Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Oj zawrzało! I zdaje się, że będzie wrzeć więcej!

14 sierpnia 2004 / autor Eremita Avatar

Oświadczenie Sagamosy (poprzedni news) wywołało lawinę komentarzy. Qurqirish Dragon, członek WoG Teamu, na moralne dylematy kolegi zza naszej południowej granicy odpowiedział nastepująco:
Cokolwiek stworzysz za pomocą funkcji publicznie dostępnych, może zostać opublikowane w dowolnym czasie. Po prostu będzie to "nieoficjalną" częścią WoGa, aż do momentu gdy twoja praca zostanie dołączona do nowszej wersji. Oczywiście, jeśli użyłeś narzędzi i składni niedostępnych w obecnej wersji (na dzień dzisiejszy 3.57f a wkrótce 3.58), tak czy owak musisz zaczekać, gdyż i tak nikt nie będzie mógł użyć twych skryptów. Dlatego twój dylemat dotyczący terminu opublikowania twych prac musisz rozstrzygnąć sam.
Co na to sam zainteresowany? Otóż:
Zmieniam własności skryptów z dnia na dzień. Ostatnio dodałem kilka nowych zaklęć do skryptu Adventure Spells oraz stworzyłem nowe Zaklęcia Life/Death Magic.
Skrypty wymagają wiele testów, a mam także kilka innych rzeczy na głowie, którymi muszę się zająć - oto powody, dla których mój projekt trochę się opóźnia. Jednakże planuję w tym tygodniu przetestować moją mapę XL w trybie Hotseat dla 3 graczy, zawierającą skrypty Adventure Spells i Advanced Levels a także parę innych ulepszeń (jedno z nich nazywa się The Temple i jest naprawdę świetne!). Jeśli wszystko będzie działało OK, udostępnię mapę do publicznego testu w przyszłym tygodniu. Miejcie na uwadze, że nie będą to skrypty przeznaczone dla wogifikacji
(jakie są tego konsekwencje chyba nie muszę wyjaśniać - przyp. Avatar). Wersja pod wogifikację nie jest jeszcze dostępna z powodu zagadnień (nie)zgodności z WoG 3.58.
A więc tak właściwie dalej nie wiadomo co z tymi skryptami i czy należy oczekiwać szybkiego terminu ich publikacji. Pozostaje nam mieć nadzieję, że Sagamosa okaże się słownym i dobrym programistą i już wkrótce będziemy mieli okazję zapoznać się z jego mapą zawierającą zapewne jakiś fragment jego projektu.

Na zakończenie Sagamosa przedstawił nam kolejną porcję zaimplementowanych własności wraz z czterema arcysmakowitymi screenami:

ZAKLĘCIA ŚMIERCI (DEATH SPELLS)

* Szkieletornia (Skeleton Transofrmer).
Efekt działania zaklęcia jest taki sam jak działanie Szkieletorni w Nekropolii. Na mapie przygody można rzucić zaklęcie w dowolnym czasie.
]* Duchomatron (Ghost Transformer)
(nazwa wymyślona na poczekaniu. Sorry :)

