Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Wybierz ścieżkę rozwoju Lochu!

31 października 2014 / Heroes VII / autor Silveres

Witajcie ponownie, zasiadający w Radzie Cieni.
Nadszedł czas, by wysłuchać historii Mrocznych Elfów. Nawet jeśli wyznawcy Malassy nie zechcą wziąć bezpośredniego udziału w walce, to wciąż mogą nas wiele nauczyć. Ten lud ma ogromne doświadczenie, które może stać się kluczowym na drodze do odzyskania tronu.
Podobnie jak w przypadku głosowania nad rozwojem Sylvanu, tak i tym razem Ubisoft ma nam do zaproponowania trzy możliwe drogi rozwoju. Jedna skupia się na ofensywie, inna to czysta defensywa, zaś ta trzecia jest - jak można się domyślać - zbalansowana.
Jednak tym razem samo głosowanie odbędzie się na nieco innych zasadach. Dzięki Radzie Cieni dowiedzieliśmy się, że walka między wymienionymi ścieżkami rozwoju została podzielona na dwie rundy. W pierwszej odpadnie jedna z opcji tak, by w drugiej - finałowej - mierzyły się ze sobą dwie pozostałe. Każda z rund potrwa tydzień.
Ostrze z Ciemności]
Strategia stworzona do walki w stylu uderz-i-uciekaj. Szybkość Harcowników, Koszmarów i Bezimiennych zapewnia niezrównaną inicjatywę oraz pozwala na wyprowadzanie błyskawicznych ataków, dzięki czemu - wspierani przez Czyhających - Zabójcy mogą z łatwością wyprowadzić śmiercionośne uderzenie w plecy. Siła Czarnych Smoków powinna wystarczyć, by usunąć z drogi pozostałe przeszkody, nim stosunkowo słaba strona defensywna da się we znaki.

Podstawowe jednostki:]
Zabójca/Cień:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność uderzenia w plecy.
Czyhający w Cieniu/Obserwujący Cienie:] jednostka latająca, z atakiem dystansowym i niekorzystnymi dla przeciwnika efektami.
Harcownik/Ostrze Cienia:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność wyprowadzenia ataku z powrotem na poprzednie miejsce, powstrzymuje kontratak.
Elitarne jednostki:]
Minotaur/Minotaur Strażnik:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność wyprzedzającego ataku, powstrzymuje kontratak.
Jednorożec Cienia/Koszmar:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność teleportacji oraz aurę z niekorzystnym dla przeciwnika efektem.
Bezimienny/Bezimienny Zabójca:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność wyprowadzenia ataku z powrotem na miejsce, a także teleportacji.
Czempioni:]
Smok Mroku/Czarny Smok:] jednostka latająca, z atakiem obszarowym, a także umiejętnością nakładania niekorzystnych efektów na przeciwnika.
Jaskiniowa Hydra/Mroczna Hydra:] jednostka naziemna, niemożliwa do oflankowania, a także posiadająca umiejętność wysysania życia.
Tysiąc Twarzy Malassy]
Zrównoważona strategia, umożliwiająca zarówno szybkie, skuteczne wypady na tyły armii przeciwnika, jak i pozwalająca na prowadzenie długotrwałych bitew. Dzięki swej wytrzymałości Troglodyci oraz Wędrowcy mogą przez długi czas skupiać na sobie uwagę wroga, by Prześladowcy i Meduzy powoli wyniszczali jego armię atakami z dystansu. Zarówno Czarne Smoki, jak i Hydry wspaniale mogą uzupełnić tak skonstruowaną drużynę.

Podstawowe jednostki:]
Zabójca/Cień:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność uderzenia w plecy.
Troglodyta/Chthonianin:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność poruszania się pod ziemią, a także odporność na oślepienie.
Prześladowca/Tropiciel:] jednostka naziemna, atakująca z dystansu, z możliwością wykonania przeszywającego strzału.
Elitarne jednostki:]
Minotaur/Minotaur Strażnik:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność wyprzedzającego ataku, powstrzymuje kontratak.
Wędrowiec/Bezduszny:] jednostka naziemna, posiadająca aurę niekorzystnych dla oponenta efektów.
Meduza/Meduza Wiedźma:] jednostka naziemna, atakująca z dystansu, posiadająca zdolność hipnozy.
Czempioni:]
Smok Mroku/Czarny Smok:] jednostka latająca, z atakiem obszarowym, a także umiejętnością nakładania niekorzystnych efektów na przeciwnika.
Jaskiniowa Hydra/Mroczna Hydra:] jednostka naziemna, niemożliwa do oflankowania, a także posiadająca umiejętność wysysania życia.
Tarcza Mroku]
Strategia czysto defensywna, opierająca swą potęgę na wysokiej wytrzymałości jednostek. Wędrowcy, Troglodyci i Mantykory są wystarczająco silne, by stanąć w szranki z niemalże każdym. Czyhający i Prześladowca zapewniają skuteczne wsparcie ogniowe. Zaś Hydry i Minotaury świetnie uzupełniają taką armię.

