Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Koło umiejetności

09 kwietnia 2015 / Heroes VII / autor Silveres

W dzisiejszym newsie Ubisoft przedstawił nam drzew... koło umiejętności. Pozwoli nam ono na spersonalizowanie swojego bohatera mniej więcej w ten sposób, jaki znamy już z Heroes V.

Rozwój bohatera
System umiejętności w Heroes 7 ma dać nam całkowitą kontrolę nad rozwojem naszego herosa, co zapewni wiele możliwości i potencjalnych dróg, jakie możemy dla niego obrać. Każdy bohater ma odgórnie narzuconą klasę (Inkwizytor, Czarodziej, Zaklinacz, itp.), co określa ogólny styl jego umiejętności - jest to jednak jedyne ograniczenie, jakie nałoży na nas gra. Dzięki temu typowi drzewka rozwoju będziemy mogli dostosować naszego bohatera pod naszą unikatową strategię gry.

Klasy bohaterów
Każdy czempion należy do jakiejś frakcji, ponadto każdy obrał drogą magii, lub też mocy. To właśnie te czynniki mają największy wpływ na ewentualne możliwości rozwoju bohatera. Oprócz tego wewnątrz ich przynależności zostali podzieleni na klasy. Na ogół jedna jest defensywna, druga ofensywna, a trzecia zrównoważona.

https://ubistatic-a.akamaihd.net/0004/prod/images/150409_Skillwheel/Skillwheel_Full_Mini.jpg

Umiejętności i ich poziomy
Każda umiejętność dzieli się na trzy stopnie: nowicjusz, ekspert i mistrz. Bohater będzie mógł posiadać sześć głównych umiejętności i cztery dodatkowe. Główne to takie, które doprowadzi do poziomu mistrzowskiego, dodatkowe są ograniczone najwyżej do poziomu eksperta.

- poziom nowicjusz posiada cztery zdolności;
- poziom ekspert posiada dwie zdolności;
- poziom mistrz posiada jedną zdolność;

Zdolności to po prostu wyselekcjonowane części danej umiejętności. Ponadto można zauważyć, że trzy z głównych umiejętności mają czwartą zdolność na poziomie wielkiego mistrza. Aby go odblokować wystarczy po prostu zdobyć poziom mistrzowski.

https://ubistatic-a.akamaihd.net/0004/prod/images/150409_Skillwheel/Skillwheel_Hide_Mini.jpg

Punkty umiejętności
Aby zdobyć punkt umiejętności lub zdolności bohater musi zdobyć poziom. Każdy poziom bohatera daje nam jeden punkt do rozdysponowania.

https://ubistatic-a.akamaihd.net/0004/prod/images/150409_Skillwheel/Skillwheel_Ability.jpg

Umiejętności magii
Magiczne umiejętności są kluczowe dla bohaterów, ponieważ pozwalają na korzystanie z zaklęć danej szkoły. Wszystkie podstawowa czary są dostępne dla każdego bohatera, jednak te silniejsze wymagają odblokowania odpowiedniej umiejętności. Poza tym umiejętności mogą zwiększać moc znanych nam już zaklęć.

To, jakie nasz czempion będzie miał umiejętności magiczne zależy od frakcji, do której przynależy.

Umiejętności mocy
Umiejętności mocy są dostępne dla wszystkich bohaterów, których przynależnością jest moc. Skupiają się one głównie na wspomaganiu naszego bohatera i jego armii.

Umiejętności neutralne
Te zaś mają na celu zwiększenie efektywności bohatera na mapie przygody, ułatwienie eksploracji, rozwoju miast i gospodarki.

Autorozwój
Jest to opcja skierowana dla mniej zaawansowanych graczy. Po jej włączeniu komputer automatycznie wybierze dla nas optymalne umiejętności, co zapewnia budowę bohatera na przyzwoitym poziomie. Kosztem, niestety, jego personalizacji.

Losowa umiejętność
Gra ma również wbudowaną opcję losowego wyboru umiejętności. Jest on zbliżony do tego, który mieliśmy w Heroes V.

https://ubistatic-a.akamaihd.net/0004/prod/images/150409_Skillwheel/Skillwheel_WIP.jpg

Komentarze

Dagon
hmm... trochę lipton...
w zasadzie to tylko grafika koła jest nawiązaniem do skillwheela z piątki. Mechanika dalej szóstkowa, czyli tydzień grania i bohater idealny gotowy. Jakaś kontrola powinna być nad rozwojem, to oczywiste, ale nie totalna. Może ten tryb losowości coś namiesza, ale całkowite chybił trafił to też nie jest rozwiązanie.
No i brak kombinowania, łączonych zdolności i sieci strzałek...
Pociesza fakt istnienia, aż trzech umiejętności ostatecznych, i tylko 6ciu możliwych do wytrenowania zdolności na maxa - tu można będzie pokminić :)
Hellburn
Jeżeli doskonale to zbalansują, to może być ok. Ale też bym wolał system 5.
Bubeusz
Mnie również niespecjalnie to satysfakcjonuje.

Nie lubię kół umiejętności. System, w którym nie widać od razu wszystkiego (jak w starych Heroesach) jest moim zdaniem ciekawszy, bo można go odkrywać i planować rozwój w sposób bardziej spontaniczny i rozłożony w czasie przez całą grę. Za każdym razem, gdy zaczyna się rozgrywkę w H3 jest taka fajna nadzieja, że uda się zrobić super bohatera, a potem przy każdym awansie modlimy się o upragnione umiejętności...

A tutaj? Zero emocji.

I do tego graficznie bez szału. Ikonki są źle wyskalowane - w pomniejszeniu na kole nie widać ich dobrze.
Konquer
Zawsze propsowałem wyeliminowanie wszelkiej losowości z homm więc i system, w którym ja decyduję o rozdziale umiejętności jest dla mnie optymalny. Co prawda wolałbym po prostu, żeby każda klasa miała unikalne umiejętności jak w Diablo lub Warcrafcie ale tak też jest nieźle.
Vandergahast
Dopiero po komentarzach zauważyłem, że nie będzie losowości przy wybieraniu umiejętności. Co za crap, niby skillwheel, a jednak ten sam badziew co w H6. I tak jak H6, znudzi się po jednej grze.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 2: Pierwotnie w grze miały pojawić się Ropuchy, konkretnie w zamku czarodzieja.

Urodziny

Aktualnie nikt nie obchodzi urodzin.

Rocznice rejestracji

Dziś nikt nie świętuje rocznicy rejestracji.