Forgotten Wars - nowa frakcja, nowa akcja!
29 sierpnia 2013 / autor Archidyplomata Kameliasz
Słyszycie to? W świecie Duel of Champions tupie wiele nowych stóp! Ich sylwetki majaczą już na horyzoncie, by już niedługo pojawić się na Polach Bitew.
Forgotten Wars, nowy dodatek do karcianki Might & Magic, doda do rozgrywki... Akademię! Poniżej możecie poczytać o tym, jak owa frakcja będzie prezentować się w praktyce (UWAGA: w chwili zamieszczenia newsa większość poniższych rewelacji nie była umieszczona w Kwasowej Grocie :D).
Powyżej widzicie Asalah, nową Przywoływaczkę. Ma dostęp do trzech rodzajów magii - Wody, Ognia i Światła. Jej zdolność będzie zwiększać atak zaczarowanego stworzenia... proporcjonalnie do poziomu zaczarowania! Dokładne szczegóły tej mechaniki nie są jeszcze znane.
By pobudzić apetyt graczy, lead designer Simon Villeneuve napisał dwuczęściowy artykuł o mechanice Akademii, ich nowych zdolnościach, co nieco o Fortunach i Zaklęciach. Oto skrót informacji zawartych na forum Ubisoftu (by oszczędzić miejsca, wprowadzę dostępne obrazki w formie linków):
- Rakshase będą posiadać zdolność Evade. Jak ona działa? Wyobraźmy sobie, że Rakshasę atakuje stworzenie latające lub walczące wręcz. Raz na turę przeciwnika Rakshasa może uniknąć takiego ataku, przemieszczając się na wolne pole obok siebie.
- Wspomniane zostały też karty o wspólnej nazwie Dervish Dancers. Ich zdolność, Range Reflect X, przekierowuje X obrażeń od strzelca wroga w niego samego.
- Zaprezentowany został artwork dla karty Mercenary Djinn i kilka przykładów mechaniki Dżinów:
+ Niektóre mogą być silne i tanie, ale mogą źle zagrane zadać obrażenia własnemu bohaterowi.
+ Niektóre mogą pomóc w uzyskiwaniu lepszych statystyk.
+ Istnieje również Unikalne Stworzenie Nur (brzmi znajomo...); jedną z jego zdolności jest Kanałowanie Magii 3.
- Gargulce będą tankami - 0 ataku, mnóstwo życia, Niewrażliwość na Magię lub Magiczna Ochrona.
- Istnieją bardzo wszechstronne karty zebrane pod nazwą Konstrukcji.
- Tytani będą posiadali zdolność Shockwave X. Działa ona dokładnie tak, jak zaklęcie Łańcuch Piorunów.
- Oto Wizard Apprentice. Jest on jednym z Magów wspierających. Będą oni wyposażeni w Kanałowanie Magii i Ochronę Przeciw Zaklęciom, a niektóre w interesującą zdolność Phased. Stworzenie z Phased nie może zostać zaatakowane przez inne stworzenie, ale nie może także blokować.
- Unikalnym Zaklęciem ma być Favorite Spell, które podbiera zaklęcie z talii przeciwnika i dodaje je do talii rzucającego.
- Teraz zrobi się najciekawiej, albowiem Akademia będzie główną siłą pod kątem millingu (taktyki opartej na pozbywaniu się kart z biblioteki przeciwnika). Pomóc w tym mają Nethermanci, w tym Void Tainted Djinn oraz łuty szczęścia.
Ufff, sporo tego. Ale to nie wszystko! Życzycie sobie ukłon dla starych fanów i starego uniwesum? Proszę bardzo! Nowych bohaterem Inferno będzie znany m.in. z Heroes III i IV Ignatius!
Doda on kolejną innowację w mechanice gry, mianowicie zdolność pasywną działającą dopiero po osiągnięciu pewnego poziomu w rozwoju bohatera. Na tym przykładzie, mając odpowiednio wysoki poziom Przeznaczenia, bohater przeciwnika będzie tracił punkty, gdy tylko wykorzysta on jakąś kartę.
Jeśli wierzyć plotkom, Akademią pogramy już pod koniec września. Cieszycie się? Dajcie głos w komentarzach :)
Komentarze
Akademia - właśnie na to czekałem a wiadomość że już we wrześniu będzie możliwość - naprawdę pozytywna :D