VCMI 1.2.0
15 kwietnia 2023 / Modyfikacje Heroes III / autor Włodarz Hellburn
Wczoraj miała miejsce publikacja najnowszej wersji VCMI. Wśród najważniejszych nowości możemy znaleźć:
🔸 Przepisane renderowanie grafiki i animacji. Zmianę można zauważyć już na pierwszy rzut oka. Gra będzie również mniej zasobożerna.
🔸 Dodano opcję tłumaczeń do samej gry, edytora oraz modów - język gry jest automatycznie wykrywany.
🔸 Nowy i ulepszony Launcher, który w intuicyjny sposób przeprowadzi użytkownika przez proces instalacji oraz dodania modyfikacji do gry.
🔸 Wiele udogodnień w menu gry oraz podczas rozgrywki np.: wyświetlanie punktów ruchu, możliwość wyboru szablonu podczas generacji mapy losowej, przeniesienie informacji z mapy przygody do okienka statusu, rozbudowanie opcji szybkości animacji, szybka walka.
🔸 Dodanie opcji wytnij/kopiuj/wklej do edytora, więcej warunków zwycięstwa i porażki.
🔸 Większa konfigurowalność obiektów w edytorze.
🔸 Domyślnie włączona ulepszona SI.
🔸 Wiele drobnych poprawek mechanicznych i graficznych.
Pełna lista zmian
Fejsbukowy profil projektu VCMI
Kanał Discord VCMI
Komentarze
https://www.acidcave.net/tomb/underground_sphinx_and_new_wog_portal_small.jpg
zwłaszcza na fb, żeby to jakoś wypromować. W sumie chyba dobrze by było robić grafiki promocyjne z numerkiem jak HotA ( https://www.vault.acidcave.net/screens/hota161.png ). Chyba nie byłoby trudno, bo to tylko zrzut ekranu z gry plus ładny numerek? A efekt promocyjny mógłby być duży.
Fajnie, że ruszyli animacje, bo to była jedna z najbardziej irytujących mnie rzeczy w poprzednich wersjach. Chciałbym, żeby zaczęto robić mapki i kampanie do VCMI, bo dla tylko dwóch Anruidsa mi się na razie nie chce tego instalować, a generowanych losowo i tak nie będę grał.
Jednak największa zaleta tego moda to dla mnie to, że jest otwarty i napisany w zrozumiałym C++. Od wielu współczesnych modów odciąga mnie strach przed wirusami, nawet pewnie takiego DoR-a nie zainstaluję jak wyjdzie, bo się będę bał.
https://www.vcmi.acidcave.net/tomb/220914184343whernewlandsmeet.png
Tu jest dziewięć, co wygląda źle. Powinno być tak, że jest zawsze maksymalnie osiem na środku, a reszta to tło. Symulacja w paincie:
https://i.imgur.com/eILfkiO.jpg
jeśli się boisz, już jesteś niewolnikiem