Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Prezent od HotA Crew na święta!

26 grudnia 2018 / Heroes III / autor Mateusz

A więc kolejna aktualizacja Horn of the Abyss jeszcze w 2018 roku! Poniżej pełna lista zmian w wersji 1.5.4:
🔘 Błędy HotA
[-] Staw z Klejnotami został naprawiony, wcześniej był oznaczony jako Kopalnia Złota w plikach gry
[-] Możliwość odwiedzenia wielokrotnie budynku przez jednego bohatera została usunięta
[-] Zotał naprawiony błąd w którym strzelcy w armii bohatera który posiadał "Łuk Strzelca" podchodzili i strzelali zamiast uderzając z bliska kiedy wybrano taką opcję
[-] Błąd polegający na nieskończonym rzucaniu czarów został naprawiony dla jednostek Satyr i Leprekaunów
[-] Naprawiono błąd gdzie umiejętność Odporność czasem obniżała siłę czarów przeciwnika o 1 więcej niż powinna
[-] Naprawiono błąd gdzie problemy z umiejętnością Znajdowanie Drogi i kalkulacją odległości trasy narastały dla bohaterów na okrętach podczas tury przeciwnika w Multiplayer
[-] Naprawiono błąd gdzie kolor strzałek wyznaczających trasę (czerwony lub ciemny czerwony) nie uwzględniał zdjęcia czaru "Lot"
[-] RMG: Naprawiono błąd w którym maksymalna liczba dla strefy i całej mapy była obliczana osobno dla wszystkich siedlisk tego samego stworzenia
[-] Naprawiono błąd który powodował że wymagane stocznie często nie pojawiały się na losowych mapach, najczęściej przy "normalnym" poziomie wody
[-] Naprawiono błąd gdzie klawisz skrótu Alt+F4 czasem nie działał
[-] RMG: Zawieszenia gry związane z przesadnie długim opisem szablonu zostały naprawione
[-] RMG: Nie więcej niż 48 miast od teraz może być ustawionych na mapie (wcześniej powiększanie tej liczby mogło powodować zawieszenie gry)
[-] Naprawiono błąd polegający na tym że licznik w którym skończył się czas na ekranie wyboru zaklęć mógł powodować zawieszenie gry
[-] Naprawiono błąd który powodował zawieszanie gry po wprowadzeniu kodu w celu zwiększenia kontrastu
[-] Naprawiono błąd w którym bohater kontrolowany przez AI zacząłby poruszać się w kółko z powodu błędnej oceny zaklęć przyznanych przez Cudowną Tęczę
[-] Brama Miejska od teraz nie może być umieszczona na wodzie
[-] Naprawiono podpowiedź przedstawiająca niepoprawną liczbę istot które zostaną zabite podczas ataku na kopię jednostki stworzoną przez zaklęcie Klonowanie
[-] Naprawiono błąd w którym kursor pozostawałby w ikonie artefaktu gdyby znajdował się nad nim przy wyjściu z ekranu wymiany bohaterów w mieście
[-] Naprawiono błąd w którym skrót ESC powodowałby problemy z ekranem wymiany bohaterów
[-] Naprawiono naprawiony w poprzedniej aktualizacji błąd który okazał się nim nie być - Częstotliwość czarów rzucana przez Czarodziejskie Smoki została przywrócona
[-] Naprawiono błąd który powodował że zaklęcia w Bibliotece mogły kopiować inne istniejące zaklęcia podczas ładowania zapisanych gier w wersji 1.5 HotA
[-] Usunięto niektóre wycieki pamięci powiązane z elementami dialogowymi
🔘 Rozgrywka
[+] Jeżeli obaj bohaterowie polegli w wyniku bitwy, nie pojawią się oni priorytetowo w karczmie, chyba że wszyscy inni stali się niedostępni
[-] RMG: Szablon 6lm10a - niestrzeżone połączenia 21-22 i 24-25 są teraz zawsze przejściami lądowymi
