VCMI 1.1.0
25 grudnia 2022 / Modyfikacje Heroes III / autor Włodarz Hellburn
Nie minęło kilka dni, a świat Heroes i jego fani otrzymali kolejny końcoworoczny prezent. Tym razem otrzymaliśmy kolejną stabilną wersję VCMI opatrzoną numerkiem 1.1.0].
Dla przypomnienia, (podobnie jak fHeroes2) VCMI to otwartoźródłowy projekt mający na celu całkowite odtworzenie silnika Heroes III od zera.
Wśród najważniejszych zmian i nowości w tej wersji można znaleźć:
- wsparcie iOS-a, system ten dołącza do Windowsa, Maca, Linuksa i Androida (acz 1.1 na Androida wyjdzie w późniejszym terminie)
- międzyplatformowy edytor map
- "lobby online", kompatybilne z modami, dostępne z poziomu launchera
- liczne zmiany w silniku oraz SI
Modyfikację pobrać można na stronie twórców. Pamiętajcie o wybraniu odpowiedniej platformy i instalacji na czystą kopię H3. Szczegółowe instrukcje instalacji można znaleźć na wiki projektu.
Szczegółowy changelog
Komentarze
https://www.twitch.tv/videos/1689113876
Dla mnie pierwszym skojarzeniem była nazwa kodowo-prototypowa, dla czegoś co ciągle jest w fazie produkcji i nie zasłużyło jeszcze na konkretny tytuł.
Ponadto, samo rozwinięcie tego akronimu jest w języku eflów Tolkiena i dopiero po przetłumaczeniu tego na ludzki (dosłownie), dochodzimy do tego, co to właściwie znaczy.
Sorry, ale to za dużo rebusów jak na nazwę produktu, który ma zdobyć szersze grono odbiorców.
Problemem VCMI jest to, że w zasadzie nie ma zapotrzebowania na otwarty kod Heroesów. Mnie nawet dziwi ten entuzjazm twórców, i że przez tyle lat dalej jacyś ludzie nad tym siedzą, skoro odzew jest mikroskopijny. Mogę jeszcze zrozumieć takiego twórcę fheroes2, bo ma z tego paręset złotych miesięcznie na Patreonie, ale VCMI to dla mnie od zawsze jest jedno wielkie szaleństwo - w maju ten projekt skończy już 16 lat! Żeby szesnaście lat coś tworzyć za darmo i nawet nie mieć popularności i rozgłosu? Podziwiam. Ja bym to rzucił po dwóch latach.
O tej grze AM2R pierwszy raz słyszę. A jak wspomniałem, Hirołsów zna chyba każdy gracz i zastąpienie tej nazwy VCIM jest jak z tym AM2R - muszę pogrzebać w sieci, żeby dowiedzieć się co to jest.
AM2R to akronim, którego rozwinięcie coś znaczy. Rozwinięcie w języku elfickim to zwykły bełkot i znowu trzeba szukać w sieci, co to znaczy.
Natomiast nie zmienia to faktu, że zgadzam się drugą częścią wypowiedzi. Zapotrzebowanie moderskie w Herosch, w zasadzie kończy się na HotA. Tam twórcy mają pełną kontrolę nad tym co jest dodawane do tego moda. Niestety pełna swoboda w dodawaniu modów jest niewskazana przy rozgrywkach multiplayer, co też przekłada się na popularność danego rozszerzenia.
Niemniej, bardzo szanuję twórców VCMI za ten entuzjazm, największe i najpiękniejsze rzeczy powstają tylko dzięki pasji.