Nowa wersja VCMI
09 lutego 2009 / Heroes III / autor MiB
Niedawno pojawiła się nowa wersja VCMI, czyli projektu mającego na celu stworzenie nowego silnika obsługi Heroes 3. To wydanie przynosi szereg zmian, takich jak:
- wsparcie dla nowych rozdzielczości ekranu (popularna 1024x768 oraz panoramiczna 1024x600)
- obsługa opcji "czekaj" podczas walki
- pierwsze komputerowe AI (potrafi atakować podczas walki!)
- nowe zaklęcia (m.in.: przyspieszenie, spowolnienie, błogosławieństwo, tarcza)
- całkiem nowy algorytm obliczania optymalnej ścieżki
- i wiele, wiele innych!
Dodatkowo twórcy skupieni wokół projektu ogłosili, że począwszy od tego wydania VCMI staje się projektem otwartoźródłowym (open source) wydanym na licencji GPL 2.0 (lub nowszej). Dzięki temu posunięciu większa liczba użytkowników może zaangażować się w rozwój aplikacji!
Zachęcamy do zainteresowania się projektem. Nie trzeba posiadać umiejętności programistycznych- można po prostu testować kolejne wydania silnika, albo - tak jak "]Dru - wykorzystać inne swoje umiejętności (dzięki niemu możemy się cieszyć ładnyą grafiką na ekranach panoramicznych!).
Każda pomoc jest mile widziana!
Komentarze