Podstawowe jednostki:]
Czyhający w Cieniu/Obserwujący Cienie:] jednostka latająca, z atakiem dystansowym i niekorzystnymi dla przeciwnika efektami.
Troglodyta/Chthonianin:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność poruszania się pod ziemią, a także odporność na oślepienie.
Prześladowca/Tropiciel:] jednostka naziemna, atakująca z dystansu, z możliwością wykonania przeszywającego strzału.
Elitarne jednostki:]
Minotaur/Minotaur Strażnik:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność wyprzedzającego ataku, powstrzymuje kontratak.
Wędrowiec/Bezduszny:] jednostka naziemna, posiadająca aurę niekorzystnych dla oponenta efektów.
Mantykora/Skorpikora:] jednostka latająca, posiadająca zdolność trucizny.
Czempioni:]
Smok Mroku/Czarny Smok:] jednostka latająca, z atakiem obszarowym, a także umiejętnością nakładania niekorzystnych efektów na przeciwnika.
Jaskiniowa Hydra/Mroczna Hydra:] jednostka naziemna, niemożliwa do oflankowania, a także posiadająca umiejętność wysysania życia.
Głosowanie odbywa się standardowo na stronie Rady Cieni.
Nazwy poszczególnych jednostek nie są ich ostateczną wersją i mogą w każdej chwili ulec zmianie!

Komentarze

Haav Gyr
Strasznie nudni Czempioni:/
Vandergahast
ciężka sprawa, bo wydaje się, że te opcje niczym się nie różnią. Nostalgia za h3 skłania mnie do wyboru zamku, gdzie będzie więcej jednostek z h3, więc zostają dwa ostatnie - trogle, meduzy, których dawno nie było i minotaury, na trogle, minotaury i mantykory. Hmm, wolę meduzy jednak, mantykory jakoś nigdy mnie w dungeonie nie porwały. Ale jeśli chodzi o to, który zamek będzie mocniejszy, to na pewno ta pierwsza wersja z powstrzymywaniem kontrataku i masą lataczy.
Hellburn
Ja również skłaniam się ku 2 lub 3 opcji. Raczej ku trzeciej, bo w podstawie mamy zarówno troglodytów jak i obserwatorów, a mantykory są ciekawsze niż meduzy (których potencjalne modele mogliśmy zauważyć w Sanktuarium w H6).
Silveres
Pierwsza opcja jest najlepsza. Przecież armia składająca się z Mrocznych Smoków, Mrocznych Hydr, Mrocznych Obserwatorów i Mrocznych Mrocznych Najmroczniejszych jest epicka. Nie wyczuwacie tej nutki legendarności, gdy na polu bitwy staną w szranki Mroczne (a jak!) Jednorożce i Księżycowe Łanie?
Dagon
Druga i trzecia opcja...taaa... zróbmy kolejne H3, z pewnością wyjdzie lepiej niż H6!
Litości... serio chciecie widzieć defensywny loch, albo jeszcze gorzej Loch, który nie wie czy atakować czy się bronić? 'rly?

i mały bonus:
http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/NostalgiaGoggles.png
Hellburn
Dagonie, po prostu takie mam preferencje. I jak pisałem na Ognisku - kieruję się wyłącznie tym gdzie jakie jednostki występują a nie "sugerowanym stylem gry".

BTW - z tego co pamiętam, odskocznię od H3 mieliśmy właśnie w H6... i jakoś właśnie to niezbyt wyszło. :)
Dagon
I właśnie chcąc dodać jakiś rodzynek(w postaci utęsknionej jednostki) rozwalisz cały smak i ideę tortu...

defensywny loch = księżycowy feniks
defensywny loch = Niemcy bez autostrad
defensywny loch = Holandia bez maryśki
pytanie nasuwa się samo: po co nam coś takiego?

