Jaskinia Behemota

Q&A dla Jaskini Behemota

22.06.2012 / Heroes VI / dodał Imbryczkolot Field

No i stało się... Ubisoft udzielił odpowiedzi specjalnie na niektóre z naszych pytań - jeżeli chodzi o inne, nie martwcie się :) Nadchodzący Fanday będzie świetną okazją do pomęczenia teamu :) (as for the English text - it's right below the Polish version of Q&A).

Czy nie myślicie o zamknięciu pewnych serii (turowe M&M na rzecz... Czegoś innego? Raczej nie widzę tego abyście zrezygnowali z marki)?

Nie ma żadnych planów co do ostatecznego "zamknięcia" żadnej z gier z serii Might & Magic zwłaszcza RPG. Jest to serce M&M i jedyne, czego potrzebujemy, to odpowiedniej okazji, by przywrócić ją na właściwe miejsce. Po prostu na razie taka okazja się nie nadarzyła.

Jakie są plany na rozwój serii MM? Rozwój tak pod względem fabularnym (rozwijanie świata) czy też nowych typów sagi (np. hack and slash, drużynowy rpg, jakaś inna forma strategii)?

Wraz z Heroes VI rozpoczęliśmy kolejny ogromny dział historii gier Might & Magic osadzonych w Ashanie. Wszystkie kolejne gry, które zostaną w niedalekiej przyszłości wydane będą się z nim zazębiały w ten, czy inny sposób.

Jeśli chodzi o drugie pytanie - zawsze szukamy okazji, by stworzyć RPG osadzone w świecie M&M. Jest to coś, co traktujemy bardzo poważnie i nie chcemy podejmować pochopnych decyzji. Oczywiście, trzeba odpowiedzieć na wiele pytań, zanim w ogóle rozpoczniemy prace nad grą fabularną. W dzisiejszych czasach produkcja gier RPG kosztuje bardzo dużo, w związku z czym musimy sobie sami powiedzieć, czy chcemy stworzyć "klasyczne" M&M, które przyciągnęłoby dawnych graczy? Czy też chcemy może stworzyć nowy rodzaj RPG, bliższy dzisiejszym standardom, który przykuje uwagę większej ilości osób? I, czy możemy zrobić i to, i to?

Jak widać, nie są to łatwe pytania.

Czy aby nie inspirowaliście się czasem MtG w Duel of Champions?

Dowiecie się podczas Dni Might & Magic (po Warszawie będzie jeszcze jeden w Paryżu - przyp. F.).

Jeżeli planujecie coś szerzej związanego z marką M&M (gry, PRAWDZIWA karcianka, filmy, komiksy itp.) to możecie już coś z tych planów lub pomysłów wyjawić?

Might & Magic wkrótce trafi również do innych mediów, w szczególności książek. Zaprezentowaliśmy pewien fragment Kompendium Ashan jakiś czas temu i powinno ono trafić na półki księgarni przed końcem roku (jeśli wszystko pójdzie dobrze). Mamy również inne projekty (m.in. nową karciankę M&M, o której już wiecie, a która trafi również do innych krajów) i inne pomysły, ale zbyt wcześnie, by o nich mówić. Nadstawiajcie jednak uszu - nadchodzący miesiąc będzie pełen nowości :)

Zastanawialście się kiedyś nad wizualnymi remake'ami gier HoMM 1-4 lub M&M 1-9? (w szczególności M&M 1-5 i H3)

Remake H3 to powracający temat. Być może kiedyś do niego dojdzie, aczkolwiek uważamy, że lepiej dla Herosów jest, gdy są rozwijani i wypróbowywane są nowe elementy (nawet za cenę popełnienia czasem błędów) niż gdybyśmy próbowali powielać istniejącą już grę. W końcu Heroes III wciąż jest dostępne :)

Heroes VI opowiada historię poprzedzającą Heroes V. Dlaczego zatem wszelkiej maści modele modele Heroes VI są bardziej nowoczesne jak modele z Heroes V? W fabule nie widzę jakiegoś drastycznego wydarzenia, które spowodowałoby cofnięcie sztuki wojennej, budowniczej czy metalurgicznej aby taka rzecz miała miejsce.

