Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Heroes VI: Podsumowanie tygodnia

04 lutego 2011 / autor MiB

Kolejny tydzień oczekiwania na premierę "]Heroes VI minął. Nadal nie wiemy prawie nic, a Ubisoft nie kwapi się, aby ten stan rzeczy zmienić.
Na początku tygodnia uraczono nas figurką Archanioła Michała, która - nie ma co ukrywać - nie zainteresowała praktycznie nikogo.
Kolejne dni upłynęły pod znakiem katapulty]. Oto bowiem twórcy zamarzyli sobie machin oblężniczych spersonalizowanych pod każdą z ras z osobna. Każda z nich ujawniana była pojedynczo, w ramach akcji zdjęcie dnia. I tak dostaliśmy piekielnego czerwia Inferno], bezgłowe coś Nekromantów], rokokowy trebusz Przystani] oraz zniewolonego przez Orków] cyklopa, zbyt słabego by uciec, ale wystarczająco silnego do ciskania głazów we wrogie mury...
W międzyczasie mogliśmy zaznać odrobiny humoru w wydaniu francuskim, a to dzięki grafice przesłanej do Hero World:
"]
Wprawne oko fana odnajdzie królika, mał easter-egg nawiązujący do patrona chińskiego nowego roku, którym jest królik właśnie.
Na koniec tego tygodnia Ubisoft postanowił zaktualizować oficjalną stronę HoMM 6 o informacje o rasie Orków oraz wszystkie brakujące modele i opisy jednostek.

Komentarze

MiB
Nie ma co - w tym tempie coś konkretnego dostaniemy w okolicach świąt... Bożego Narodzenia :/

Ale co warto przyznać - mapa nie musi być łysa, co widać na załączonym screenie z Hero World :D

Pozdrawiam
Tlaloc
Bez jaj:D Przecież dzisiaj była gigantyczna wręcz aktualizacja oficjalnej strony. Są wszystkie modele jednostek wraz z wszystkimi umiejkami tychże jednostek oraz modele bohaterów. Tak dużej porcji informacji na raz nie było do tej pory jeszcze. Wszędzie na zagranicznych forach ludzie szału dostają po dzisiejszym pakiecie...

Matka Roju bije wszystko na głowę jeśli chodzi o wykonanie
http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6/en-GB/game/creatures/inferno/index.aspx#tcm2111291-Maintab-1
Valor
Co niektóre modele wyglądają jakby były jakieś wyblakłe :[
Nie za bardzo rozumiem opis umiejętności wszystkich jednostek, czy na stronie pojawi sie tłumaczenie ?
Vandergahast
A co do mapki powyżej, to widać monotonię związaną z mniejszą ilością surowców, zamiast znajomych różnokolorowych kupek - prawie przy każdej jednostce ognisko.
Mosqua
Każda armia ma własną katapultę. Ciekawe, na jakich zasadach będą funkcjonowały podczas oblężenia (jakoś żadne do tej pory zbytnio mi się nie podobał).

Valor - nie trzeba być anglistą, aby zrozumieć, co tam jest napisane.
Valor
tak, tak główny kontekst zdania rozumiem mniej więcej, jest sporo słówek które mi strasznie "psują" czytanie, bo wraz z innymi słówkami mają całkowicie inne znaczenie.
Taki przykład o co mi chodzi :
look -patrzeć , spoglądać itd.
look for - szukać.
Angielskiego ucze sie raptem parę lat , ale weź pod uwagę, że nauka angielskiego w szkołach jest na tragicznym poziomie przynajmniej u mnie, bo wymagają znajomość miliarda czasów których i tak angole, amerykanie,i mieszkańcy innych krajów nie używają do komunikowania sie .
Sory za taki offtop ale chciałem się usprawiedliwić ;d

Jest mi bardzo przykro, że nie pokazali żadnego czempiona na polu bitwy, chciałbym zobaczyć jak one będą wyglądały na tle innych jednostek (miały być wielkie- wyróżniające się na polu bitwy)
Fakt pokazali cyklopa ale ta klucha mnie nie satysfakcjonuje.


Vandergahast
Fakt, że z opisów umiejętności niektórych jednostek nic nie wynika, jak np sneaky strike goblina. Jak dla mnie to coś w stylu większych obrażeń gdy okrąża inną jednostkę, ale opis niewiele mówi. Za to umiejętności ducha, ba w ogóle wszystkich jednostek nekro mi się podobają, same fajne specjale. Za to umiejętności demonów wydają mi się dosyć cienkie, być może balansują je posiadane czary/umiejętności rasowe, ale na razie raczej cienko. Zwłaszcza że cerbery już nie powstrzymują kontrataku :/
MiB
@Tlacloc: ok, aktualizacja był. I co? Mamy skakać z radości bo pokazali kilka modeli 3D? Mnie interesuje bardziej kwestia rozwoju bohatera (systemy umiejętności i magii, reputacja, etc), budowy miast, zakupu jednostek albo możliwości edytora map. Fajnie, że gra jest "piękna i ładna", ale tak naprawdę wciąż niewiele wiemy.

