Jeśli nie WoG, to co?
28 lutego 2010 / Heroes III / autor MiB
Od ostatnich wieści o "]nowej odsłonie WoGa minęło prawie pół roku. Gracze zostali skuszeni wizją nowego wspaniałego zamku, tworzonego w duchu oryginalnego Heroes 3, a zatem z modelami w pełnym 3D. Jednak od tego czasu żadne nowe wiadomości nie wyciekły z Core Team, a sam WoG 3.59 zaczyna przypominać Duke Nukem Forever.
Nie jest to szczególnie komfortowa sytuacja dla fanów najpopularniejszej części sagi, którzy po wielu latach od wydania oryginalnego tytułu spragnieni są zmian i poprawek. Niestety kolejne odsłony serii nie okazały się wystarczająco dobre, aby sprostać wymaganiom graczy. Szansą na zmianę tego stanu rzeczy miał być wspomniany WoG, którego rozwój stanął pod znakiem zapytania. Nim jednak to się stało świat HoMM dostał do dyspozycji narzędzia i wiedzę umożliwiające tworzenie rozbudowanych modyfikacji gry.
Widząc kryzys najważniejszego fanowskiego dodatku do Heroes 3 gracze postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. Zaczęły powstawać co raz to ciekawsze modyfikacje gry, które już nie skupiały się li tylko i wyłącznie na kosmetycznych zmianach w rozgrywce, ale mocno ingerujących w silnik samej gry.
I tak od kilku miesięcy miłośnicy sagi ekscytują się rozwojem "]Horn of the Abbys]. I choć niedawno pojawiły się informacje o odejściu z ekipy zajmującej się tym modem głównego programisty oraz grafika, szanse na powodzenie tej produkcji są dość wysokie. Ostatnio nawet autorzy przygotowali film ukazujący w akcji nowe miasto - Cove. Więcej informacji o tym dodatku możecie znaleźć na "]naszym forum lub w Kwasowej Grocie.
Innym projektem zasługującym na szczególną uwagę jest rodzimy Grove Town], o którym "]informowaliśmy już 2 miesiące temu. Tym razem dostajemy mod zamieniający Cytadelę na zamek Nocnych Elfów. Niestety od tego czasu nie pojawiły się nowe informacje, a strona projektu wciąż nie zaspokaja w pełni ciekawości graczy.
Najnowszym dziełem graczy, a w zasadzie jednego z nich, jest mod StarGate Atlantis]. Salamandre, jeden z najlepszych twórców map dla WoGa, postanowił znacznie zmodyfikować grę do potrzeb swojej kampanii. Gracze dostają całkowicie odmienioną szatę graficzną hirków wraz z wieloma nowymi elementami rozgrywki (tj.: możliwość wyburzania elementów mapy, czy podróż przy pomocy wrót aktywowanych przez wybranie odpowiedniej sekwencji symboli). Dla fanów serialu jest to z pewnością pozycja obowiązkowa, choć reszta graczy zapewne zastanowi się dwa razy przed instalacją, gdyż mod zmienia nieodwracalnie (do czasu usunięcia) wszystkie mapy. Więcej informacji można znaleźć na forum Heroes Community lub w Kwasowej Grocie.
Równolegle z rozwojem modyfikacji do oryginalnej wersji gry trwają prace nad nową wersją silnika do Heroes 3. Ekipa skupiona wokół VCMI], bo o tym projekcie oczywiście mowa, z każdym kolejnym wydaniem przybliża nas do w pełni grywalnej wersji Heroes 3. Dzięki wydani projektu na opensource`owej licencji GNU GPL 2.0 (lub nowszej) w przyszłości możliwe będzie modyfikowanie mechaniki rozgrywki na niespotykaną dotąd skalę. Z pewnością jest to najważniejszy projekt związany z Heroes 3 i warto nie tylko uważnie go obserwować, ale włączyć się aktywnie do prac nad nim!
Nie są to oczywiście wszystkie aktywnie rozwijane modyfikacje do Heroes 3, a jedynie subiektywny wybór tych najciekawszych. Zapraszam do dyskusji w komentarzach.
Komentarze
Za to zamierzamy udostępnić przed samą premierą nowy gameplay. :)
@Konqer: to se taki dodatek zrób :-P Ligowców nigdy nie przekonasz, że WoG nie gryzie, dlatego odrzucili nawet TE.
Ghulk - ...które okazało się wielkim oszustwem - http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=14628&pagenumber=48