Wiele rzeczy wydarzyło się pomiędzy H6 i H5: kilka Zaćmień i najazdów Demonów, upadek Imperium Sokoła, wojny domowe... zmieniły się również surowce: w H6 kryształy smoczej krwi są ogólnodostępne i pozwalają na tworzenie bardziej "magicznego" rynsztunku. Przed wydarzeniami z H5 żyły smoczej krwi praktycznie wyschły, przez co ludzie zaczęli używać innych zasobów (siarka, rtęć, klejnoty i kryształy). Jasne zatem, że rzeczy stały się bardziej "przyziemne" w czasach, w których ma miejsce H5.
Innymi słowy: nie sądzimy, żeby modele z Heroes VI były bardziej "nowoczesne" niż modele z H5. Trend w rysowaniu się zmienił, podobnie zresztą jak technologia, która pozwala na pokazanie większej ilości detali. Tak, czy inaczej, H6 jest bliższe naszemu postrzeganiu Ashanu niż H5.

Wśród wielu różnych kombinacji fantasy jeden element jest właściwie niezmieniony - ludzie. Zawsze są robieni na modę średniowiecznej Europy zachodniej. Czy podjęlibyście wyzwanie i w (ewentualnej) kolejnej części Heroes zmienili charakter ludzkiego miasta?

To podchwytliwe pytanie, bo cały czas musimy mieć na względzie oczekiwania graczy. W momencie kiedy włączają oni grę fantasy, chcą ujrzeć "klasyczną" frakcję z rycerzami i klerykami - coś, co rozpoznają i do czego mogą się odnieść. I tak trochę poszerzyliśmy spektrum w H6 rezygnując z niektórych średniowiecznych elementów w Przystani na rzecz bardziej magicznych, inspirowanych również Imperium Rzymskim. Stworzenie zupełnie innej frakcji ludzi prawdopodobnie przyniosłoby więcej krytyki ze strony zwykłych graczy ("ej, gdzie moi rycerze?") niż aprobaty.

Zamierzacie kiedyś wrócić do uniwersum stworzonego przez NWC?

Krótko mówiąc - tak :) Powiedzmy, że nadchodzący Zestaw Przygód "Piraci Morza Sztormów" (przypominam - jest nieoficjalne tłumaczenie fanowskie - F.) wciąż ma kilka niespodzianek w zanadrzu...

Czy Limbic Studio podoła wyzwaniu dokończenia gry i doprowadzenia jej do stanu grywalności? Który aspekt gry, poza oczywistym eliminowaniem błędów, znajduje się w chwili obecnej "na tapecie", otagowany top priority? Jakich zmian (jeżeli jakichkolwiek) możemy oczekiwać w najbliższym patchu ?

W zeszłym tygodniu udało nam się wreszcie przedstawić nadchodzące zmiany i nasze priorytety, jeśli chodzi o rozwój gry.

W zasadzie patch 1.5 (który zostanie wypuszczony 12 lipca) przyniesie kilka długo oczekiwanych elementów, takich jak nowe ekrany miast i kompatybilność zmian dokonanych tak online, jak i offline. Kompatybilność tych drugich oznacza, że będziecie mogli wykorzystać w trakcie gry online save'y utworzone podczas gry offline, które zostaną zuploadowane na serwer w momencie połączenia z nim. Otwierając zatem okno wczytywania gry, będzie mieli dostęp do obu grup. To samo będzie miało miejsce w przypadku przełączenia z online na offline - save'y zrobione podczas podłączenia do sieci będą również dostępne w trybie offline. Nie będzie zatem potrzeby prowadzenia dwóch kampanii na raz.

Wciąż jednak musicie zwrócić uwagę na punkty dynastyczne - nie są kompatybilne wstecz, więc jeśli zbyt je podkręcicie w trybie offline, nie będziecie mogli aktywować nagród z panelu rodowego. Przedmioty dynastyczne, które odblokowaliście online będą również dostępne tylko w tym trybie.

