Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Program narzędziowy dla kartografów

20 stycznia 2003 / Heroes IV / autor Geomanta Ururam Tururam

Twórców map do Heroes of Might and Magic IV może zainteresować fakt, że istnieje programik mający w założeniach swego twórcy wspomagać ich w szlachetnym dziele tworzenia nowych światów. Nazywa się on h4util i ma następujące możliwości:
* Kopiowania fragmentów jednej mapy do innej;
* Zgrywania skryptów z mapy lub kampanii do pliku tekstowego (skrypty są zapisane w języku przypominającym c);
* Importu skryptów z takiego pliku do mapy lub kampanii;
* Transformowania mapy zrobionej w edytorze TGS do wersji podstawowej Heroes 4 (mapa nie może oczywiście używać obiektów z Gathering Storm);
* Dodawania losowych dekoracji terenu.
Możliwości duże, z wykonaniem gorzej... Program działa poprawnie dla prostych map, przy bardziej skomplikowanych niestety wyrzuca błędy. Cóż - nic na tym świecie nie jest doskonałe! Ja po kilku próbach zmuszenia tego programu do współpracy dałem sobie spokój (może moje mapy są zbyt wariackie dla niego?), ale wiem, że wielu kartografów na świecie z niego korzysta, toteż postanowiłem (za namową Inghama) rozpropagować ów programik wśród mapmakerów z kręgu Jaskini.
Stąd można ściągnąć h4util.
Stąd można ściągnąć H4Runner - program ułatwiający korzystanie z h4util.

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 2: Jednostki dwupolowe nie mogą przesunąć się o jedno pole do przodu.