Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Skrypty Sagamosy + WoGifikacja

06 lipca 2005 / autor Eremita Avatar

Sagamosa ] długo mamił opisem nowych własności, uwodził pięknymi grafikami, obiecywał, rozpalał wyobraźnię swym przygotowywanym w pocie czoła nowym systemem poziomów bohaterów. Umiejętnie podsuwał strzępki informacji, tworząc atmosferę pełną entuzjamu graniczącego ze sceptycyzmem. Czy aby jego wizje napewno są możliwe do realizacji? Temat na forum dotyczący jego projektu bił rekordy odwiedziń...
Odliczanie dobiegło końca... Autor przedstawił nam własnoręcznie stworzoną mapę Dulpendyr ], dzięki której mogliśmy osobiście zweryfikować tupet utalentowego Czecha. Trzeba z ręką na sercu przyznać, że nie zawiódł pokładanych nadziei. Nigdy wcześniej nie rzucałem się z taką werwą do walki by jak najszybciej osiągnąć kolejne 5 poziomów doświadczenia by odkryć ukryte pod nimi cuda. Chociaż... euforia nie trwała długo. Mapa, choć XL-ka, była mało dynamiczną mapą, nudną wręcz. Tylko dwóch wrogów na przeciwległych krańcach planszy. Ale, w końcu to mapa testowa. Można wybaczyć jej niedoskonałości architektoniczne. Niestety, to co wprawiało w prawdziwą szewską pasję to błędy składni ERM. Godziny mijały na bezsensownym klikaniu w informacje o errorach, byleby tylko przejść do kolejnej tury.
I na tym koniec - wróg pokonany, nasz bohater osiągnął to co miał osiągnąć i... co dalej? Grać jeszcze raz w tą samą planszę by wypróbować inne kombinacje poziomów i zaklęć? Mapa wręcz zniechęcała do tego. Zagrać na innej mapie? Kompletny klops. Autor wyraźnie zaznaczył, że skrypty jeszcze nie zostały przystosowane do WoGifikacji. Ktoś uparty mógł mozolnie kopiować odpowiednie skrypty z zakładek zdarzeń czasowych, ale to było stąpanie po cienkiej linie...
Kilka dni temu dość nieoczekiwanie wszedłem na stronę Sagamosy. I cóż zauważyłem? Nigdzie na stronie nie ma linka do mapy Dulpendyr! Najpierw konsternacja. Czyżby autor zaprzestał prac i zaciera za sobą ślady? Dopiero po dłuższej chwili dotarła do mnie informacja napisana dużą, wyraźną, pogrubioną kursywą:
Skrypty Advanced levels & Adventure spells oraz moje pozostałe skrypty są już dostępne w zWoGifikowanej wersji do używania w LOSOWYCH MAPACH!! ]
A więc stało się...

Wyczerpujące informacje o skryptach są na stronie Sagamosy: www.wog.euweb.cz. Można zajrzeć także do nas do Archiwum Nowin. Pisaliśmy o nich dość obszernie w dniach 12 kwietnia i 15 sierpnia ubiegłego roku.
Aby poprawnie zainstalować mod ] należy ściągnąć dwa pliki:
- skrypty
Spakowany katalog s ] należy skopiować do katalogu Heroes3\Data\
- grafiki (uwaga dla modemowców - do ponad 7 MB)
Spakowany katalog sagamosa ] należy skopiować do katalogu Heroes3\Data\zvs
Niestety, nie ma róży bez kolców. Nie dane będzie nam grać naszymi ulubionymi opcjami, gdyż... zresztą, niech sam Sagamosa się wypowie:
Kilka mych skryptów na 100% koliduje ze oficjalnymi skryptami WoG Teamu (zazwyczaj z tymi, których nie lubię i którymi nigdy nie gram). Konflikty na pewno występują z Niezbadaną Grotą, Pogróżkami Potworów, Tygodniem Potworów, Magicznymi Grzybami, Å»yjącą Czaszką i możliwe, że jeszcze z jakimiś innymi. Dlatego usilnie odradzam NIE] używać tych skryptów razem z moimi. Testowałem rozgrywkę z usuniętą większością kryptów 3.58 z kalatogu \s, pozostawiając tylko te, które lubię (script00, script01, sktypty mithrilu, skrzynie ze skarbami, żyjace zwoje, głazy przywołania oraz jarmark czasu). Aby być pewnym, że moje modyfikacje będą wolne od błędów, należy ściągnąć mój kalalog \s i umieścić go w katalogu heroes3\data zamiast oryginalnego katalogu \s. Wykonanie kopii zapasowej starego katalogu pozwoli w każdej chwili wrócić do oryginalnej wersji 3.58
Jak się okazuje, Sagamosa nie lubi większości własności WoGa 3.58! Ale to nie powinno Was zrażać. WoGifikacja map z jego skryptami przynosi o wiele więcej radości niż buszowanie po mapie Dulpendyr! Co prawda, dalej skrypty nie są wolne od błędów (zauważyłem już kilka takowych; jeden dla mnie irytujący - zawsze zaczynałem z miastami pozbawionymi fortów :( ), ale one mają drugorzędne znaczenie i nie psują zabawy. Ale to już temat na forum...

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: W Wiatraku nigdy nie otrzymamy drewna.