Pracowaliśmy również sporo nad balansem gry, który będzie poprawiony w patchu 1.5. Po jego wypuszczeniu będziemy dokładnie obserwować fora, Facebooka i Twittera w celu zebrania jak największej ilości opinii, by ocenić, jakie zmiany trzeba jeszcze wprowadzić.

Czy pojawią się nowe artefakty? Pytamy, ponieważ fani zauważają potrzebę dodania niedynastycznych oręży i nierasowych przedmiotów?

Faktycznie - nowe artefakty zostaną dodane do gry. Natomiast jest o wiele więcej generycznych artefaktów w H6 niż w poprzednich odsłonach.

Nie planujemy natomiast dodawania niedynastycznych oręży.

Czy w przyszłości pojawi się więcej jednostek neutralnych i czy otrzymają one swoje siedliska?

Siedliska neutralnych stworów są już w drodze, natomiast nie jesteśmy za bardzo w stanie w tym momencie dodać więcej neutralnych oddziałów. Z drugiej jednak strony - jest wiele istot, które chcielibyśmy wstawić jako neutralne.

Jakie kryteria musi spełnić fan, aby stać się VIP-em z dostępem do specjalnego forum?

Trzon członków grup VIP stanowią ci, których znamy i z którymi współpracowaliśmy jeszcze przy tworzeniu H5. Powoli, jeden za drugim, zostały dodane nowe osoby do tej grupy - albo dlatego, że rekomendowali ich inni fani, albo też dlatego, że wsparli rozwój Might & Magic i/lub całej społeczności interesującymi rzeczami.

Tak, czy inaczej - cały czas obserwujemy bacznie społeczność w celu pozyskania nowych rekrutów, więc, kto wie - jeśli wsławicie się stworzeniem czegoś interesującego, być może pewnego dnia otrzymacie od nas maila :)

Czy będziecie organizować jakieś zloty fanów gier M&M? Macie w ogóle takie plany?

Jak już dobrze wiecie, w przyszłym tygodniu pojawimy się w Warszawie, gdzie spotkamy się tak z dziennikarzami, jak i ze społecznością.

To wydarzenie obejmie wiele gier z serii M&M. Możecie się spodziewać fascynujących nowin, które ogłosimy w trakcie tego spotkania.

Z drugiej strony - po raz pierwszy organizujemy spotkanie z fanami w Polsce i wreszcie będziemy mogli was spotkać (oraz porozmawiać z wami i na żywo usłyszeć wasze opinie ^^). Ci szczęśliwcy, którzy się pojawią, otrzymają możliwość pogrania w nieopublikowane elementy z serii M&M. Fani VIP będą częścią tego wydarzenia i z pewnością możecie spodziewać się komentarzy z ich strony.

Do zobaczenia w przyszłym tygodniu! :)

1/ Do you consider closing some of the series (for example: the turn-based M&M in favor of… something different? I really don't see you resigning from this franchise even if it's now in the state it is)?

There is no plan to definitely “close” any of the Might & Magic series, especially not the RPG. The RPG is the heart of Might & Magic, and we only need the good opportunity to bring it back to the forefront. This opportunity has simply not yet presented itself.

2/ What are the plans of M&M series development? Not only by adding new elements to the franchise (hack'n'slash, team RPG, other kind of strategy), but also by the plot development? Will the M&M series be reintroduced, but not as in form as Dark Messiah?

With Heroes VI, we started the second big story arc of the Ashan Might & Magic games. All games that are going to be released in the near future will tie to the arc in one way or another.

About the other question, we’re always on the lookout for opportunities to make a new M&M RPG. It is something we take very seriously and we don’t want to rush the decision. Obviously, a lot of questions need to be asked before we can start a RPG project. Nowadays, RPGs cost a lot of money, so we need to ask ourselves: do we make a “classic” M&M game, which would maybe appeal only to nostalgic gamers? Or do we make a new kind of RPG closer to today’s standards to reach a broader audience? Can we make both?

As you can guess, there’s no easy answer to these questions. 

