Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Końkurencja dla Druida?

28 października 2004 / autor Eremita Avatar

Jakiś czas temu Druid ogłosił, że tworzy nomy mini-mod dla Heroes 3 oparty na grafikach pochodzących z Heroes 4. Za cel postawił sobie benedyktyńską pracę - zmiany miały dotyczyć nie tylko interfejsu, ale także ikon stworzeń, zaklęć, umiejetności itp. Ba! Jak poszperacie w archiwum nowin to znajdziecie nawet kilka pysznych zapowiedzi tego dodatku! Gorąco kibicowałem za tym pomysłem - WoG dostarcza nowych możliwości taktycznych, natomiast projekt Druida pozwoliłby radować oczy nowymi wrażeniami wizualnymi... Niestety - premiera moda była już wielokrotnie przekładana, choć ponoć projekt nie jest porzucony i prace dalej postępują. Ale natura nie znosi próżni! Dosłownie przed paroma dniami w sieci pojawiły się pliki, które pozwolą urozmaicić wysłużony wygląd trójeczki. W większości są to modyfikacje "retro" - kto zarywał noce grając w H2, temu na pewno łezka nostalgi zakręci się pod okiem...
Autorem wszystkich zmian jest Darkloke.
Pliki są dostępne na stronie: http://heroes.obninsk.ru/download/darkloke/heroes/index.html
Krótki opis każdego z plików:
* ComIcons.wog (102 kB) - nowe ikony umiejętności Dowódców (pochodzące z H4)
* HMM2Cursors.wog (9 kB) - kursory mapy przygody pochodzące z HoMM 2
* HMM2Forest.wog (105 kB> - nazwa pliku mówi sama za siebie. Odtąd w Erathii będzie rósł las niczym w Enroth !!!
* InterPics.wog (419 kB) - 3 zmienione grafiki interfejsu, najmniej widoczne zmiany.
Oraz plik, który nie przynosi zmian graficznych, ale nieźle miesza w samej rozgrywce (ci którzy pamiętają nowiny "(P)Oczaruj mnie Rycerzu, część 2 i 4" będą wiedzieli o co biega)
* Rebalance.wog (385 kB) - po instalacji tego pliku przygotujmy się na poważne, aczkolwiek arcyciekawe zmiany:
1. Odtąd artefakty sieczne można będzie władać zarówno po prawej jak i lweje dłoni (z wyjatkiem części artefaktów składanych - muszą być włożone tylko do jednego slotu, w przeciwnym wypadku gra się posypie).
2. Katapulta w armii bohatera mającego balistykę na poziomie mistrzowskim będzie odtąd mogła oddawać strzaly cztery razy na rundę. Procentowa szansa trafienia także została zmieniona.
3. Zmiana kosztów wznoszenia następujących budynków:
a). Gildia Magów poziom 1: koszt 5 drewna i rudy, 1 szt. rtęci, siarki, kryształów i klejnotów oraz 1000 sztuk złota.
b). Koszt w złocie Gildii wyższych poziomów zależy od poziomu Gildi (np. wybudowanie Gildi Magów 2 poziomu wynosi 2000 sztuk złota; 3 poziomu - 3000 sztuk złota itd).
c). Fort: będzie kosztowałs 20 drewna i rudy oraz 10000 sztuk złota.
d). Cytadela: będzie kosztowała 15 drewna i rudy oraz 7500 sztuk złota.
e). Rada Miasta: będzie kosztowała 4 drewna i rudy oraz 2000 sztuk złota.
f). Ratusz: będzie kosztował 6 drewna i rudy oraz 4000 sztuk złota.
g). Kapitol: będzie kosztował 8 drewna i rudy, 1 szt. rtęci, siarki, kryształów i klejnotów oraz 8000 sztuk złota.
h). Magazyn zasobów: będzie kosztował 5 drewna i rudy, 1 szt. rtęci, siarki, kryształów i klejnotów oraz 2500 sztuk złota.
4. Zmieniono ilość punktów ruchu Bohaterów, odtąd będą dalej się poruszali (jednak punkty ruchu wciąż będą obliczane na podstawie szybkości stworzeń).
5. Całkowicie przetasowany system zaklęć (np. Miejski Portal będzie zaklęciem Wody 5-ego poziomu, z delikatnie zmieniona grafiką) Więcej informacji na ten temat znajdziecie w pliku Spells_New.xls (w języku angielskim), który powinien się zainstalować w głównym katalogu.
6. Zmieniona została wytrzymałość miejskich murów; mają odtąd różne wartości.
7. Całkowicie zmieniono prawdopodobieństwo oferowania z każdym poziomem danych punktów do statystyk i umiejętności dla prawie wszystkich klas bohaterów. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w pliku Heroes.xls (w języku angielskim), który powinien się zainstalować w głównym katalogu. Poczyniono także drobne zmiany w nazwach klas bohaterów.
Moje uwagi do tego pliku:
- zmiany poczyniono edytując pliki konfiguracyjne, więc nie ma obawy, że będą niekompatybilne ze skyptami. Skrypty mają wyższy priorytet nad tymi plikami, więc jeśli zdaży się, że dany skrypt również modyfikuje opisane wyżej parametry, rozgrywka będzie toczona pod komendą skryptów, nie plików konfiguracyjnych
- zmiany te przeznaczone są przede wszystkim dla eksperymentujących graczy, którzy nie obawiają się zmienić dotychczasowych przyzwyczajeń
- należy liczyć się z tym, że posiadacze polskiej wersji językowej zauważą w grze drobne wtręty w języku angielskim
- zmiany te można zastosować również u posiadaczy HoMM3: SOD (nie wszystkie). W tym celu należy zmienić rozszerzenie pliku z *.wog na *.rar. Po rozpakowaniu wybrane pliki tekstowe należy skopiować do katalogu Heroes3/Data.
- sprytniejszych powyższe informacje powinny doprowadzić do wniosku, że można zastosować tylko wybrane zmiany w grze (np. jeśli komuś nie odpowiadają zmiany w kosztach budynków może odpuścić sobie kopiowanie pliku buiding.txt itp). Bardziej zaawansowani, korzystając z ogólnie znanych narzędzi, będą mogli sami sobie wkopiować do gry pliki *.def, jeśli zdecydują się na wypróbowanie zmienionego systemu zaklęć.
I na koniec ogólna uwaga: Powyższych plików NIE MOÅ»NA odinstalować! Aby wrócić do poprzedniego wyglądu należy:
- przeinstalować raz jeszcze SoD i WoG
- albo zrobić kopię zapasową plików: H3BitMap.lod oraz H3Sprite.lod

Na tej stronie można ponadto znaleźć 7 map do WoG (część z nich była wcześniej dostępna na innych serwerach, a część z nich, jak sądzę, jest premierowa)
Å»yczę miłych wrażeń.

P.S. Druidzie! Czas na twój odwet!! Pokaż im, gdzie raki zimują!!!

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 2: Jednostki dwupolowe nie mogą przesunąć się o jedno pole do przodu.