Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Mapy trojańskie

16 września 2006 / Heroes V / autor Geomanta Ururam Tururam

Rzecz nie będzie tyczyła map do Heroes V opartych o historie zawarte w "Iliadzie" Homera. To będzie krótka notka na temat pewnej zmiany, która po cichu, niejako ukradkiem, wprowadzona została w paczu 1.3.
Otóż począwszy od tej wersji mocno okrojony został mechanizm wykonywania skryptów w mapach (i modach) do Heroes V. Usunięte zostały wszelkie funkcje mające dostęp do zasobów systemowych: dysku, internetu itp. Pamiętacie opisywany tu niedawno fanowski generator map losowych?... Była to mapa, która tworzyła na dysku nową mapę. Dobrze że tylko mapę, a nie program typu "konia trojańskiego". Technicznie było to całkowicie możliwe! Teraz już nie jest. Dostęp do dysku został zablokowany. I dobrze, bo co prawda z generatora korzystać już nie można, ale za to można bzpiecznie(j) ściągać mapy z sieci, ufając, że nie będą to "mapy trojańskie".

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Ściana Ognia nie działa na jednostki latające.