Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Mapy na jesień i inne pory roku

02 listopada 2021 / autor Tabris

Duet map z HoMM III Roe:
Before there was time – bardzo duża mapa dla kompletu graczy, w swej górnej połowie odzwierciedlająca świat w ciekawym rzucie.
Valley of War – nieduża mapka z dwójką ludzkich graczy oddzielonych przełęczą i podziemiami z kierowanym przez SI przeciwnikiem.
~
Kwartet map z HoMM III AB:
Land Before Time – Bardzo duża mapa dla jedynie czwórki graczy, można grać zamkiem, fortecą, nekropolią inferno.
Granica - czwórka graczy zmierzy się w batalii o fort graniczny położony na granicy dawnego imperium.
Granica 2 - Mapa średnia stanowiąca część minicyklu, bardzo zróżnicowane pozycje startowe trzech graczy.
Granica 3 - Duży scenariusz dla trójki graczy, pozycje startowe zróżnicowane.
~
O wiele więcej map zasiliło komory krypty gromadzące mapy z HoMM III Shadow of Death:
Port Ard Skellig - duży scenariusz typu archipelagowego dla czwórki graczy ludzkich których celem jest zajęcie tytułowego miasta w określonym czasie.
Alpuhara - bardzo duża mapa i to jedyna w swoim rodzaju, także pod względem poziomu trudności.
Vanadia SOD Edition - Jest to wersja na SoD umieszczonej dawno temu mapy w Krypcie; ósemka graczy w olbrzymim i zróżnicowanym scenariuszu.
The Northern Threat - siódemka graczy w dużym scenariuszu z podziemiami. Ale człowiek może kierować tylko jednym z nich i to tym w najgorszej sytuacji...
The Northern Threat (alies) - jeden z graczy komputerowych może być sterowany przez człowieka i jest w sojuszu z drugim ludzkim graczem.
Zatopiona Kraina - Duży archipelag powstał po potężnej powodzi, czwórka ludzkich graczy zawalczy o zwycięstwo, polegające na budowie sanktuarium Graala, w tym z podziemnym przeciwnikiem i czasem...
Turniej Rycerski - Olbrzymia mapa opowiadająca dzieje turnieju zorganizowanego przez władcę imperium. Niestandardowa mapa i niełatwa zresztą też.
Clash of the Titans - Olbrzymi scenariusz, ludzcy gracze pogrupowani są w sojusze i zaczynają z dwójką miast. Ale dwa sterowane przez SI kolory zaczynają z trójką.
DOE Return of old Talarasha - rosyjskojęzyczny scenariusz w którym zaczynamy dysponując nekromantą oraz Płaszczem Nieumarłego Króla i Zbroją Przeklętego. I nie, nie jest to spacerek po zwycięstwo.
Black Alliance - Na tym dużym, wyspowym scenariuszu siły zła zawarły sojusz, ale to eksploracja morza może zapewnić im zwycięstwo, albo szóstce graczy kierowanych przez SI.
Dobiti Svate Zeme - olbrzymia mapa po czechosłowacku, ósemka graczy walczy na lądzie pokrytym bujnymi łąkami. Miasta startowe są jedynymi na mapie.
Odrodzenie magii - Bardzo duża, bardzo nietypowa mapa. Czwórka graczy ludzkich związana jest z poszczególnymi żywiołami magii, a piąty z niej nie korzysta. Wrogami są nieumarli wraz z kolegami demonami.
~
Fanowski dodatek HotA reprezentują następujące scenariusze:
Anna and Islands - na gigantycznym scenariuszu tytułowa bohaterka musi szybko nauczyć się sztuki władzy i wybierania właściwych mężczyzn. Oraz pokonywania trudnych przeciwników. Epicki scenariusz.
Avatar – The Last Airbender - scenariusz stanowi fanowską adaptację znanego serialu do HoMM III. Trudna misja na olbrzymim scenariuszu nie tylko dla tych, którzy oglądali produkcję, niezależnie których bohaterów z dostępnych czterech duetów poprowadzą.
Sacrilege - bardzo duża mapa dla piątki graczy. Nie ma trudnych terenów, ale są trudne starcia.
The Red Rock Valley - tytułowa dolina rozdziela ziemie większości spośród siódemki graczy. Mimo bardzo dużego rozmiaru mapy szybko dojdzie do walk.
Return to the Old School - ósemka graczy, wielki rozmiar, archipelag. Ale nie to określa specyfikę scenariusza, a fakt że nie można ulepszać naszych oddziałów.