[-] RMG: Szablon 6lm10a - Częstotliwość występowania Smoczych Utopii została zwiększona ze 100 do 200. Wprowadzono limit: Nie więcej niż jedna Smocza Utopia na gracza i gracza AI w strefach początkowych i sąsiednich; nie więcej niż dwie Smocze Utopie na srebrną strefę skarbową
[-] RMG: Szablon Diamond - Wszystkie 4 drogi ze strefy startowej każdego gracza są teraz obowiązkowe,
[-] RMG: Szablon Diamond - Częstotliwość występowania Smoczych Utopii została zwiększona ze 100 do 200. Wprowadzono limit: Nie więcej niż jedna Smocza Utopia na gracza i gracza AI w strefach początkowych
[+] RMG: Szerokie połączenia między losowymi strefami mapy działają teraz również w podziemiach
[-] Wartość czarów ochronnych rzucana przez ulepszone jednostki żywiołów została zmniejszona w przypadku AI
[+] Od teraz Czarodziejskie Smoki nie mogą atakować sojuszniczych jednostek czarem Łańcuch Piorunów
🔘 Błędy SoD
[+] Naprawiono błąd, przez który wyznaczana była nieoptymalna ścieżka ruchu bohatera, która ulegała zmianie po kilku sukcesywnych kliknięciach;
[+] Naprawiono błąd, w którym wartość przywołanych stworów byłaby zerowana do komputeraz w przypadku zaistnienia zdarzenia, które zabijałoby wszystkie stworzenia bohatera; komputer mógłby zaprzestać atakować przywołane żywiołaki, zaś w HotA - również atakiem obsarowym liszów/gogów;
[+] Naprawiono błąd, gdzie tylko hex dwuheksowego stwora zostawałby zakryty przez zwłoki jednoheksowego stwora, tym samym uniemożliwiając wskrzeszenie dużego stwora;
[+] Kody na rozbudowę miasta i przegląd miast wrogów są wyłączane po zaczęciu nowej gry lub wczytaniu zapisu;
[+] Naprawiono błąd, gdy walka mogła zostać rozsynchronizowana, gdy jeden z graczy posiadał Anielski Sojusz na bohaterze nie biorącym udziału w walce;
[+] Naprawiono pewien błąd umożliwiający klonowanie bohaterów;
[+] Naprawiono błąd, gdy gra mogłaby się zawiesić po zaczęciu scenariusza z losowym bohaterem na mapie i brakiem bohaterów dostępnych dla gracza;
[+] Generator map losowych: Naprawiono błąd, gdzie niepilnowane przejście mogło być zablokowane przez grupę obiektów;
[+] Generator map losowych: Poprzednio przegapiony fragment błędy, gdy Monolit, Podziemne przejście lub Stocznia blokowałoby przejście lądem, został naprawiony;
[+] Generator map losowych: Naprawiono bug, gdzie szerokie przejście między strefami nie zostałoby stworzone, jeżeli wąskie przejście już tam istniało;
[+] Naprawiono błąd, gdzie komputer wpadał w pętle analizowania magicznego terenu podczas oceny zaklęcia;
[+] Naprawiono błąd, gdzie bohater nie mógłby skorzystać z przywołanego przez siebie statku;
[+] Naprawiono błąd, gdzie można było zbudować statek w dopiero co wzniesionej stoczni, nawet, gdy statek już tam był;
[+] Naprawiono niepojawiające się wskazówki odnośnie niemożliwości rzucenia zaklęcia na ulepszone żywiołaki i cele niemożliwe do wskrzeszenia przez Archanioły;
[+] Błędne wskazówki przy próbie wskrzeszenia samych siebie lub niezabitego celu przez Archanioły zostały naprawione;
[+] Naprawiono błąd, gdzie specjalziacja Rylanda działała na Krzyżowców, lecz nie na Mieczników;
[+] Ponownie wpisanie kodu na zwiększenie kontrastu przywraca teraz jego bazową wartość;
[+] Menu kodów nie może być teraz użyte podczas intra gry podczas włączania i wyłączania gry kiedy zmienia się ekrany,
[+] Kod do rozbudowy miasta nie buduje już Stoczni albo łodzi w miastach położonych na ziemi, nie pomija budynków dekoracyjnych i nie resetuje liczby rentownych stworzeń w siedliskach miasta
