Wywiad z Gregiem Fultonem!
10 listopada 2020 / Heroes III / autor Włodarz Hellburn
Magiczna granica przekroczona! Nasz fanpage polubiło już ponad 10 TYSIĘCY] osób. Dziękujemy wszystkim i każdemu z osobna. Tak duża społeczność to prawdziwy powód do dumy! 🖤
Z tej okazji, mamy dla was coś specjalnego: obszerny wywiad z Gregiem Fultonem, głównym projektantem Heroes of Might and Magic III
📖 Zapraszamy do lektury: Wywiad z Gregiem Fultonem 2020
Przeczytacie m.in. o Forge, balansie, utraconej zawartości, źródłach inspiracji czy nadchodzącej inkarnacji Heroesów: Fanstratics!
Poznacie także lepiej samego twórcę. Greg opowiedział nam o ulubionych grach i zdradził jaki ser uważa za najsmaczniejszy 🧀
Komentarze
Co do "Strachu", to to według forum df2.ru miało to być po prostu lepsze spowolnienie, tylko że jednostki pod wpływem czaru miały się nie tylko wolniej poruszać, ale jeszcze nie móc atakować... I tak, miało to być zaklęcie ze szkoły Magii Ziemi, będące na czwartym poziomie. Balansu zero, ale ikonkę miało fajną.
"Jarmark Czasu" jest ładny i szkoda, że nie znalazł się w grze. Nawet gdyby jego funkcja miała zostać drastycznie uproszczona - np. w nieparzyste tygodnie działałby jak gorsza Faktoria Handlowa (o sile 2-3 targowisk), a w parzyste jak lepsza (7-8 targowisk).
Szkoda, że umknęło mu pytanie o niewykorzystane animacje niektórych jednostek. Dobrze by było gdyby chociaż powiedział, czy wie lub pamięta.
Jarmark czasu mógł być zaimplementowany na 100 innych sposobów i trochę szkoda, że go tak porzucili. Jak choćby sprzedaż niepotrzebnych artefaktów za surowce jak u handlarza staroci w HoTA.
Chyba wszystkie jednostki z dodatkowymi animacjami rzucania czarów mają umiejętności specjalne:enty -związanie, ifryty - tarczę ognia, jednorożce - aurę antymagiczną, minotaury - wysokie morale. Może pierwotnie miały je rzucać na inne jednostki? Albo planowano, że nie będą miały działania stałego, tylko 20-30% szansy że potwór je rzuci? Kapłan z kolei na jednej z grafik promocyjnych RoE rzuca błyskawicę, więc może planowano, że jednostki będą miały swoją księgę zaklęć jak w H4?
Jak dla mnie i tak najważniejszą informacją jest ta związana z lore, czyli że kapłani są ludźmi władającymi energią ;P kolejny puzzel trafił na swoje miejsce.
COMBAT_SPELL|CREATURE_TARGET|MIND_SPELL
Fear ( disabled ) 4 (Level)
16 8 8 8 0 75 75
50 25 0 0 0 0 0
0 0 0 50 50 50 50
Strikes an enemy unit with such fear that it becomes unable to attack and nearly unable to move.
{Basic Fear}
Strikes an enemy unit with such fear that it becomes unable to attack and nearly unable to move.
Spell Point cost is half that of Normal Fear.
{Advanced Fear}
Strikes an enemy unit with such fear that it becomes unable to attack and nearly unable to move.
Penalty to movement is twice that of Basic Fear.
{Expert Fear}
Strikes an enemy unit with such fear that it becomes unable to attack and nearly unable to move.
Penalty to movement is three times that of Basic Fear.
Źródło: https://www.dropbox.com/sh/1aic0f7241f29ur/AAAMIpJYzvbjrUmDw5ZTRGDNa/HoMM%20III/%D0%9D%D0%B5%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82?dl=0
W grze ani w sptraits.txt nie ma nigdzie informacji, że zaklęcie fear miało należeć do magii ziemi (żadna z gildii nie jest tam po prostu zaznaczona), taką hipotezę wysunął tylko Alexspl. Bardziej prawdopodobne jest, że należało do magii ognia, ponieważ wszystkie pozostałe gildie mają po 19 zaklęć, a magia ognia 18.
Berserk na poziomie eksperckim też nie ma informacji, że jest obszarowy, w Sptraits.txt opisany jest jako CREATURE_TARGET (tak samo jak czary działające tylko na jedną jednostkę).
W grze nie jest nigdzie precyzyjnie napisane, czy fear blokowało zarówno atak, jak i kontratak, czy tylko sam atak, a dodatkowo nawet po przywróceniu do gry fear nie daje żadnego efektu, więc być może nie był to aż tak niezbalansowany czar, ale jakiś element musiał zawieść.
A z ciekawostek pierwotnie order męstwa miał chronić przed zaklęciem "fear", ale po wyrzuceniu go z gry dalej chroni przed zaklęciami magii umysłu.