Wybierz ścieżkę rozwoju Lochu!
31 października 2014 / Heroes VII / autor Silveres
Witajcie ponownie, zasiadający w Radzie Cieni.
Nadszedł czas, by wysłuchać historii Mrocznych Elfów. Nawet jeśli wyznawcy Malassy nie zechcą wziąć bezpośredniego udziału w walce, to wciąż mogą nas wiele nauczyć. Ten lud ma ogromne doświadczenie, które może stać się kluczowym na drodze do odzyskania tronu.
Podobnie jak w przypadku głosowania nad rozwojem Sylvanu, tak i tym razem Ubisoft ma nam do zaproponowania trzy możliwe drogi rozwoju. Jedna skupia się na ofensywie, inna to czysta defensywa, zaś ta trzecia jest - jak można się domyślać - zbalansowana.
Jednak tym razem samo głosowanie odbędzie się na nieco innych zasadach. Dzięki Radzie Cieni dowiedzieliśmy się, że walka między wymienionymi ścieżkami rozwoju została podzielona na dwie rundy. W pierwszej odpadnie jedna z opcji tak, by w drugiej - finałowej - mierzyły się ze sobą dwie pozostałe. Każda z rund potrwa tydzień.
Ostrze z Ciemności]
Strategia stworzona do walki w stylu uderz-i-uciekaj. Szybkość Harcowników, Koszmarów i Bezimiennych zapewnia niezrównaną inicjatywę oraz pozwala na wyprowadzanie błyskawicznych ataków, dzięki czemu - wspierani przez Czyhających - Zabójcy mogą z łatwością wyprowadzić śmiercionośne uderzenie w plecy. Siła Czarnych Smoków powinna wystarczyć, by usunąć z drogi pozostałe przeszkody, nim stosunkowo słaba strona defensywna da się we znaki.
Podstawowe jednostki:]
Zabójca/Cień:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność uderzenia w plecy.
Czyhający w Cieniu/Obserwujący Cienie:] jednostka latająca, z atakiem dystansowym i niekorzystnymi dla przeciwnika efektami.
Harcownik/Ostrze Cienia:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność wyprowadzenia ataku z powrotem na poprzednie miejsce, powstrzymuje kontratak.
Elitarne jednostki:]
Minotaur/Minotaur Strażnik:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność wyprzedzającego ataku, powstrzymuje kontratak.
Jednorożec Cienia/Koszmar:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność teleportacji oraz aurę z niekorzystnym dla przeciwnika efektem.
Bezimienny/Bezimienny Zabójca:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność wyprowadzenia ataku z powrotem na miejsce, a także teleportacji.
Czempioni:]
Smok Mroku/Czarny Smok:] jednostka latająca, z atakiem obszarowym, a także umiejętnością nakładania niekorzystnych efektów na przeciwnika.
Jaskiniowa Hydra/Mroczna Hydra:] jednostka naziemna, niemożliwa do oflankowania, a także posiadająca umiejętność wysysania życia.
Tysiąc Twarzy Malassy]
Zrównoważona strategia, umożliwiająca zarówno szybkie, skuteczne wypady na tyły armii przeciwnika, jak i pozwalająca na prowadzenie długotrwałych bitew. Dzięki swej wytrzymałości Troglodyci oraz Wędrowcy mogą przez długi czas skupiać na sobie uwagę wroga, by Prześladowcy i Meduzy powoli wyniszczali jego armię atakami z dystansu. Zarówno Czarne Smoki, jak i Hydry wspaniale mogą uzupełnić tak skonstruowaną drużynę.
Podstawowe jednostki:]
Zabójca/Cień:] jednostka naziemna, posiadająca zdolność uderzenia w plecy.
Troglodyta/Chthonianin:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność poruszania się pod ziemią, a także odporność na oślepienie.
Prześladowca/Tropiciel:] jednostka naziemna, atakująca z dystansu, z możliwością wykonania przeszywającego strzału.
Elitarne jednostki:]
Minotaur/Minotaur Strażnik:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność wyprzedzającego ataku, powstrzymuje kontratak.
Wędrowiec/Bezduszny:] jednostka naziemna, posiadająca aurę niekorzystnych dla oponenta efektów.
Meduza/Meduza Wiedźma:] jednostka naziemna, atakująca z dystansu, posiadająca zdolność hipnozy.