3/ Were you influenced by Magic: the Gathering while creating DoC?

Will be answered during the M&M Days

4/ If you plan something more related to the M&M franchise (games, REAL card-game, movies, comic book series etc.), could you reveal some of those plans or ideas to us?

The Might & Magic franchise will soon expand to other medias, notably books. We showed an excerpt of the Ashan Compendium book a while ago, so this is a project that will reach bookstores before the end of the year (if all goes well). We have other projects (like as you may already know the new M&M card game which is going to open for more countries) and other ideas, but it’s too soon to tell you more about it. Stick around, the coming month could be rich in announcements ;-)  

5/ Have you ever considered the visual remakes of the HoMM 1-4 or M&M 1-9 games? (especially the M&M 1-5 and H3)

A remake of H3 is something we talk about once in a while. Maybe it will happen some day, although we believe it is better for the Heroes series to move forward and try new things, even if that means making mistakes some times, than to keep trying to replicate a game that already exists. It’s not as if Heroes III was not available anywhere anymore ☺

6/ Heroes VI is about the events prior to those told us in HV. Why is that all the models of Heroes VI are more modern than those of Heroes V? I can't find any drastic event that would make a regression of the art of war, architecture or metallurgy for such a thing to take place.

Many things happened between H6 and H5: several Eclipses and Demon invasions, the fall of the Falcon Empire, civil wars… The resources also have changed. In H6, Dragonblood crystals are very common and allow more “magical” weapons and armours. By the time of H5, the dragon veins have mostly dried up, so people are using other resources (sulfur, mercury, gems and crystals). So of course things are a bit more “mundane” at the time of H5.
That being said, we don’t think the models of Heroes VI are more “modern” than the models of H5. The art direction is a bit different, and obviously the technology allows to display more details. In any case H6 is closer to the art style we had in mind for Ashan than H5 was.

7/ Amongst the diverse fantasy combinations, the one and only thing is generally the same: the people. They're always created in the mood of the medieval Eastern Europe. Would you accept the challenge and tried in the (possible) next Heroes installment to change the ambiance of the human faction?

It’s a tricky question because we have to deal with players’ expectations. When a player starts a fantasy game, he’ll want to find a “classic” faction with knights and clerics, things he can recognize and relate to. We’re already pushed the envelope a bit in H6 by making the Haven faction less “classic Middle Ages” but more “magical”, with also some inspiration from the Roman Empire. Making a totally different Human faction would probably bring more criticism from average players (“hey, where are my knights?”) than praise.

8/ Are you going to revisit the universe created by NWC?

Yes, if briefly ☺ Let's just say that the upcoming Pirates of the Savage Sea Adventure Pack still has a few surprises in store…
                                                                                                                                        
9/ Is Limbic up to the challenge of finishing the game and patch it enough to be fully playable? Which aspect of the game, except for an obvious bug patching, is now in the centre of interest, the top priority one? What changes (if any) can we expect in the forecoming patch?

Last week we could finally reveal what changes will come next and what are our priorities.

Basically, the patch 1.5 (release on July 12) will bring among other things some much-awaited items like new town screens and compatibility of on-line and off-line changes. Compatibility of on-line and off-line changes will mean that you’ll be able to create your saves while playing off-line. The next time you’ll start the game in online mode, during the boot-up of the game, all offline save games created in the previous offline session will be uploaded as online saves to the Ubisoft servers. So when you’ll open the Load Game menu, you will have access to both your online and offline save games. And the same will happen in the other way once you switch from online to offline, your online saves will be available in offline. So no need to maintain two separate parallel campaign progressions anymore.

You’ll still need to pay attention to Dynasty stuff though: it is not retroactive, so if you’ll go too far while playing off-line, once connected online you’ll not be able to activate Dynasty stuff meant as a reward. At the same time, Dynasty items that you’ve already unlocked will remain available on-line only.

We’ve also worked a lot on the game balance which will be included in the patch 1.5. After the release of the patch, we will monitor very closely forums, Facebook, Twitter in order to gather all of your feedback and see if more changes will be needed.

