazwę "Strój Wampira" na "Korona Lisza" by była zgodna z grą.
* Poprawiono specjalizację miasta "Silne Mury"
* Księga Czarów wyświetla już ilość obrażeń zadawanych przez czary (Spellbook Fix v0.3) (Big THX for Krejt).
* Poprawiono specjalizację miasta "Szczęście +1"
* Poprawiono Opisy Miast: Ynthil, Tharlin, Damlad; Gryphon Hill;
* Poprawiono Opis budowli przeistaczajacej oddziały żywe na nieumarłe.
* Poprawiono Opis budowli Nekromatron.
* Zmieniono "Informacja o bohaterze" na "Informacje o bohaterze"
* Wprowadzono Sanktuarium Łzy Ashy jako ogólnej nazwy budowli - Graali w mieście.
* Wprowadzono wiele modyfikacji Biografii miast Akademii.
* Poprawiono tekst, gdy nie można wybudować Sanktuarium Łzy Ashy.
* Usunięto dublujący się przecinek w tekście o przekazaniu artefaktu jasnowidzowi.
* Zmieniono kolor z "morski" na "lazurowy", by był zgodny z grą.
* Poprawiono tekst podczas wychodzenia z Sekcji Opcji gry.
* Poprawiono błąd podczas niemożliwości połączenia z serwerm Ubi.com, by był logiczny.
* Poprawiono błąd przy braku mozliwości uwolnienia bohatera z więzienia.
* Poprawiono tekst Fortu na Wzgórzu.
* Poprawiono tekst podczas wczytywania gry w trybie HotSeat.
* Gruntownie poprawiono biografie wielu miast (THX for Adham)
* Gruntownie poprawiono Opisy Graali w miastach. (THX for matiz123)
* Gruntownie poprawiono Opisy budynków Cytadela i Zamek we wszystkich miastach. (THX for matiz123)
* Poprawiono błąd podzcas kopania Łzy Ashy.
* Poprawiono tekst przy wchodzeniu do sanktuarium. (THX for Radek15)
* Poprawiono wiele nieprzetłumaczonych zwrotów w Combat Log'u (THX for Radek15)
* Poprawiono wiele błędów interfejsu gry (THX for Radek15)
* Zmieniono nazwę surowca "Ruda żelaza" na "Ruda", by nazwa była zgodna z grą
* Poprawiono prefiks w Galeri Sław na "K"
* Poprawiono nazwę największego rozmiaru mapy na "Ogromny"
* Gruntownie poprawiono teksty zagadek Sfinksa (THX for Radek15 and matiz123)
* Gruntownie poprawiono opisy czarów, szczególnie grupowych. (THX for matiz123)
* Gruntownie poprawiono opisy tygodni (THX for morthi and Radek15)
* Poprawiono opisy unikalnych umiejętności: Łowcy, Lorda Demonów i Nekromanty (THX for matiz123)
* Poprawiono unikalne umiejętności stworów. (THX for matiz123)
* Poprawiono teksty odwiedzanych budynków. (THX for matiz123)
* Poprawiono teksty trybu Ducha (THX for matiz123)
* Poprawiono teksty Kryjówki Złodzei (THX for matiz123)
* Gruntownie poprawiono zdolności stworów (THX for morthi)
* Poprawiono teksty budowli rekrutacyjnych: Krwawy Głaz, Wojskowy Posterunek Sylwan, Koszary, Obóz uchodźców (THX for morthi)
* Gruntownie poprawiono specjalizację bohaterów. (THX for morthi)
* Dodano do Heroes V Unofficial Patch'a Heroes V Spellbook Fix'a v0.4a (THX for Krejt).
* Poprawiono opis czaru "Armageddon" oraz "Łańcuch błyskawic". (THX for matiz123).
* Poprawiono opis umiejętności Anioł Stróż by była zgodna z patchem 1.2 (THX for morthi)
* Przywrócono oryginalne tłumaczenie nazwy Wielkie Wierzeje
* Poprawiono opis umiejętności Żywiołaka Ziemi (THX for morthi)
* Poprawiono opis umiejętności niektórych jednostek (THX for morthi)
* Dodano opisy Specjalizacji Miasta. (BIG THX for matiz123)
* Poprawiono CombatLog Namiotu Medyka (THX for Krejt)
* Zaktualizowano Specjalności Miast (THX for matiz123)
* Zaktualizowano Specjalności Miast w trybie kampanii (THX for matiz123)
* Poprawiono znalezione teksty angielskie pojawiające się w grze (THX for matiz123)
Heroes V Spellbook Fix 0.4a
Lista zmian:
Wersja 0.1
Pierwsza wersja Spellbook Fix, powstała na podstawie rosyjskiego patcha 1.2.
Dodawała liczbę obrażeń dla czarów ofensywnych oraz liczbę przywracanych punktów życia dla czarów leczących.
Wersja 0.2
Drobne poprawki stylistyczne.
Wersja 0.3
Naprawiono problem z błędnym wyświetlaniem obrażeń czaru "Łańcuch Błyskawic".
Wersja 0.4
Gruntownie przebudowany system pomocy Księgi Czarów.
Dodatkowe informacje dla niemal wszystkich zakleć dostępnych w grze oraz magicznych umiejętności stworzeń i bohaterów.
Wersja 0.4a
Poprawiono kilka błędów w opisach czarów. Wielkie dzięki za ich wyszukanie dla matiza123 i morthiego.

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Dwa te same artefakty zwiększające Łucznictwo nie kumulują się.