Efekt działania zaklęcia jest taki sam jak działanie Szkieletorni w Nekropolii, ale jednostki zamiast w szkielety będą przekształcane w Duchy. Na mapie przygody można rzucić zaklęcie w dowolnym czasie.
* Sidła (Trap)
Zaklęcie Śmiertelnych Sideł umieszcza w wybranym miejscu na mapie przygody niewidzialną bandę Upiornych Smoków, które będą czekały aż wybrany wrogi bohater wpadnie w zasadzkę. Potęga Sideł jest zależna od ilości poświęconych na to zaklęcie sztabek Mithrilu.
]* Wyziewy Angamandi (Vapours of Angamandi)
Zaklęcie Wyziewy Angamandi wyczarowuje lepkie chmury Angamandi (???), zwane Å»elaznym Piekłem, dookoła wrogiego bohatera, które są zabójcze dla każdego Onodrima (???). Onodrim umiera natychmiast po wchłonięciu zatrutych oparów.
* Niewidzialność (Invisibility)
Zaklęcie Niewidzialności czyni Bohatera niewidocznym dla innych graczy przez jedną turę. W kolejnej turze bohater ukaże się ponownie w miejscu rzucenia zaklęcia.
]* Nawiedzenie (Haunt)
Zaklęcie Nawiedzenia zmienia poprzez kliknięcie PPM zwykłą kopalnią na nawiedzoną 50 Duchami!
* Voodoo
Rytuały Voodoo pozwalają na niemal całkowitą kontrolę nad obiektem działania zaklęcia czyli wrogim bohaterem. Czas działania - 1 dzień. W tym czasie możesz zrobić z bohaterem cokolwiek chcesz, zza wyjątkiem prowadzenia potyczek, w których z całą pewnością zginąłby.
]* Zatrzymanie Czasu (Time Stop)
Zatrzymanie Czasu jest przepotężnym zaklęciem, które wstrzymuje upływ czasu w całej Erathii dla wszystkich graczy oprócz gracza rzucającego zaklęcie. Czas trwania - 1 dzień.
* Pomoc Diabła (Devil's Help)
To zaklęcie przyzywa do pomocy Władców Piekieł: Lucyfera i Belzebuba. Za odpowiednią opłatą (duszą oczywiście, tu reprezentowaną przez 5 punktów Mocy) wybudują graczowi nowe miasto w niezwykle krótkim czasie - 2 dni!
]* Zmęczenie Drewna (Wood Warp)
Jeśli zaklęcie Zmęczenie Drewna zostało rzucone przed walką, wszystkie drewniane strzały/ostrza zaczną próchnieć i staną się bezużyteczne oprócz tych, które zostały już napięte na łukach. (ke ???) Takie armie odtąd muszą walczyć wręcz - do czego nie zostały wyszkolone. Chyba, że tu chodzi o "drewniane" artefakty - cięzko wyczuć
ZAKLĘCIA ŻYCIA (LIFE SPELLS)

* Gwiezdne Wrota (StarPortal)
Gwiezdne Wrota teleportują Bahatera do jakiejkolwiek wcześniej odwiedzonej Gwiazdy.
]* Sterylizacja (Sterilisation)
Zaklęcie Sterylizacji sprawia, że wybrany oddział stworzeń (poprzez kliknięcie PPM) staje się bezpłodny i w następnych tygodniach liczebność oddziału NIE WZROŚNIE.
* Prokreacja (Procreate)
Zaklęcie Prokreacji sprawia, że wybrany oddział stworzeń (poprzez kliknięcie PPM) wrasta w czasie od 10 do 20% w zależności od poziomu Magii Å»ycia.
]* Róg Oroma (Horn of Orome)
Zaklęcie Rogu Oroma wyczarowuje róg Wielkiego Myśliwego, którego dźwięk napawa lękiem każdego sługusa Morgotha. Valaraukarowie (???) uciekają w popłochu, skrywają się w trzewiach Ziemii wyczekując przyszłych wezwań i zostawiając swych Mistrzów bez wsparcia.
* Oswojenie (Domesticate)
Zaklęcie Oswojenia nakłania wybrane stworzenia (poprzez kliknięcie PPM) aby dołączyły do armii bohatera!
]* Doping Mózgu (Brain boost)
Rzuć zaklęcie Doping Mózgu, kiedy masz już dość czekania na wybraną zaawansowaną umiejętność. Zaklęcie pozwala ci wybrać, która umiejętność osiągnie wyższy poziom w oknie dialogowym bohatera przy przejściu na wyższy poziom doświadczenia.


Balrogi mogą rzucać 4 zaklęcia: Choroba, Trucizna, Postarzanie oraz Tornado:

oraz obecnie można ich zobaczyć na polu walki:


Entowie mogą rzucać 4 zaklęcia: Paraliż, Sznury, Skamienienie oraz Enci Wywar

oraz obecnie można ich zobaczyć na polu walki:


Ciężko mi się powstrzymać od jednej, sceptycznej uwagi: to, że skrypt wywołuje tak wielkie zainteresowanie sprawia przede wszystkim klimatyczna grafika. Jaka będzie grywalność? Mam nadzieję, że kiedyś się jednak sami o tym przekonamy. Na razie wszystko wskazuje na to, że przednia zabawa będzie wyłącznie w trybie Hotseat i Multiplayer, a przypuszczam, że AI w trybie single kompletnie nie poradzi sobie z tak zaawansowanymi możliwościami.
W każdym razie będziemy bacznie przyglądać się rozwojowi wypadków i informować o wszystkim z niewielkim kilkutygodniowym opóźnieniem :)

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: W Wiatraku nigdy nie otrzymamy drewna.