H6 odskocznią od H3? No to chyba graliśmy w inne gry...
PenTus
Ja bym tylko dodał:
Skirmisher/Darkblade - jednostka naziemna, blokująca odwet.
Jednostka ma hit and run, czyli jak shrew z H5

Minotaur/Minotaur Guard - jednostka naziemna.

Minotaur w każdej z wersji też ma "brak kontrataku"

Wybrałem środkową opcję. Trochę szkoda, że w każdej wersji czempioni byli tacy sami :(
Vandergahast
Dagon - może według Ciebie Dungeon to mroczne elfy (i mroczne jednorożce :D) ale dla mnie jeśli w tym zamku miała by być jakaś nacja z inteligencją na poziomie ludzkiej, to wolę w tej roli troglodytów czy minotaury. Ponieważ 6 to był straszny gniot i nie mam podstaw przypuszczać, by w 7 było lepiej, to wolę, żeby chociaż zamki składały się z jednostek które lubię. I nie wiem skąd wniosek, że loch nie może być defensywny. Loch według mnie ma naparzać deszczem meteorów :]
Dagon
Nie, dla mnie dung, to nie mroczne elfy.
Jak widzę mój punkt widzenia ździebko jest szerszy i nie ogranicza się tylko do jednostek. Dopóki całość ma sens dopóty kryterium mojego wyboru nie stanowi Troglodyta czy Furia. Powiem więcej: wolałbym zobaczyć w H7 Troglodytę. Niestety, pech sprawił, że Trogle/Mantykory(które dla większości stanowią jedyne kryterium, bo takie było H3...) trafiły do zestawów, których podstawowa idea jest zaprzeczeniem lochu.

Mówię feniks - myślę płonący ptak, odrodzenie.
Mówię minotaur - myślę pół byk, pół człowiek.

...i nieważne jest dla mnie jak zostanie to przedstawione - ważne żeby była zawarta ta podstawowa idea. Niektórych rzeczy po prostu się nie rusza.

A defensywny loch to zaprzeczenie tej podstawowej idei.
Douger
Zgadzam się z Dagonem. Głosowanie na MODEL jednostki jest krótkowzroczne, bo na to zwraca się uwagę może przez pierwszy tydzień grania. Potem zostaje już tylko mechanika i grywalność. I to jest właśnie duża przewaga HV, bo każda frakcja ma swój odmienny styl gry. Sytuacja jak np. z H3 , gdzie różnice między frakcjami są w zasadzie kosmetyczne i sprowadzają się prawie do różnicy w modelach jednostek mi nie odpowiada.
Oczywiście mam dylemat, bo chciałbym zobaczyć meduzy czy mantykory, ale jednak Loch musi być ofensywny.
Irydus
Zagłosowałem na ofensywę, bo ze wszystkich opcji ta najmniej ssie :P Po za tym, też uważam, że Loch musi być ofensywny. Szkoda wprawdzie trochę troglodytów, ale meduzy i konstrukty dyskwalifikują balans i defensywę.
Vandergahast
Ciągle nie widzę tu sprzeczności - obstawiam się pasującymi mi jednostkami z masą hp i rzucam implozje/deszcze meteorów/armageddon aż będzie pozamiatane - i to też jest styl gry. Lepsze to niż kolejny nudny ofensywny zamek.
Silveres
News został uzupełniony. Powinien być bardziej rzetelny. Jednocześnie zapraszam do strony naszego działu H7 poświęconej Lochowi:
http://h7.heroes.net.pl/frakcje/loch
Haav Gyr
Zgadzam się z Vanem.... tak naprawde wybieramy jednostki, a nie style gry. Bo np taka mantykora też może być szybka. Myślę że to to wina nieprzygotowania przez twórców, po prostu rzucili nazwy w trzech wersjach( w dodatku bardzo mało różniące się) i zadowoleni;/// czuje mocny niesmak! Z trojga złego wybrałbym 2 lub 3 opcję.
Grodmar
Tłumaczenie nie powinno być "Wędrowiec" ,a "Obieżyświat"
czyli np. Aragorn -link wypalony, bo był za długi- Hellburn
Dagon
@Van
no właśnie... "obstawiam się jednostkami" czyli bunkrujący się loch... rly?
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: W sakwie mieszczą się maksymalnie 64 artefakty.