10/ Do you plan to release new artifacts? The fans point out that there is lack of non-dynastic and non-racial items.

New artifacts will indeed be added to the game. That being said, there are more generic artifacts in H6 than in any of the previous Heroes game.

There are no plans however to add non-Dynasty weapons.

11/ As for the neutral units - are you going to introduce more of them? Will they have their own dwellings?

Neutral dwellings are on their way. More neutral creatures is not feasible at the moment, although there are a lot of creatures we’d love to add as neutrals.

12/ What criteria have to be met to become a VIP-fan with an access to the closed forum?

The core members of the VIP fans are members of the community we have known and interacted with since the early days of H5. Little by little, new VIPs have been added – either because they were recommended by the other fans, or had contributed interesting things to Might & Magic or the community as a whole.

In any case we are always keeping an eye on the communities to find interesting new recruits, so who knows, if you contribute interesting stuff you might someday get an e-mail from us ;)

13/ Are you going to organize any of the M&M fans' meeting, reunions etc? Do you have any plans about that?

As you already know, we are going to Warsaw next week where we will meet both the journalists and the community.

This event will cover many games of the M&M franchise. You can expect to get some exciting news to be revealed during this press tour.

On the other hand, we will organize our very first fanday in Poland where we will finally be able to meet Polish fans (we hope to talk to you and get your feedback live^^) and these lucky fans will get an exclusive hands-on of M&M games. VIP fans will be part of the event as well and I’m pretty sure you can expect them to share their feedback and feeling with you as well.

Looking forward to seeing you next week ;-)!

Podziel się:

Komentarze

  1. Mosqua 22.06.2012

    Z tego co mnie interesuje.

    Coś mi się wydaje, że odpowiedź na regres cywilizacyjny, była pisana na szybko. Ponieważ nie spodziewali się, że ktoś ten fakt zauważy.

    I nadal czeka nas mordęga z rycerzykami. No jak robili manewr z alternatywnymi ulepszeniami, to jakby to powtórzyli to chociaż tam mogliby coś pokombinować ;/

    Dobrze, że nie ograniczają się tylko do Herosów.

  2. Sawyer 22.06.2012

    Jeżeli chodzi o drużynowe RPGi to ciężko mi uwierzyć w to że takie coś powstanie od Ubisoftu, chyba że coś w stylu ostatnio wydanego Grimlocka - to tak. Ale na soczystą pełnoprawną kontynnuacje M&M IX czyli M&M X, będziemy musieli jeszcze tro-oochę poczekać.

  3. Mosqua 22.06.2012

    A przy okazji - kto tłumaczył pytania z naszego na angielski? Bo wypatrzyłam parę dziwnych baboli (np. Europa zachodnia jako Eastern Europe)

  4. Avonu 22.06.2012

    >>>Powiedzmy, że nadchodzący Zestaw Przygód "Piraci Morza Sztormów" (przypominam - jest nieoficjalne tłumaczenie fanowskie - F.)

    Nie dość, że z Oceanu Nefrytowego zrobiono Morze (sic!) Jadeitowe, to teraz z Dzikiego Morza stworzono Morze Sztormów. A to tylko wierzchołek góry lodowej głupot zaserwowanych nam w HVI.


    >>>Are you going to revisit the universe created by NWC?
    Yes, if briefly ☺

    To wcale nie oznacza "krótko mówiąc, tak".


    >>>Is Limbic up to the challenge of finishing the game and patch it enough to be fully playable? Which aspect of the game, except for an obvious bug patching, is now in the centre of interest, the top priority one? What changes (if any) can we expect in the forecoming patch?

    Czyli nic nie ujawnili, tylko opisali patch 1.5 , a o ekranach i balansie trąbią od dawna.

  5. Kroater 22.06.2012

    Avonu

    "to teraz z Dzikiego Morza stworzono Morze Sztormów"

    Nie masz już na co narzekać?
    Dodatek nazywa się "Pirates of the SAVAGE SEA" Umiesz czytać? "Morze Sztormów" jest nieoficjalnym, FANOWSKIM tłumaczeniem - w dodatku chyba tylko Fielda, bo nikt inny nie mógł z Savage Sea (dosłownie Dzikiego Morza) zrobić Morza Sztormów - to absurd.