Old Mine Valley - Duża mapa na której czwórka ludzkich graczy szturmuje zamek aby zwyciężyć.
Nieznany Bohater RPG - niestandardowa gigantyczna mapa, której bliżej do RPG aniżeli do strategii, jakkolwiek wiele będzie do myślenia.
Europa Universalis - olbrzymi scenariusz odwzorowujący (większość) Europy. Ósemka ludzkich graczy może zawalczyć nie tylko o władzę, ale też cesarski tytuł.
Highland Uproar - Duża i zbalansowana mapa na której zmierzy się piątka ludzkich graczy.
Ostatni Bastion - ta olbrzymia mapa jest adaptacją finałowego scenariusza z kampanii HoMM IV Winds of Wars. Piątka ludzkich graczy otacza bronione przez SI miasto, jeśli w porę nie uda się jednemu z nich go zająć, przegrają.
1 vs 1 - prosta, zbalansowana średniego rozmiaru mapa dla dwójki graczy, których celem jest zajęcie miasta.
Gruzy Felanoru (by Anemek) - olbrzymi scenariusz w którym musimy poradzić sobie z chaosem, który ogarnął imperium po plugawym rytuale ostatniego cesarza. Jego też będziemy musieli pokonać – po eliminacji szóstki pozostałych graczy.
Podbój - Rozpoczynamy podbój gigantycznej krainy, ale to nie będzie proste.
Najemnik - tytułowy bohater musi pokonać błękitne smoki w przeciągu 4 miesięcy. Średnich rozmiarów scenariusz, z dwójką dodatkowych graczy sterowanych przez SI. Istnieje wersja mapy bez polskich znaków diakrytycznych.
W pustyni i puszczy - mapa mała, z dwoma poziomami i dwójką graczy w nich. Tytuł odnosi się do dodanych przez HotA typów terenu, nie prozy Sienkiewicza.
Brat przeciw Bratu - po śmierci ojca, bracia Wiktor i Tristan nie żyją w zgodzie, przeciwnie. Kto zdobędzie miecz ojca zwycięży na tym dużym wyspowym scenariuszu.
Serce Lasu - Średnia mapa dla fanów gry bastionem. Nie musimy zdobywać tytułowego miasta, ale musimy wyeliminować pozostałą trójkę graczy.
Niepokój - na średniej mapie zmierzy się piątka graczy. Wrogowie mimo umieszczenia na krańcach mapy mogą szybko się odwiedzać dzięki portalom.
Niepokój alies - na średniej mapie zmierzy się czwórka graczy zgrupowana w dwa sojusze. Wrogowie mimo umieszczenia na krańcach mapy mogą szybko się odwiedzać dzięki portalom.
Smocza Krwawica - mały scenariusz w którym czwórka graczy nie może się pokonać, ale muszą przetransportować artefakt w przeciągu roku. Autor zmodyfikował bohaterów i postarał się aby rozgrywka była możliwie irytująca.
Gothic II Noc Kruka - olbrzymia mapa stanowi adaptację tytułowej gry. Ósemka graczy walczy o władzę nad kontynentem i jego podziemiami.
Gorback Island and the Tunnels - duży scenariusz, w którym piątka graczy walczy ze sobą i o zajęcie tytułowej wyspy.
Warcraft: War in the North - Walka o tytułowy Northrend stanowi nawiązanie do uniwersum Warcrafta. Celem jest pokonanie króla nieumarłych, a próbować tego będzie czwórka graczy startujących na tej dużej mapie.
Dungeon Run - mapa dużych rozmiarów, ale o jej specyfice stanowi w istocie RPG ze specjalną mechaniką, celem jest zajęcie siedziby Zła, a my nie możemy przegrać żadnego starcia.
Women's Uprising - kobiety zbuntowały się przeciwko opresyjnemu systemowi, który pozbawia je nawet wody. Duży scenariusz, w którym należy pokonać czwórkę silnych graczy.
Krolestwo - duża mapa dla czwórki graczy, naszym celem jest oflagowanie wszystkich kopalni.
Awantura o Graala - Gigantyczny scenariusz, na którym aby wygrać należy w swej siedzibie, strzeżonej ofiarnie przez Żelaznego Karła Imieniem Wasyl, wybudować sanktuarium Graala.
Whiplash - dużych rozmiarów, zbalansowana mapa dla czwórki graczy.
