Szybko, szybciej, najszybciej...
30 maja 2005 / autor Eremita Avatar
Wyszperałem po sieci zmodyfikowany plik konfiguracyjny H3 cranim.txt. Jak się dowiedziałem - są w nim dane, które odpowiadają za szybkość ruchu jednostek i wyświetlania ich animacji. Ktoś przerobił plik tak, by znacznie zwiększyć szybkość prowadzonych walk. Niestety, dostępny plik został przygotowany dla wersji SoD. Dlatego  na szybko  przygotowałem podobny plik dla WoG, z tą różnicą, że do zmienionych wartości animacji kreatur SoD skopiowałem niezmienione wartości potworów WoG. Skutek będzie następujący: potwory SoD poruszają się bardzo szybko, natomiast szybkość stworzeń WoG pozostanie bez zmian. Chcę tu podkreślić, że sama  szybkość ] stworzeń pozostanie nie zmieniona, zmieni się tylko szybkość  wyświetlania ] animacji! W praktyce sprowadza się do tego, że Krasnolud swoje 4 heksy przebędzie w mgnieniu oka, w podobnym czasie 16 heksów pokona Archanioł. 
Plik jest to pobrania stąd (zarówno dla SoD jak i WoG. Następnie po rozpakowaniu kopiujemy odpowiednią wersję pliku do katalogu  Heroes3/Data ].
Oczywiście poprzez porównianie oryginalnego i zmienionego pliku, można odgadnąć zasady rządzące wyświetlaniem animacji i skorygować odpowiednie dane dla stworzeń WoG (lub według własnego  widzimisię ! Byłbym bardzo zobowiązany, gdyby ktoś z Was podesłał mi pełny zmodyfikowany plik dla WoG.
I na koniec jeszcze drobna porada jak leciutko przyśpieszyć grę:
Możesz storzyć  pusty  plik dźwiękowy za pomocą standartowego windowsowskiego "rejestratora dźwięku". Wystarczy na samym początku zapisać  dźwięk , a następnie skopiować go do katalogu  Heroes3\Data\ ] jako pliki od BATTLE00.WAV do BATLLE07.WAV. Ta operacja powinna przyśpieszyć początek każdej walki - nadpisze oryginalną muzykę. Podobnie można postąpić zapisując dźwięk pod nazwą LANDMINE.WAV aby przyśpieszyć zaklęcie Pola Minowego rzucanego przez Gremliny.
Jak stworzyć  pusty  plik dźwiękowy? Nic prostszego! W Win ME (w innych windowsach zapewnie podobnie) klikam na  Start -> Programy -> Akcesoria -> Rozrywka -> Rejestrator dźwięku ]. Następnie z uruchomionym programie klikam na  Plik -> Zapisz ]. I zapisuję pod odpowiednią nazwą.
 
             
                     
                             
                            
Komentarze
Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!