Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Jon Van Caneghem o Heroes V

19 maja 2003 / Heroes V / autor Geomanta Ururam Tururam

Jon Van Caneghem, twórca serii Heroes of Might and Magic, udzielił wywiadu GhostWriterowi z serwisu Celestial Heavens. W wywiadzie tym podzielił się on kilkoma informacjami o Heroes V.
Cały wywiad można znaleźć w wersji angielskiej (tekstowo-dźwiękowej) tu. A oto tłumaczenie fragmentów dotyczących Heroes V:
* Heroes V będzie to powrót do źródeł. Engine gry zostanie przerobiony, będzie przypominał te użyte w Heroes II i III, z tym że będzie nowocześniejszy i lepiej zbalansowany.
* Gra ostatnio poszła za bardzo w kierunku komputerowego RPG. Pora zawrócić kurs o 180 stopni i pomyśleć raz jeszcze o napisaniu gry strategicznej z prawdziwego zdarzenia. Nie oznacza to całkowitego wyeliminowania role-playing, ale podporządkowanie elementów RPG idei gry strategicznej.
* Historie rozgrywające się w tle scenariuszy i kampanii zostaną skrócone, a misje do wykonania znacznie uproszczone. Same misje też powinny bardziej opierać się na zadaniach strategicznych, nie zaś "erpegowych".
* Całe AI jest pisane od zera osobiście przez Van Caneghema.
* W grze będzie sześć rodzajów zamków. Co najmniej. Pytanie o szczegóły J.V.C. zbył: "nie pamiętam...".
* Pojawi się wiele stworów już znanych z dotychczasowych części. Na pewno będą w grze różne rodzaje smoków, a także olbrzymy, tytani, czy dżinny. Będzie też kilka (choć niewiele) zupełnie nowych istot.
* System rozwoju bohaterów i zdobywania przez nich umiejętności jest tworzony od zera.
* Będą dwa rodzaje czarów: 1) ogólne - dostępne we wszystkich miastach; 2) charakterystyczne dla danego miasta.
* Podziemia zostaną skasowane. Ideą Van Caneghema było używanie podziemi jako miejsca na małe skarbczyki, a wykorzystywanie ich do tworzenia jakby dwu map w jednej nazwał on szaleństwem kartografów. Twórca Herosów nie wyklucza jednak możliwości powrotu do tej idei, a nawet rozbudowania jej o "warstwę chmur" czy "alternatywny plan egzystencji".
* Skrypty pozostaną częścią Heroes V. Działanie systemu skryptów ma być podobne, jak w części czwartej.
* Herosi V będą najprawdopodobniej wyposażeni w generator map losowych.

Komentarze

Nikt jeszcze się nie wypowiedział. Napisz pierwszy komentarz!

Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Co tydzień liczba jednostek neutralnych na planszy zwiększa się o 10%.