    Mosqua

    Boziu, czyli Irina odpowiadała na pytania w języku polskim, a dopiero teraz tłumaczą to na angielski?


    Trzeba przyznać, że trzymacie "swój" poziom dzisiaj.

  6. Avonu 22.06.2012

    >>>Dodatek nazywa się "Pirates of the SAVAGE SEA" Umiesz czytać? "Morze Sztormów" jest nieoficjalnym, FANOWSKIM tłumaczeniem - w dodatku chyba tylko Fielda, bo nikt inny nie mógł z Savage Sea (dosłownie Dzikiego Morza) zrobić Morza Sztormów - to absurd.

    Umiem czytać w przeciwieństwie do niektórych. Teraz marsz do komputera, odpal sobie HVI , popatrz na mapę kampanii i powiedz nam wszystkim tutaj, jak nazywa się owo Savage Sea w polskiej wersji językowej???
    Czekam na odpowiedź, choć pewnie się nie doczekam.

  7. Kroater 22.06.2012

    Avonu

    To tylko błąd polskich tłumaczy :D Czy Ty naprawdę nie możesz ogarnąć nazwy tego dodatku i będziesz się migał głupim błędem w polskiej wersji językowej oraz wzywał jakieś "góry lodowe głupot".

    Jeszcze raz specjalnie dla Ciebie - Pirates of the SAVAGE SEA. Przepisz 10 razy do zeszytu :D

    "A to tylko wierzchołek góry lodowej głupot zaserwowanych nam w HVI."
    Takie wypowiedzi są poniżej wszelkiej krytyki. Jakiś koleś z Polandii będzie błędem tłumaczy swojego rodzinnego kraju obarczał cały koncern i grę. Totalna arogancja, głupota i wstyd.

  8. Avonu 22.06.2012

    >>>To tylko błąd polskich tłumaczy :D

    >>>"Morze Sztormów" jest nieoficjalnym, FANOWSKIM tłumaczeniem

    Czyli jednak znalazłeś. Brawo!!! Robisz postępy!!!
    Teraz, skoro już wiesz jak posługiwać się mapką, zerknij na jej angielską wersję i porównaj tamtejsze nazwy do nazw z polskiej wersji językowej.

    Jeśli temu podołasz, to czekają na ciebie trudniejsze zadania, jak na przykład czytanie ze zrozumieniem i zapamiętywanie własnych słów.

  9. Darkem 22.06.2012

    Nie rozumiem skąd tu tyle jadu... Nasze rodzime tłumaczenie H6 jest dość... ekhm... kontrowersyjne. Niektóre jego elementy jak "Majarz" czy "Zmornik" przypadły mi do gustu, ale "Siedmiogród", "Algalaja", "Śnieżna Efemeryda" są po prostu... złe. Każdy ma prawo mieć własne zdanie, a wpychanie słów do cudzych ust jest najdelikatniej mówiąc niedojrzałe.

    Szanujmy się.
    Nie trollujmy. To, że ktoś ma inną opinię, lub coś mu się nie podoba nie upoważnia nas do ataków.
    Moja opinia - moja sprawa.
    Nie wiem czegoś - przyznaję się do tego.
    Popełniłem błąd - przyjmuję krytykę.
    Zachowuję się jak ekspert - gdy nim jestem.
    Mylę się - jak każdy.

    Pozdrawiam i miłego wieczoru życzę.

  10. Mosqua 22.06.2012

    Właśnie Darkem problem leży w tym, że Kroater uważa się za jakiegoś eksperta, a wszystkich innych (którzy nie zgadzają się z jego ideami) uważa za dzikusów i debili. Wszelkie próby dialogu z nim kończą się niczym - bo nie czyta wypowiedzi jako całości tylko rozdziela teksta tak, jak mu się podoba, wkłada do ust słowa, które nie zostały wypowiedziane itd.

