Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Sezon na Robale!

27 listopada 2020 / Modyfikacje Heroes III / autor Mateusz

Twórcy Horn of the Abyss] opublikowali kolejne wieści na temat nadchodzącego miasta - Fabryka. Zespół zapewnia, że pomimo tragicznej śmierci ich lidera, Docenta Picolana, prace nad rozwojem frakcji wciąż trwają!
W najnowszym artykule znajdziecie szczegóły dotyczące jednostki 5 poziomu]. Poznajcie źródła inspiracji dla Czerwia oraz umiejętność specjalną przerażającego Olgoj-chorchoja. Poniżej pełna treść publikacji w języku polskim:
Jakkolwiek trudna wydaje się być obecna sytuacja, prace nad Fabryką trwają nieprzerwanie. Nadszedł czas, by przedstawić wam jednostkę reprezentującą 5 poziom w line-upie. Przed wami Czerw] oraz jego ulepszona forma, Olgoj-chorchoj].

Model Czerwia, autor: Dima Gravchenko


Model Olgoj-chorchoj, autor: Dima Gravchenko

Nie jest tajemnicą, że istoty zamieszkujące uniwersum Might & Magic zwykły bazować na popularnych mitach, legendach czy stereotypach fantasy. Podobnie i ta jednostka ma swoje źródła w kulturze masowej. Najważniejszym z nich jest oczywiście gigantyczny i tajemniczy Shai-Hulud z powieści “Diuna”] Franka Herberta. Oczywiście Pustkowia (Wastelands, teren natywny Fabryki - przyp. tłum.), gdzie mieszkają ich krewni z HotA, nie są tym samym czym pustynie, z którymi kojarzone są zwykle ogromne podziemne robaki. Za to większość z was zapewne kojarzy stary, dobry film z serii “Tremors” (Wstrząsy - przyp. tłum.). Jego akcja toczy się na obszarze do złudzenia przypominającym właśnie Pustkowia, a więc tamtejsze Graboidy] stały się kolejną inspiracją dla designu Czerwi. W brazylijskim folkolorze istnieje z kolei legenda o Minhocao], pół-robaku pół-wężu, podkradającym rogate bydło. Ponadto uznaliśmy, że należałoby nadać naszej jednostce cechy innego mitycznego stworzenia: Olgoj-chorchoj], zwanego inaczej “Robakiem Śmierci”, który według Mongolskich podań, zamieszkuje dziwaczne i niepokojące tereny Gobi (jedna z największych pustyń świata - przyp. tłum.).

Źródła inspiracji dla Czerwi: Shai-Hulud z książkowej serii Diuna


Źródła inspiracji dla Czerwi: Graboid z filmowej serii Tremors


Źródła inspiracji dla Czerwi: Minhocao z Brazylijskich legend


Źródła inspiracji dla Czerwi: Olgoj-chorchoj z Mongolskich legend

Ze wszystkich jednostek w line-upie Fabryki, Czerwie sprawiły nam chyba najmniej kłopotu w projektowaniu. Docent Picolan szybko znalazł właściwą koncepcję na ich wygląd, a artysta Dima Gravchenko znakomicie ubrał ją w model 3D, w zasadzie to za pierwszym podejściem - a warto nadmienić, że to było jego pierwsze zadanie po dołączeniu do naszej załogi. Wszystko to składa się na wyjaśnienie, dlaczego nie przedstawimy schematu ewolucji modelu, tak jak w przypadku innych jednostek. De facto, pierwsza wersja modelu różni się od ostatecznej tylko wielkością i kilkoma detalami.

Myriapod. Wczesny koncept, autor: Nosferatu


Czerw. Ostateczny koncept, autor: Docent Picolan


Olgoj-chorchoj. Ostateczny koncept, autor: Docent Picolan

Opracowanie ciekawych i zarazem użytecznych w grze zdolności dla Czerwi było na swój sposób większym wyzwaniem. Tym niemniej, jasne było od początku, że czerwie powinny poruszać się pod ziemią. Ze względu na tę zdolność Fabryka posiada jednostkę “latającą” (choć nie do końca tradycyjnie), jeszcze przed możliwością zrekrutowania Couatli. Chcemy też od razu uspokoić tych, którzy byli zaskoczeni sposobem wykonywania ruchu przez robaki podczas batalii toczących się na statkach czy też w innych, podobnych warunkach. Specjalnie na takie sytuacje przygotowaliśmy odpowiednią animację ruchu nad ziemią, a co za tym idzie, Czerwie nie będą w stanie ignorować przeszkód na swojej drodze.