Theater of the War - czwórka graczy na dużej mapie z podziemiami będzie toczyć walkę o władzę nad krainą.
Wojny Chaosu - Ósemka graczy na małej mapie. Zaczynają w pełni rozbudowanymi miastami, łącznie z sanktuarium Graala, więc starcie będzie zażarcie.
Daremne Starania - Mała mapa dla trójki graczy, z podziemiami. Celem jest zdobycie Graala, ale obecne są też inne potężne artefakty.
Zakazana Kraina - gigantyczna mapa dla ósemki graczy, z których każdy zaczyna w swojej krainie.
Upadek Aedena (sojusz) - Celem jest doprowadzenie do tytułowego upadku, na co mamy 4 miesiące. Mapa jest duża, gracze ludzcy tworzą sojusz.
Morowe Jezioro - tytuł się nie myli, ten scenariusz to mapa z oryginalnego SoD dostosowany do HotA i z nowymi możliwościami.
Wress' Tales: Wojna 2 Brzegów - Średni gabarytami scenariusz, ale bardzo trudny. Nasz bohater został zdradzony i musi walczyć z o wiele potężniejszymi przeciwnikami, a także limitem czasu.
Choroba zwana informacją - Duża mapa z podziemiami dla czwórki graczy, którzy są wspierani dodatkowymi siłami, ale ci pokierowani przez SI w wyższym stopniu.
Sporna Wyspa - spór toczą nekromanci, którymi kierujemy i rycerze, którzy mają lepszą pozycję. Średni scenariusz, ale niełatwy.
Morrowind - Mapa oparta o grę o tejże nazwie. Gigantyczny scenariusz w którym albo zajmujemy zamek Karstaag, albo eliminujemy siódemkę pozostałych graczy.
W Nowych Stronach - scenariusz ma być pierwszym w kampanii, ale kolejnych części brak. Średniego rozmiaru mapa, w której nasz bohater – Gareth – musi zdobyć artefakt, ale to nie będzie łatwe. Mapa przypomina częściowo RPG.
Return of the Troglodyte King - duża mapa w której należy pokonać wszystkich wrogów, w tym podziemnego gracza i pozostałą trójkę graczy ludzkich.
Epic Tourament - mapa typu Arena, ale zaplanowana pod szybką rozgrywkę.
Duels: Teleporting Troubles - Mała mapa z podziemiami i dwójką graczy w przeciwległych częściach mapy. Muszą pokonać kilka monolitów, aby spotkać przeciwnika.
But Manitou - naszym celem jest zdobycie tytułowego artefaktu. Na tej dużej mapie przeszkadzać nam będą bagienne istoty.
Smocze Gniazdo - Ósemka graczy na średniej mapie, ale po czterech na poziom. Walczą o kontrolę nad smokami, która pomoże zwycięstwu, a nie jest jego warunkiem.
Pustynna Arena Sfinks - mapa typu arena w warunkach pustynnych.
Kosmos - podbijamy galaktykę zaczynając od planety startowej. Gigantyczna mapa dla ósemki graczy z wyraźną strefowością.
~~~
Dział Krypty z mapami z H4 zasiliły:
Bitki - Dwójka bohaterów rusza do boju, który może być standardowy a może przypominać starcia na arenie.
Duel of the Dukes - Dwójka książąt zmierzy na mapie rozmiaru M z możliwością eksploracji podziemi.
Opowieść o Demonach - Celem jest pokonanie demonów, a dokonać tego może jedynie demonolożka.
Tytan Tank - mapa gdzie nie ma bohaterów i miast, za to z tytanami i artefaktami do zdobycia.
~~~
Mapy z komory H5 wzbogaciły się o pojedynczy scenariusz:
HotSeat 4 Graczy - jak wynika z tytułu to duża mapa gdzie zmierzy się ze sobą 4 graczy, zaczynających w różnych strefach i wyrębujących sobie drogę do pozostałych graczy.

Komentarze

ToWeRH3
Od ostatniego podsumowania minęły już prawie dwa lata ;) Nie mniej podsumowanie robi wrażenie, widać że dużo się dzieje. Z takim podejściem hirołsy jeszcze długo nie odejdą w zapomnienie :)
Architectus
@ToWeRH3: Podzielam Twoje wrażenia! Raduję się mogąc zobaczyć nowinę zestawiającą dodane mapy do Krypty, w której podobają mi się esencjonalne opisy. *dołącza do uśmiechu*
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Magowie nie otrzymują kary za strzelanie przez mury.