🔘 Grafika
[+] Nowe oprawy graficzne Wrót Żywiołów (Fort, Cytadela, Zamek, Kapitol) oraz jednostek Nimf zostały wprowadzone do mapy przygody
[+] Naprawiono błędną grafikę fosy dla miasta Cytadela
[-] Migające piksele w kopytach konia zostały naprawione dla męskich rycerzy, żeńskich nekromantów i Czarownic bitewnych
[+] Błąd z cieniem został naprawiony dla Czarcich Lordów
[+] Błąd z cieniem oraz migające piksele zostały naprawione dla Magów
[+] Naprawiono błędny obraz Kościanego Smoka na mapie układanki Necropolis
[-] Poprawiono portrety Vey, Luny, Ciele i Gelare
🔘 Edytor Map
[+] Nieprawidłowa pozycja Żywiołaków na liście stworów została skorygowana
🔘 Edytor szablonów
[+] Dodano opcję "Anarchia", w której włączenie go często umożliwia odwiedzanie obiektów za pomocą Lotu bez konieczności pokonania ich strażników, i przywrócenie poprawek, aby zawsze prawidłowo umieszczać strażników obiektów
[+] Wprowadzono opcję "odpychania portalu", która po włączeniu wymusi nawiązanie połączenia z Monolitem tak daleko, jak to możliwe od strażników obiektów, Bram podziemnych i innych monolitów
[-] Naprawiono błąd, w którym kolejność reguł ustawiania obiektu zmieniałaby się podczas edycji kilku stref naraz
[-] Naprawiono błędny eksport obrazów .jpg
🔘 Interfejs
[+] Wprowadzono wskazówki które mają być wyświetlane gdy celujesz w jednostkę, pokazując efekt czarów obrażeń, zaklęć leczenia, wskrzeszania oraz uzdrowienia w namiotach pierwszej pomocy, a także liczbę pozostałych strzałów dla stworów magicznych
[+] Wskazówka dotycząca liczby pozostałych strzałów dla wież strzelniczych została usunięta, ponieważ mają ich nieograniczoną liczbę
[+] Interfejs rzutowania został ulepszony dla Czrodziejskich Smoków: kursor w kształcie strzałki zastąpi teraz kursor ataku tylko wtedy, gdy przygotowane zaklęcie może istotnie wpłynąć na co najmniej jedną istotę atakowaną na wybrany heks
[+] Okno gry nie stanie się teraz nieresponsywne podczas generowania losowej mapy lub ładowania mapy
[+] Mapy o niestandardowych rozmiarach są teraz poprawnie wyświetlane na ekranie wyboru scenariusza
🔘 Różne
[-] Naprawiono wiele problemów z mapami, szablonami, tekstami i czcionkami
[+] Nowa mapa Dolina Daggerwin została wprowadzona
[+] Wprowadzono szablony: mt_Andromeda, mt_Antares oraz Clash of Dragons
[+] Format daty utworzenia mapy został zmieniony w oknie wyboru mapy
[+] Limit długości listy w algorytmie odnajdywania ścieżek, który może doprowadzić do nieprawidłowego zachowania z AI został zniesiony
⬇️ HotA 1.5.4 mirror jaskiniowy
⬇️ HotA 1.5.4 mirror oficjalny
Tradycyjnie można również zaktualizować grę przez wbudowany launcher.

Komentarze

Tabris
Pozostaje mieć nadzieję że to przygotowania do zasadniczego, sylwestrowego wydania 1.6
Avatar
Oczywiście że to przygotowania pod kolejny patch aczkolwiek - jak twierdzą twórcy - szybko go nie wydadzą. Bez sensu wydawać patch po to by parę dni później wydawać następny.
Jacus
Zaraz, zaraz, czyli to znaczy że na Hote 1.6 przyjdzie nam czekać do 31.01.2019?
Tabris
Zawsze mogą wprowadzić nową świecką tradycję i dodać np. 1 lipca.

Ale to możliwe - w I.2017 nie było nowej wersji.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Czarny oraz Złoty Smok mogą poruszać się swobodnie po polu minowym.