Czerw. Animowany model w skali 200%, autor: Dima Gravchenko


Olgoj-chorchoj. Animowany model w skali 200%, autor: Dima Gravchenko

Nawet oswojone, Czerwie wciąż pozostają mięsożercami, a ich druga specyficzna właściwość, widoczna u ulepszonej wersji jednostki, jest obrazowym przykładem żądnej krwi natury. Kiedy Olgoj-chorchoj wykona ruch na hex zajmowany przez inną martwą jednostkę, to w momencie wydostania się na powierzchnię pożera zwłoki i zdobywa dodatkowy cios podczas ataku w następnej rundzie]; do tego możliwe do zadania ciosy mogą się kumulować! Możliwe jest również pożarcie zwłok i zaatakowanie przeciwnika w tej samej turze, jeśli zwłoki leżą tuż obok celu ataku.
Istoty stanowiące bestiariusz świata Might & Magic zwykle posiadają właściwości typowe dla tradycyjnego przedstawienia ich mitycznych i fantastycznych prekursorów; tym razem jednak powszechnie znane opisy Olgoj-chorchoja są oparte nie o znane powszechnie legendy, lecz raczej o wyobrażenia różnych pisarzy XX. i XXI. wieku, są zatem w dużej mierze apokryficzne (jeżeli można tak nazwać istoty które są mimo wszystko fantastyczne). Zdolności przypisywane tymże istotom różnią się w zależności od źródła: począwszy od zwykłej trucizny, skończywszy na śmiercionośnych promieniach elektryczności. Zdecydowaliśmy żeby pozostawić te wymysły sumieniu ich autorów. Według wielu badaczy legenda Olgoj-chorchoja zrodziła się z napotkanych przez ludzi prawdziwych zwierząt, znanych jako Boa piaskowe. Tak samo Czerwie hodowane i używane przez Fabrykę, jakkolwiek niezwykle niebezpieczne, nie są "nadprzyrodzone" w swej istocie.
Warto wspomnieć, że pomimo nieobecności Czerwi we wcześniejszych grach z serii Heroes, mają one bogatą historię w świecie Might & Magic. Na grafice poniżej przedstawiono wygląd ich odpowiedników w różnych częściach M&M. Łatwo zauważalne są wspólne cechy zawarte w ich wyglądzie, szczególnie w czwartej odsłonie serii.

Różne odsłony Czerwi w serii Might & Magic, źródło: might-and-magic.ru

Nadal nie możemy obiecać konkretnych ram czasowych wypuszczenia Fabryki, ale chcielibyśmy jeszcze raz podkreślić, że rozwój nie został zatrzymany]. Mamy wiele planów i pewność, że zostaną zrealizowane we właściwym czasie.
P.S. Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że powstał nowy, oficjalny kanał HotA na YouTube. Jego uruchomienie było wymuszone - wcześniej filmy były publikowane na prywatnym kanale Docenta Picolana, który znajduje się teraz poza kontrolą zespołu. Nowe filmy pojawiać się będą od teraz wyłącznie na nim. Na nowym kanale możecie posłuchać kompozycji fortepianowych Docenta Picolana w jego własnym wykonaniu.
Tłumaczenie:] LivingAnarchy, Hobbicus, Machberet, Dejah.

Komentarze

moteyiw
Mechanika pożerania zwłok wstępnie wydaje się całkiem fajna. Pytanie tylko, czy będzie się dało również pożerać nieumarłych i jednostki nieożywione (np. golemy). No i co np. z dżinnem, który po śmierci zamienia się w lampę? Zeżarłby lampę?
Hellburn
Myślę, że to będzie zależało od właściwości jednostki "za życia" niż "po śmierci". Tzn jeżeli dżinn jest uważany za żywą istotę, także jego zwłoki będą "żywe".
Agon
Moim zdaniem czerwie i ich ulepszone wersje powinny mieć odporność na oślepienie i kamienne spojrzenie meduzy/bazyliszka jak troglodyci. W końcu są to istoty żyjące pod ziemią w totalnych ciemnościach i pozbawione oczu.
pexon7
Przez komentarz Agona uświadomiłem sobie, że z troglodytami jest o tyle dziwna sprawa, że choć są niewrażliwi na oślepienie i obie zamiany w kamień, to brak im odporności na zabójcze spojrzenie gorgony, co jest dosyć dziwne. Tym bardziej, jeśli się spojrzy na jednostki nieumarłe, na które również nie działa oślepienie, dodatkowo mają odporność na zabójcze spojrzenie, ale brak im niewrażliwości na zamiany w kamień. Taki trochę brak konsekwencji się z tego wyłania.
Tabris
Co to troglodytów - trv, ale w wypadku nieumarłych - kości ulegają petryfikacji, choć bez magii trwa to miliony lat. Najdziwniejszy jest brak odporności na skamienienie u żywiołaków.
Architectus
Autorzy zdumiewająco pamiętali o filmie "Wstrząsy", a jednostce piątego poziomu Fabryki umożliwili urocze fikołki po wykopaniu się z ziemi, zachęcając do czułego podrapania jej po bródce.

Tabrisie, genialnie wskazałeś petryfikację!
ToWeRH3
@Agon,

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sk%C4%85poszczety
"Światło nie dociera w głąb gleby i mułu, więc skąposzczety w nich żyjące nie mają oczu. Ich naskórek jest w pewnym stopniu wrażliwy na światło, potrafią odróżniać miejsca jasne od zacienionych"

Tutaj akuratnie o popularnych dżdżowniczkach ;) Można zatem powiedzieć, że czują światło (rozróżniając ciemność od jasności). Jeżeli blind to oślepiający promień jasnego światła (aż sobie zaraz włączę hirołsy i sprawdzę animacje tego czaru), to taki robal "poczuje" go przez skórę i też może być oszołomiony.

Tyle jeśli chodzi o samą anatomię i praktyczną stronę królestwa zwierząt.
Patrząc ze strony stricte hirołsowej, chcesz mieć 6levelową jednostkę odporną na blind, skamienienie? Nie wyszło by to za bardzo op?
No chociaż w sumie żywiołaki magii są odporne na wszystkie zaklęcia, a nie są jakieś przesadnie op... hmmm...
Lord Haart
Całkiem dobry pomysł z takimi czerwiami.
Nie wiem tylko czy Faktoria nie będzie za mocna. Coatle z jednoturową nietykalnością, juggernauty z atakiem obszarowym i teraz do tego jeszcze te czerwie z pożeraniem ciał.
Wiem że nie będzie można mieć wybudowanego
siedliska i Coatli i Juggernautów, ale czy to nie za dużo?
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Jeśli zahipnotyzujemy jednostkę znajdującą się za murami zamku nie będzie ona mogła otworzyć nam bramy.