  11. Kroater 22.06.2012

    Mosqua

    Argumenty od osoby z Twojej strony widzę. Co mogę powiedzieć - kłamiesz. To właśnie Ty rozrywasz tekst i nie odpowiadasz na moje argumenty. Zobacz sobie na poprzednią naszą dyskusję.

    Dzisiaj kolejny raz Cię ośmieszyłem, a Ty kolejny raz nie pokazujesz klasy.

    "A przy okazji - kto tłumaczył pytania z naszego na angielski? Bo wypatrzyłam parę dziwnych baboli (np. Europa zachodnia jako Eastern Europe)"
    Czyli Irina odpowiadała na pytania w języku polskim, a dopiero teraz tłumaczą to na angielski?



    Avonu

    To tylko błąd polskich tłumaczy :D Czy Ty naprawdę nie możesz ogarnąć nazwy tego dodatku i będziesz się migał głupim błędem w polskiej wersji językowej oraz wzywał jakieś "góry lodowe głupot".

    Jeszcze raz specjalnie dla Ciebie - Pirates of the SAVAGE SEA. Przepisz 10 razy do zeszytu :D

    "A to tylko wierzchołek góry lodowej głupot zaserwowanych nam w HVI."
    Takie wypowiedzi są poniżej wszelkiej krytyki. Jakiś koleś z Polandii będzie błędem tłumaczy swojego rodzinnego kraju obarczał cały koncern i grę. Totalna arogancja, głupota i wstyd.



    Ja się nie uznaje za jakiegoś eksperta, ale w pewnych kwestiach mam rację (gdy nie mam o czymś pewności, nie udzielam się). Wy nie możecie się z tym pogodzić, może przez mój agresywny styl pisania - zamiast wyjaśnić Wam to wszystko na spokojnie, to robię z Was idiotów. Musicie się czuć strasznie podle, ale dorosły człowiek nie powinien tak brnąć w kłamstwo.

  12. Mosqua 22.06.2012

    Często używasz słów "argument" oraz "kłamstwo". Niestety, ale po Twoich tekstach widać, że nie masz pojęcia co te słowa oznaczają. Podobnie rzecz ma się z rzekomym "ośmieszaniem" - co to za ośmieszanie, skoro śmieje się tylko autor?

    Tak czy siak - jesteś żałosny i niedouczony.

  13. moonman 22.06.2012

    Jeśli ktoś będzie na tym FANDAY'u, to proszę spytać o tury jednoczesne

    TIA

  14. MiB 22.06.2012

    Kroater, pozwól, że wyjaśnię Ci intencje Avonu i Mosquy najprościej jak potrafię.

    1. **pytania** (pytania, PYTANIA, **PYTANIA**) były pisane przez nas po polsku na naszym forum - o tu: http://imperium.heroes.net.pl/temat/3475 Został one (**pytania**) później tłumaczone z naszego rodzimego języka polskiego na język angielski, bardziej zrozumiały przez Irinę. Mosqua znalazła błąd i zapytała kto tłumaczył - może z nadzieją, że w przyszłości będzie mogła dokonać korekty, czy coś w ten deseń. Zatem tak, pytanie "kto tłumaczył pytania z naszego na angielski?" było jak najbardziej poprawne i na miejscu.

    2. Avonu zżyma się nie tyle na tłumaczenie ile na całą serię niekonsekwencji występujących w grze. Tłumacze - co na marginesie bardzo mnie dziwi - bardzo swobodnie podchodzą do kwesti utrzymania spójności w nazewnictwie, takoż i twórcy do wielu innych kwestii (jak choćby mętnie wyjaśniony regres rozwojowy pomiędzy wydarzeniami dziejącymi się w H5 a H6). To właśnie tutaj - na stronach poświęconych kolejnym częściom sagi - społeczność graczy może zgłaszać swoje uwagi. Wszelkie sugestie są mile widziane, a te najczęstsze czy najbardziej irytujące przekazywane są bezpośrednio do Ubi (poprzez osobę Community Managera Iriny). Świętym prawem Avonu jest zgłaszanie tutaj irytujących go elementów gry, choćby miało to być błachostki. Bo niby gdzie indziej miałby to robić?

