Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Światło i Mrok

01 sierpnia 2011 / autor Sylath

Poznawaniu świata Ashan nie ma jak widać końca. Nie tak dawno mogliśmy przeczytać pierwszą część kronik Ashanu, a przez kolejny tydzień będziemy mogli bliżej poznać bogów nowego świata, czyli łącznie osiem różnych smoków. W dniu dzisiejszym przedstawiamy Wam opisy dwóch pierwszych spośród nich: Malassy i Elratha.

MALASSA, Smok Ciemności]
Malassa odcisnęła swe piętno na nieznanych i tajemniczych Bezimiennych].
Smok Ciemności jest Bezimiennym Przeciwnikiem, jak i Pełzającym Cieniem o setce twarzy i tysiącu szeptów.
Ciemność to kapryśny i niebezpieczny władca. Ciemność może się jawić bezsensowną i bezkształtną, ale.. wie. Zawsze była dookoła, spoglądając z bliska jak i z oddali, spijając każde twe słowo i wrzask. W jej podziemnym łonie spoczywają wszystkie utracone wspomnienia i zapomniane sekrety przeszłości.
Wyznawcy Malassy to głównie szaleńcy i czarnowidze, ale także nieustraszeni szpiedzy oraz zamachowcy. Była niegdyś patronem Bezimiennych, jednak zostali doprowadzeni na skraj wymarcia podczas wojny Dawnych Ras. Później przypieczętowała ponury pakt z Mrocznymi Elfami] (frakcja Loch).
Cechy wyglądu:]
Malassa jest najbardziej nieuchwytnym spośród Smoków Żywiołów. Nie można pojąć w pełni jej cech. Jej ciało i skrzydła pokryte są czarnymi łuskami, połyskującymi odcieniem purpury, jest to jednak niemal ułudą, jakby tworzył ją dym, lub gdyby wyrzeźbiła ją gra światła i cienia.
Na jej skrzydłach otwierają się dziesiątki “oczu”, które spoglądają na ukryty świat i przywołują zapomniane sekrety.
Malassa nigdy nie mówi - ona szepcze. Wyłącznie najbardziej oddani z jej wyznawców mogą liczyć na to, ze zrozumieją jej zawiłe słowa.
Oddech Malassy to chmura Ciemności, która maskuje zmysły i wypełnia umysł okropnymi wizjami.

ELRATH, Smok Światła]
Elrath prowadzi promienne i nieśmiertelne Anioły].
Smok Światła czczony jest jako Bóg Słońca oraz patron (prawowitej) Władzy, Honoru i Sprawiedliwości. Celem jego sług jest rozświetlenie mroku, pokonanie zła i celebracja przykładów męstwa i bohaterstwa.
Niegdyś wielbiły go Anioły, jego sługi, ale zostały niemal doszczętnie zniszczone podczas Wojen Dawnych Ras. W Wieku Współczesnym Elrath stał się patronem Świętego Imperium] (frakcja Przystań).
Cechy wyglądu:]
Elrath jest najbardziej olśniewającym spośród Smoków Żywiołów. Jego cechy są ucieleśnieniem godności i władzy. Pokrywają go łuski z najczystszego złota, lecz zamiast jedynie odbijać światło, dosłownie błyszczą od wewnątrz. Jego skrzydła nie są pokryte łuskami, lecz piórami, jak u jego dzieci Aniołów.
Elrath nie zionie „smoczym oddechem”, lecz ten, kto wzbudzi jego słuszny gniew, ujrzy w jego oczach blask oślepiającej smugi światła.

Komentarze

Mosqua
Malassa - niby bezimienna a jednak ma imię. A tak to fajna.

Alrath - pierzasty smok, który dmucha światłem? No trochę dziwne, ale akceptowalne.
Cedric
Ciekawe czy umieszczą w grze jakieś smoki. Jak na razie jest tylko Kirin, który właściwie nie przypomina klasycznego uskrzydlonego smoka.
W piątce były smoki związane z bogami ale jednak można je było rekrutować i zwyczajnie zabić.

Ten cały smoczy panteon ma sens. Jeśli bóstwo odwiedza jakiś świat to pewnie przyjmuje formę najpotężniejszego stworzenia czyli smoka.
Właściwie smoki mogłyby być istotami 8 poziomu jak w WoGu i sprawa rozwiązana.
Mosqua
Smoki powinny być istotami o wyższej potędze niż te rekrutowalne w mieście. Jak megasmok z H4
Maralf
Mosqua,

Albo Błękitny Smok z H3 :D
Nicolai
Nie wiem czemu, ale jak dla mnie Elrath wygląda nieco komicznie. Miał być dostojny, ale wyszła krzyżówka japońskiego smoka z oskubanym kurczakiem.
Feanor
Czy to przypadkiem nie byli Faceless, a nie Nameless? Zdaje mi się, że gdzieś czytałem o Beztwarzowcach :D
Irhak
Gdy użyjemy 'Face' w przenośni to otrzymany 'miano', a stąd już łatwo do imienia i Bezimiennych ;)
Sylath
Z Faceless jest ten problem, że może znaczyć coś anonimowego. Oczywiście w tym akurat wypadku chodzi o to, że istoty te nie pokazują twarzy, jednak "Beztwarzowcy" brzmi wręcz śmiesznie.

Większość witryn decyduje się na nazwę Bezimienni, co jest raczej kwestią przyzwyczajenia, a nie poprawności. Jak już dowiemy się jakie jest oficjalne tłumaczenie polskiego oddziału Ubisoftu, to będzie można to poprawić.
Avonu
Nie będzie można, bo akurat w miejscu, gdzie tłumacz mógł zabłysnąć, to wybrał najprostsze, powyższe tłumaczenie. Choć może coś się zmieniło w między czasie, ale jakoś wątpię.
Sylath
Prawdę powiedziawszy, jako tłumacz zawodowy stwierdzam, że Ubisoft zwykle nie popisuje się jakością swoich tłumaczeń. Przynajmniej nie w przypadku Heroes of Might & Magic.

Miałem nadzieję, że choć trochę się wysilą z tą nazwą, ale cóż poradzić. A mógłbyś mnie proszę skierować do konkretnego tekstu? Bo szczerze powiedziawszy nie trafiłem nigdzie na to tłumaczenie.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: W Wiatraku nigdy nie otrzymamy drewna.