Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Prawdziwe mapy z Krypty Map

01 maja 2018 / autor Tabris

Dział HoMM I wzbogacił się o
* Face to face - zbalansowana mapa do rozgrywek z drugim graczem ludzkim.
* Do ataku! - Występują na niej wszystkie stronnictwa, teren jest trudny do pokonania.
Haunted Forest - Rycerze chcieli zaatakować czarnoksiężnika. Teraz sami muszą odpierać jego szturmy i nacierać na pozycje innych stronnictw.
Vine of Enroth - Jako rycerz trzeba obronić zapasy bezcennego trunku, przed atakami pozostałych stronnictw.
Misty Islands - podobnie jak ma mapie wyżej rycerz musi pokonać pozostałe stronnictwa.
~~
Dział H III składa się z kilku sekcji. Podstawową część gry, RoE, wzbogacił jeden scenariusz:
* The beginning of the end - Ósemka graczy, każdy odmiennego stronnictwa, na dużej mapie, być może jednak o zwycięstwie zdecydują niewielkie strefy łączące ich ziemie.
Jeśli chodzi o SoD, to napłynęło sporo map:
* Seven dark souls - scenariusz zajął wysokie miejsce w konkursie Akademii Wojny, gra jest nie tylko ciekawa, ale i trudna.
* Przyjdź i zgiń - kolejna mapa, która zajęła wysokie miejsce we wspomnianym konkursie, celem bardzo dużej mapy jest pokonanie sprawiającego problemy (anty)bohatera.
* Górne królestwo - jest to mapa łącząca elementy gry RPG (bogata fabuły, złożone zdarzenia) i strategii (gigantyczne armie). Dzięki tej synergii również zajęła wysokie miejsce w konkursie AW. Tym razem celem sojuszu trójki rycerzy jest pokonanie (nie)świętej królowej.
* Afryka - mapa geograficzna, bardzo duża. Podbij czarny ląd jako jeden z jego władców, lub ktoś z zewnątrz.
* Czas apokalipsy - czwórka bohaterów (dosłownie!) staje do walki z nekromantą. W wypadku chęci rozegrania tego wielkiego scenariusza w HotA należy go lekko zmodyfikować blokując nowych bohaterów.
* Rzym (multi) - mapa XL tylko do gry wieloosobowej, bez zbędnych ozdobników.
* XXI. w. (multi) - podobnie jak wyżej, tym razem starcie obejmuje cały świat.
* Mgły Avalonu - mapa geograficzna, Wielka Brytania podbiła niegdyś świat, teraz można podbić nią.
* Wiek wojen - scenariusz zabiera do targanej wojnami XVII-wiecznej Europy. Jako jeden z jej władców podbij kontynent.
Wojna o przetrwanie 2.0 - na tej mapie jako jeden z graczy rozpoczynających w rogu mapy musimy pokonać pozostałych. Aby nie było zbyt banalnie piąty gracz komputerowy został wzmocniony.
* Inheritance - mała mapa z dużą liczbą obiektów. Celem jest zajęcie miasta w przeciągu dwóch miesięcy.
* Challenge extra - Wyzwaniem na tej średniego rozmiaru mapie będzie pokonanie wrogów, z których trójka została ekstra wzmocniona.
* Pieniądze to nie wszystko - Czteroscenariuszowa kampania, w której jako zainteresowany zdobyciem majątku rycerz trzeba pokonać wszystkich, którzy stają nam na drodze do tego szlachetnego celu.
~~
Dział H III HotA wzbogacił się o następujące mapy:
* Broken alliance - jest to wersja znanej mapy z HoMM II, należy pokonać wrogów na głównym kontynencie i wówczas popłynąć ku finalnemu przeciwnikowi.
* W dolinie rzeki Daggerwyn - olbrzymi scenariusz obfitujący w obiekty i artefakty.
* [HOTA} Curse of sentiment - mapa dla szóstki graczy wykonana w stylu kojarzącym się z Heroes II, ale z wykorzystaniem możliwości HotY. Istnieje druga wersja tej mapy z zablokowanymi gildiami 5 poziomu i kilkoma innymi modyfikacjami.
* Eskorta - na małej mapie dwójka bohaterów - druid i heretyk - musi pokonać wroga ukrytego w podziemiach.
* Wiedźmy na torfowiskach - mapa dla fanów Cytadeli. Starannie wykonany scenariusz w którym naszym celem jest zebranie oddziału czarodziejskich smoków, które można znaleźć za wrogimi pozycjami.
* Zatoka sprawiedliwości - oparta na scenariuszu z HoMM V mapa dla czwórki graczy. Początkowo muszą zająć kopalnie w podziemiach, a później wypłynąć na morze.
* Cztery razy osiem - duża mapa podzielona na cztery strefy. Na każdej z nich każdy z 8 graczy ma po mieście. Do zdobycia są zatem duże ilości miast ale należy się spieszyć - aby wygrać scenariusz należy zdobyć podziemne miasto w przeciągu dwóch miesięcy.
* New colonies - osiem państw postanowiło zdobyć sobie nowe domy. Wyjątkowo duży scenariusz, w którym dwójka ludzkich graczy zmierzy się z sojuszem szóstki wrogów kierowanych przez SI.
* Swamp and sand - duży scenariusz przedstawiający północno-zachodnią część Polski. Jako gracz czerwony należy pokonać 7 pozostałych, którzy zawiązali ze sobą sojusz.
* New level of challenge - mapa w której pojedynczy ludzki gracz zmierzy się z siódemką wrogów. Dwie trójce wrogów zawarły sojusz, a ten bez sojuszników jest trzykrotnie mocniejszy
* Challenge 3 - pojedynczy ludzki gracz otoczony przez sprzymierzonych graczy SI, a także tych w podziemiach.
4 suits and a four-leaf clover - na minimapie zostały ukryte symbole karciane, zaś sam scenariusz powstał aby zaznajomić graczy z nowościami HotA 1.5 co oznacza dużo leprekaunów.
* Blaski i cienie - bardzo duża i udana mapa. Czwórka graczy walczy na dużym, ale rozciągniętym kontynencie.
* Orphans of the reefs - tylko trójka graczy, a teren do eksploracji, zarówno morskiej jak i lądowej jest olbrzymi. Walcząc można posłuchać proponowanej przez autora muzyki.
* World 4 you - Cały ogromny (2xG) świat dla ciebie. Istnieje kilka wersji gry, w każdym z nich SI dostaje ogromne wsparcie.
~~
Dodatkowo następujące mapy zostały ulepszone, tak aby zabierać nowy teren i obiekty dodane w HotA 1.5:
* jOjO Compilation + HOTA
* The Devil Is In The Detail
* Prismatic Greed
* Westeros
* World od Warcraft
~~
Dział map Heroes IV wzbogacił się o następujące mapy, wszystkie z finalnej wersji:
* The eye of Osiris - wielka mapa, w której grając barbarzyńcą musimy uwolnić świat od zła.
* Wiedźmin - Hołd - świat wiedźmina w odsłonie Heroes IV. Możemy grać jako jedno z państw, a także wiedźmini, czy Dziki Gon.
* Prince of Pirates - morska bardzo duża mapa z rozbudowanymi podziemiami.
* Chessboard - gra w szachy dla czterech graczy. Bardzo duże szachy, bardzo ciekawa mapa.
* Mystery Hills - konfrontację czterech graczy wygra ten, kto pierwszy dostanie się do podziemnych bogactw.

Komentarze

Architectus
Zdumiewające!
Danzon
Mapę do World of Warcraft zacząłem robić jakieś 3 lata temu. Robiąc ją z początku nie myślałem, że ktoś będzie w nią grał dlatego posiadała masę błedów i była niedopracowana i taką wrzuciłem tu do krypty. Kiedy zauważyłem ilość pobrań postanowiłem znowu się nią pobawić i przyjrzeć bliżej. Skupiłem się na balansie, tak aby gra każdą z frakcji była wyrównana a ponieważ geografia świata Warcrafta jest taka jaka jest, sprawia to lekkie wyzwanie xd. Mam jeszcze kilka kwesti i zamierzam w ciągu kilku najbliższych dni przesłać kolejną poprawkę.
Pozdrawiam xd
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Artefakty zwiększające Sokoli Wzrok nic nam nie dają, gdy nie posiadamy wspomnianej umiejętności.