    Mam nadzieję, że wyjaśniłem Ci te dwie, wydaje mi się, sporne kwestie. Teraz życzyłbym sobie, żebyś przeprosił zarówno Avonu jak i Mosquę za niepotrzeby sarkazm w swojej pierwszej wypowiedzi napisanej w tym wątku. A później spożytkujcie proszę Waszą energię na fajne, merytoryczne dyskusje nad zaprezentowanym Q&A, o które zabiegaliśmy jakiś czas. Niejednokrotnie członkowie społeczności M&M udowadniali, że są spostrzegawczy i potrafią znaleźć ukryty sens w wypowiedziach osób zaangażowanych w prace nad H6 - może i tym razem uda się coś znaleźć?

    Pozdrawiam

    p.s. moonman - postaram się nie zapomnieć ;-)

  15. Nicolai 22.06.2012

    Kroaterze zamilcz, oszczędź wstydu Sobie i nam.

  16. Imbryczkolot Field 22.06.2012

    Jeżeli mogę: jak się człowiek spieszy, to się diabeł cieszy.

    I po kolei: Avonu - dzięki za uwagi, niestety przed kompem byłem dzisiaj jakieś niecałe dwie godziny, więc spieszyłem się jak mogłem, żeby przed weekendem wypuścić Q&A, więc korekty dokonam.

    Co do samej nazwy Savage Sea... ech, pominę. Po prostu stało się, co się stało i przepraszam. Nobody's perfect - nic mnie nie tłumaczy może poza pośpiechem.

    Jutro po południu - na razie mam inne sprawy na głowie.

    Mosqua - ja tłumaczyłem pytania i wyszedł na wierzch geniusz autokorekty. Z rozpędu napisałem zamiast "Western" "Weastern", a ta najwyraźniej zrobiła swoje. Albo zrobił to ktoś inny (właśnie sprawdziłem wysłany do Ubi plik).

    MiB generalnie ma rację - Avonu generalnie mógłby pisać jeszcze na forum, ale od czegoś mamy komentarze :P

    A co do Kroatera... ile razy ja mam Cię razy prosić, człowieku? Naprawdę musimy Ci przysadzić banana, żebyś wreszcie się uciszył? -_-"


    Generalnie dziękuję za POZYTYWNY feedback tym, którzy pominęli jakimś cudem tę dyskusję.

  17. Już pomijając to, co wypisuje tu Kroater, bo szkoda na to mojego czasu - jeszcze nigdy Q&A nie było takie, no, rzeczowe. Mniej niż zwykle PR-owskiego mydlenia oczu i tak dalej.
    moonman - jeżeli MiB zapomni, to ja się dopytam, nie martw się ;)

    A do tego naprawdę porządnie podsycają ciekawość - baaardzo mnie intryguje, co zamierzają na Fandayu pokazać. I czy będzie można o tym rozpowiadać na lewo i na prawo :D

  18. moonman 25.06.2012

    @MiB & Kameliasz: thx chłopaki! liczę na syte sprawozdanie ;)

  19. A więc, moonman, mogę powiedzieć tak: tury jednoczesne będą... kiedyś. ;)

Forum

Dojazd na Konwent i powrót
Bazaltovy / dziś, 00:16
Turniej zagadek
Ania / wczoraj, 23:32
[Heroes III] VCMI - temat...
Kammer / 26. lipca
Pytania i problemy
Hellburn / 25. lipca
VCMI i WoG
Winke / 24. lipca

Osada

--== Zagadki Mędrców ==--
Silveres / wczoraj, 22:30
Ghulka plugin do Ogniska
Silveres / 26. lipca
(Pod)Stolik
Hayven / 24. lipca
Dlaczego zostałeś...
Crystal Dragon / 23. lipca
Teksty do Szczerbatej Szczęki
Silveres / 22. lipca


Nasi partnerzy

Dołącz do nas na: