Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Sezon drugi i zmian kilka

16 lutego 2011 / autor Haregar

Wczoraj, to jest 15 lutego 2011 roku w godzinach porannych nastąpił koniec sezonu pierwszego na serwerze "The Trace of the Titans". Jako, że był to pierwszy i jednocześnie najstarszy serwer gry wiadome jest, iż póki co pozostali gracze grający na innych światach muszą się obejść smakiem i czekać, aż na ich światach rozpocznie się sezon drugi.
Na długo jednak przed tym zdarzeniem zapowiadano szereg zmian, a których najważniejsze to te dotyczące mechaniki oraz zupełnie nowa, piąta rasa grywalna - Sylvan!
Rasa elfów ma być połączeniem silnych jednostek, umiarkowanych zdolności magicznych (jednakże będzie dostęp do magii zniszczenia) oraz drogich budynków. Tak samo jak inne zamki z gry jednostki będą takie same jak w "większym" odpowiedniku gry, czyli grze Heroes of Might&Magic 5.
Oto lista pozostałych ważniejszych zmian, jakie wprowadza ten mały update:
- ukłon w stronę graczy nie korzystających z subskrypcji: czas oczekiwania na możliwość posiadania czwartego miasta, który teraz wynosi nieco ponad dwa miesiące, będzie skrócony;
- tak samo z czasem oczekiwania na posiadanie kolejnych (po czwartym) miast;
- punkty spuścizny ("legacy") , które otrzymują gracze na zakończenie każdego sezonu będące wykładnią wszystkiego, co w danym sezonie osiągnęli, będą mogły być wykorzystane na wykupienie specjalnych umiejętności w trakcie gry; umiejętności jest 18;
Mimo że jest dużo zmian idących w pozytywną stronę dla graczy, jest jeden haczyk. Zostanie wprowadzony nowy system rozgrywki, który z pewnością sprawi, że gra rozwinie skrzydła w myśl strategii i taktyki. Co to oznacza? Wzrosną koszty utrzymania armii, bonus do obrony w mieście (na przykład będąc obleganym) zmaleje, patrolujący bohaterowie będą mogli interweniować i zapobiegać oblężeniom, a także większe będzie prawdopodobieństwo, że wyprawa łupieżcza (plądrowanie, "pillage") przyniesie 100% dochód z kopalni przeciwnika. Ciekawy jest również fakt, że będzie można w pewnych określonych warunkach przeprowadzić atak nocą.
Od siebie mogę tylko dodać, że mam mieszane uczucia odnośnie tych zmian. Z jednej strony dobrze zrobił Ubisoft z pewnymi zmianami na korzyść ludzi, którzy nie korzystają z subskrypcji, ale z drugiej strony czy gra nie stanie się przez niektóre zmiany bardziej nieklimatyczna? Czy Sylvan nie sprawi, że gra będzie troszkę niezbalansowana?
A co najgorsze: czy nocne ataki nie sprawią, że gra z sympatycznej, nastawionej na kooperację gry przeglądarkowej stanie się idealnym legowiskiem dla no-lifów? Kto wie, pożyjemy i zobaczymy, jednak co najważniejsze poczekamy na relację kolegów z serwera "The Trace of the Titans".

Komentarze

Trang Oul
Przypomnieli sobie, że nie-Francuzi też grają w HK...
Dagon
Z jednej strony trochę szkoda, że dałem sobie z tym spokój, ale z drugiej ciesze się bo to straszny pożeracz czasu.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: W Wiatraku nigdy nie otrzymamy drewna.