Pozdrawiam
Kroater
@MiB: A co chciałbyś wiedzieć? Moim zdaniem wiemy prawie wszystko - są ujawnione wszystkie frakcje (sanktuarium jest pewne gdyż na forum dla VIP'ów pojawiły się już oficjalne arty z niemal identycznie wyglądającymi jednostkami), znamy wszystkie jednostki, ich wygląd, są ich opisy. Jest już dużo opowiedziane o fabule gry, znamy głównych bohaterów, a nawet ich modele 3D. Wiemy ile będzie artefaktów, jak będzie rozwijał się nasz heros. Znamy datę premiery - wiosna 2011, najprawdopodobniej marzec, gdyż producent jeszcze w tym tygodniu powiedział, że ostatnią frakcję ujawnią oficjalnie tuż przed premierą gry. Znamy ilość surowców, podstawowe informacje o edytorze gry. Najprawdopodobniej nie będzie uciążliwych zabezpieczeń, gdyż twórcy chcą za wszelką cenę tego uniknąć.

BTW. Jakiejś ogromnej rewolucji (chociaż w mniejszym stopniu rewolucja będzie) nie możemy się spodziewać. To szósta część HoMM'a. Najprawdopodobniej będzie tak jak ze StarCraftem 2 - brak rewolucji, ale Blizz zrobił RTS'a idealnego. Mam nadzieję, że HoMM6 będzie turówką idealną...

Ewentualnie przydałyby się informację o ekranach wnętrza miast i pre-ordera czyli: wymagania sprzętowe, dokładna data, cena, kolekcjonerka i okładka gry.
Dagon
No tak... jednostki są zaprojektowane więc gra już jest gotowa do wydania...plzz... -_-'
Jest dokładnie jak mówi MiB. Ubi nie wyjawia praktycznie żadnych konkretów. Zamiast tego zostaliśmy oświeceni łaską codziennych screenów...
Fakt, że OFICJALNA strona została wzbogacona o opisy jednostek z Haven, Necro i Inferno DOPIERO teraz jest raczej przykry. Zrozumiałbym gdyby chodziło tylko o orki, a nie kiedy znane już frakcje przez miesiąc są zrobione do połowy. Ale dzięki takiej zagrywce mamy NEWS na pierwsze strony gazet: "UAKTUALNIONA OFICJALNA STRONA!" Nie widzę więc powodu do podniecania się tym czym łaskawie uraczono nas na oficjalnej stronie. Fakt - fajny element z tym 3D, ale wszystko to można zobaczyć na screenach, którymi jesteśmy codziennie obdarowywani. Jedyny sensowny element to bogaty opis umiejętności każdej jednostki.
Tlaloc
Nikomu nie każe skakac z radości ale tekst:

"Nadal nie wiemy prawie nic, a Ubisoft nie kwapi się, aby ten stan rzeczy zmienić."

jest nieco nie na miejscu delikatnie rzecz ujmując...
Może dla kogoś to nic ale dla mnie ujawnienie wszystkich zdolności jednostek to spora dawka informacji. Można na ich podstawie wywnioskowac bardzo dużo jak zachowuje się dana rasa, jak się nią gra etc. W H5 Barbarzyńca z Inferno ma delikatnie mówiąc przerąbane i już widac, że wyjęto z tego wnioski ponieważ Orki są w szczególności odporne na chaos i umysł. Tylko żeby to wiedziec to trzeba w heroesa czasem zagrac a nie poprzeglądac okienka kampanii i odłożyc grę na półkę...

Wszystkie przedstawione modele są pozbawione wszelkich efektów ( przykładowo inferno bez ognia, żaru, dymu etc ) więc w grze będą wyglądały radykalnie inaczej lub wprost... lepiej.

Następna sprawa. Wyluzujcie trochę. Nie mogą dac za dużo informacji bo przecież czymś muszą ten wygłodniały moloch karmic przez następne pół roku prawie! Bo czy są jeszcze jacyś naiwniacy wierzący w wypuszczenie gry w marcu? Ujawnią dużo to przez kolejne miesiące znów będzie miałczenie, że nic nie ma. Zresztą średnio mi się uśmiecha znajomośc 80% gry bo jaka wtedy jest przyjemnośc z jej odkrywania. Mają podac całe drzewko rozwoju po to by zanim zaczniesz grac znac wszystkie zdolności i planowac buildy? Bez przesady... W nadchodzącym tygodniu ma wyjśc obszerniejsze Video Q&A, trochę cieprliwości. Muszą sobie przecież przygotowac odpowiednio te odpowiedzi i przede wszystkim ogarnąc to co jest wypisywane na garści for, stron z postami tylko przybywa z dnia na dzień. Inna sprawa, że po aferze z przeciekiem Sanktuarium mieli prawo nie dac psu kiełbasy...

