Kto jest jednym z najzdolniejszych mapmakerów WoG?
13 czerwca 2005 / autor Eremita Avatar
Ponieważ Krypta Map przeżywa kłopoty techniczne, postanawiam w Krainie WoG umieszczać od czasu do czasu małe nowiny "reklamowe". Dotyczyć będą tych map WoG, dla których język ERM został stworzony (lub wedle innych niekonwencjonalnych kryteriów). Zdaję sobie sprawę, że nauka składni jest trudna, ale jeżeli ktoś już ją ujarzmi, dostaje do ręki narzędzi o przeogromnych możliwościach. Szkoda więc, by takie mapy ginęły w mrokach przepastnego internetu.
Po wstępie, niniejszym prezentuję trzy nowe plansze piekielnie zdolnego mapmakera Vlaada. Kto do tej pory wahał się, by zaliczyć go do ścisłej czołówki, będzie od dziś sowicie bił się z myślami (wcześniejsze prace Vlaada są dostepne w Krypcie)!
Wszystkie 3 prezentowane mapy przygotowane zostały pod wersję WoG 3.58f:
* Clan Wars Zawiera miły dla nas akcent jaskiniowy, gdyż zostały w mapie wykorzystane cztery obrazki z Galerii Marzeń ( thanx Vlaad for your support! ). Gracze, którzy są przyzwyczajeni do standartowej taktyki: rozwijaj miasta, zbieraj potężne armie będą zagubieni, gdyż na planszy tej nie uświadczymy żadnego ] miasta, a każdy zarobiony pieniądz musimy przeznaczyć na zakup potworów w siedliskach zewnętrznych. Brzmi to może tak sobie, ale w rzeczywistości rozgrywka jest miodna. W cztery miesiące musimy rozprawić się z naprawdę poteżnymi armiami. Pikanterii dodaje mnóstwo skryptów napisanych specjalnie dla tej planszy, szczególnie ten, który zamienia Dowódców w normalne stworzenia (zdobywające doświadczenia tak jak inne kreatury!). I co ważne - sposób prowadzenia rozgrywki silnie zależy od wyboru bohatera przy starcie mapy. Tak więc aż chce się przejść planszę czerokrotnie! Mistrzostwo świata! ]
* Seven Circles Malutka mapa, zaledwie S-ka. Musimy w niej rozwiązać siedmioczęściową starożytną zagadkę. Oraz pokonać 343 Archanioły, aby dostać się do naszego wroga. Też mamy na to 4 miesiące... Ale uzbierać taką armię na S-ce? Jak to mówią amerykany: ERM galore! ]
* Underdogs Przychodzi mi na myśl jedna fraza: szalona mapa. Znów cztery miesiące szlachtowania na M-ce. Zaczynamy z sześcioma bohaterami oraz czterema wioskami, w których niewiele można wybudować. Zresztą i tak nie ma za bardzo za co. Więc trzeba sobie radzić. Bohaterowie są szczególni i mają niespotykane specjalizacje. Dla przykładu: Albus potrafi ulepszać Tytanów i Gigantów do Gromowładnych, a Boris spejalizuje się w Sylwańskich Centaurach (reszta w dołączonym pliku txt). Zresztą, niespotykane na tej mapie jest... wszystko. Nigdy nie wiadomo czy obiekt, stworzenie jest tym czym dobrze znamy w innych wersji Heroes, czy na sprawą ERM objawi swoje udziwnione oblicze. A wrót potężny, oj poteżny! W osobie ukochanego przez wszystkich Gelu. Mapa mnie pokonała. Czym bardziej więc ją Wam polecam. Będzie można o czym gadać...
Vlaad ponadto przesłał przejrzane i poprawione wersje map, których wcześniejsze wersje są dostępne w Krypcie Map:
* Gelu's Legacy
* Gelu's Legacy 2
* War in the Middle-Earth
Aha! I niech Was ręka boska broni próbować wogifikować te mapy!
Komentarze
Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!