Czempioni:]
Smok Mroku/Czarny Smok:] jednostka latająca, z atakiem obszarowym, a także umiejętnością nakładania niekorzystnych efektów na przeciwnika.
Jaskiniowa Hydra/Mroczna Hydra:] jednostka naziemna, niemożliwa do oflankowania, a także posiadająca umiejętność wysysania życia.
Tarcza Mroku]
Strategia czysto defensywna, opierająca swą potęgę na wysokiej wytrzymałości jednostek. Wędrowcy, Troglodyci i Mantykory są wystarczająco silne, by stanąć w szranki z niemalże każdym. Czyhający i Prześladowca zapewniają skuteczne wsparcie ogniowe. Zaś Hydry i Minotaury świetnie uzupełniają taką armię.
Podstawowe jednostki:]
Czyhający w Cieniu/Obserwujący Cienie:] jednostka latająca, z atakiem dystansowym i niekorzystnymi dla przeciwnika efektami.
Troglodyta/Chthonianin:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność poruszania się pod ziemią, a także odporność na oślepienie.
Prześladowca/Tropiciel:] jednostka naziemna, atakująca z dystansu, z możliwością wykonania przeszywającego strzału.
Elitarne jednostki:]
Minotaur/Minotaur Strażnik:] jednostka naziemna, posiadająca umiejętność wyprzedzającego ataku, powstrzymuje kontratak.
Wędrowiec/Bezduszny:] jednostka naziemna, posiadająca aurę niekorzystnych dla oponenta efektów.
Mantykora/Skorpikora:] jednostka latająca, posiadająca zdolność trucizny.
Czempioni:]
Smok Mroku/Czarny Smok:] jednostka latająca, z atakiem obszarowym, a także umiejętnością nakładania niekorzystnych efektów na przeciwnika.
Jaskiniowa Hydra/Mroczna Hydra:] jednostka naziemna, niemożliwa do oflankowania, a także posiadająca umiejętność wysysania życia.
Głosowanie odbywa się standardowo na stronie Rady Cieni.
Nazwy poszczególnych jednostek nie są ich ostateczną wersją i mogą w każdej chwili ulec zmianie!
Komentarze
Litości... serio chciecie widzieć defensywny loch, albo jeszcze gorzej Loch, który nie wie czy atakować czy się bronić? 'rly?
i mały bonus:
http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/NostalgiaGoggles.png
BTW - z tego co pamiętam, odskocznię od H3 mieliśmy właśnie w H6... i jakoś właśnie to niezbyt wyszło. :)
defensywny loch = księżycowy feniks
defensywny loch = Niemcy bez autostrad
defensywny loch = Holandia bez maryśki
pytanie nasuwa się samo: po co nam coś takiego?
H6 odskocznią od H3? No to chyba graliśmy w inne gry...
Skirmisher/Darkblade - jednostka naziemna, blokująca odwet.
Jednostka ma hit and run, czyli jak shrew z H5
Minotaur/Minotaur Guard - jednostka naziemna.
Minotaur w każdej z wersji też ma "brak kontrataku"
Wybrałem środkową opcję. Trochę szkoda, że w każdej wersji czempioni byli tacy sami :(
Jak widzę mój punkt widzenia ździebko jest szerszy i nie ogranicza się tylko do jednostek. Dopóki całość ma sens dopóty kryterium mojego wyboru nie stanowi Troglodyta czy Furia. Powiem więcej: wolałbym zobaczyć w H7 Troglodytę. Niestety, pech sprawił, że Trogle/Mantykory(które dla większości stanowią jedyne kryterium, bo takie było H3...) trafiły do zestawów, których podstawowa idea jest zaprzeczeniem lochu.
Mówię feniks - myślę płonący ptak, odrodzenie.
Mówię minotaur - myślę pół byk, pół człowiek.
...i nieważne jest dla mnie jak zostanie to przedstawione - ważne żeby była zawarta ta podstawowa idea. Niektórych rzeczy po prostu się nie rusza.
A defensywny loch to zaprzeczenie tej podstawowej idei.
Oczywiście mam dylemat, bo chciałbym zobaczyć meduzy czy mantykory, ale jednak Loch musi być ofensywny.
http://h7.heroes.net.pl/frakcje/loch
czyli np. Aragorn -link wypalony, bo był za długi- Hellburn
no właśnie... "obstawiam się jednostkami" czyli bunkrujący się loch... rly?