I na koniec. Błagam Cię wręcz MiB, nie próbuj mi wmówic, że bóg wie jak istotna jest dla Was mechanika itp bo prostu mamy małą komedię. Gdyby tak było to byście docenili mechanikę H5 i przez 4 poprzednie lata nie wypisywali totalnych bredni i głupot na jej temat. Sory ale poza Dagonem reszta ma bledziutkie pojęcie o mechanice H5 ( to samo dotyczy wszystkich pozostałych stron na których widzę topiki odnośnie piątki i kolejne co raz to lepsze rewelacje i bajki bajunie ). Sam Dagon kiedyś prosił mnie abym wpadł na forum i oświecił nieco wszystkich laików, którzy nieugięcie budują swoje pozaziemskie teorie o balansie H5 nie znając nawet podstaw gry!

Zresztą nie widzę aby na forum były jakieś tematy dotyczące już ujawnionych informacji ( jest tego całkiem sporo ) w których debatuje się i cokolwiek omawia. Siedzicie i czekacie na gotowe krytykując wiecznie od czego juz na mdłości zbiera choc gry w ręce jeszcze nie ma. A krytyka jest nadal z tego samego prostego powodu, bo grę robi Ubisoft... Jeśli istotne jest wnętrze a nie nie wygląd, kolorki i grafika to czemu przy niemal każdym artworku i screenie jest garnek pomyj wylewany na producenta. Czemu H5 jest tak potępiane skoro mechanicznie ( to czego się właśnie domagasz ) miażdzy 1-4 razem wzięte.

To Ubisoft podniósł tę serię z prościutkiej i schematycznej jak budowa cepa trójki wypełnionej pierdołami do taktycznie i strategicznie mocno rozbudowanej turówki gdzie każda jednostka jest unikatowa, każda gra diametralnie inna, każda frakcja ma zupełnie inny styl gry a potencjał strategiczny jest niemal nieograniczony. I w tym momencie idą jeszcze dalej próbując pogłębic dużo bardziej wymienione wyżej aspekty.

Również pozdrawiam i miłego wieczoru życzę.
MiB
Zacznijmy od tego, że nie każdy ma dostęp do forum VIP, a jak ma, to niekoniecznie ma czas je śledzić. Oceniam starania Ubi przez pryzmat tego, co jest podane oficjalnie. A jest niewiele: jednostki (i to tylko 4/5 tych z zamków + 3 bossów), szczątki fabuły, informacje o kilku innowacjach (mniej surowców, strefy wpływu, reputacja, podział jednostek na 3 poziomy, drzewko rozwoju). Coś jeszcze? A, 1 screen edytora, nie pokazujący praktycznie nic. Czego oczekuję? Konkretów. Za dużo póki co mamy marketingowego bełkotu i tajemnic. Nie uważam Ubi za zło wcielone i pokładam ogromne nadzieje w H6. Jednakże obecnie nie mam tak naprawdę podstaw do zachwytu - za dużo niedomówień i ogólników.

A za opinie ludzi na forum nie odpowiadam, ale smutna prawda jest taka, że u nas dobrych graczy HoMM jest jak na lekarstwo, wszyscy przenieśli się do Lig :(

Pozdrawiam
Taro
Tialoc ma rację odnośnie informacji jakich się udziela nt. gry. Nie należy zbyt dużo odkrywać, bo odejdzie cała radocha z grania. Moim zdaniem to nawet źle, że ukazali wszystkie zdolności specjalne dotychczasowych jednostek. Co nie zmienia faktu, że mogliby pokazać ekran miasta (choćby nierozbudowanego) i co nieco powiedzieć o systemie rozwoju bohaterów.
Dagon
Jestem zupełnie innego zdania.
Firma taka jak Blizzard daje możliwość beta-testów wielkiej ilości fanów - i to wychodzi ich tytułom zdecydowanie na dobre. Ma tych tytułów raptem 4 i jakoś czerpie z nich kosmiczne zyski. Sam miałem przyjemność powalczyć poprzez battlenet w SC2 na kilka długich tygodni przed premierą. Grało się wręcz znakomicie i głównie dlatego jestem teraz szczęśliwym posiadaczem pełnej wersji. Takie testy pokazują twórcom gier co jeszcze trzeba poprawić, dzięki czemu podczas premiery gra prezentuje wysoki poziom - głównie chodzi mi o balans w multi. Dzięki temu gry Blizzarda są wręcz niezniszczalne, a jakościowo można powiedzieć, że każda wyprzedziła swoją epokę.
Dlatego uważam, że porównaniu do Blizzarda polityka ubi z "codziennymi screenami" i ZAPEWNIENIAMI twórców geniuszu H6 jest wręcz śmieszna.
Douger
Zgadzam się z Tlalociem. Nic więcej nie trzeba dodawać.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Pegaz na polu bitwy zwiększa koszt zaklęć przeciwnika o 2.