Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

VCMI 1.2.0

15 kwietnia 2023 / Modyfikacje Heroes III / autor Włodarz Hellburn

Wczoraj miała miejsce publikacja najnowszej wersji VCMI. Wśród najważniejszych nowości możemy znaleźć:
🔸 Przepisane renderowanie grafiki i animacji. Zmianę można zauważyć już na pierwszy rzut oka. Gra będzie również mniej zasobożerna.
🔸 Dodano opcję tłumaczeń do samej gry, edytora oraz modów - język gry jest automatycznie wykrywany.
🔸 Nowy i ulepszony Launcher, który w intuicyjny sposób przeprowadzi użytkownika przez proces instalacji oraz dodania modyfikacji do gry.
🔸 Wiele udogodnień w menu gry oraz podczas rozgrywki np.: wyświetlanie punktów ruchu, możliwość wyboru szablonu podczas generacji mapy losowej, przeniesienie informacji z mapy przygody do okienka statusu, rozbudowanie opcji szybkości animacji, szybka walka.
🔸 Dodanie opcji wytnij/kopiuj/wklej do edytora, więcej warunków zwycięstwa i porażki.
🔸 Większa konfigurowalność obiektów w edytorze.
🔸 Domyślnie włączona ulepszona SI.
🔸 Wiele drobnych poprawek mechanicznych i graficznych.
Pełna lista zmian
Fejsbukowy profil projektu VCMI
Kanał Discord VCMI

Komentarze

jimiye9196
Wybrałeś najnudniejszy zrzut ekranu do wrzucenia tu i na fb, czyli ten zupełnie nie przyciągający wzroku launcher. Trzeba było wrzucić coś tego typu:

https://www.acidcave.net/tomb/underground_sphinx_and_new_wog_portal_small.jpg

zwłaszcza na fb, żeby to jakoś wypromować. W sumie chyba dobrze by było robić grafiki promocyjne z numerkiem jak HotA ( https://www.vault.acidcave.net/screens/hota161.png ). Chyba nie byłoby trudno, bo to tylko zrzut ekranu z gry plus ładny numerek? A efekt promocyjny mógłby być duży.

Fajnie, że ruszyli animacje, bo to była jedna z najbardziej irytujących mnie rzeczy w poprzednich wersjach. Chciałbym, żeby zaczęto robić mapki i kampanie do VCMI, bo dla tylko dwóch Anruidsa mi się na razie nie chce tego instalować, a generowanych losowo i tak nie będę grał.

Jednak największa zaleta tego moda to dla mnie to, że jest otwarty i napisany w zrozumiałym C++. Od wielu współczesnych modów odciąga mnie strach przed wirusami, nawet pewnie takiego DoR-a nie zainstaluję jak wyjdzie, bo się będę bał.
fetile3463
A, jeszcze mi się jedna rzecz przypomniała. Zmieńcie ten kretynizm, że większa rozdzielczość może dodać większą niż osiem liczbę okienek na bohaterów:

https://www.vcmi.acidcave.net/tomb/220914184343whernewlandsmeet.png

Tu jest dziewięć, co wygląda źle. Powinno być tak, że jest zawsze maksymalnie osiem na środku, a reszta to tło. Symulacja w paincie:

https://i.imgur.com/eILfkiO.jpg
Begrezen
"Od wielu współczesnych modów odciąga mnie strach przed wirusami, nawet pewnie takiego DoR-a nie zainstaluję jak wyjdzie, bo się będę bał."
jeśli się boisz, już jesteś niewolnikiem
madip93662
Tak, ja jestem z pokolenia "przezorny zawsze ubezpieczony". :)
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Jeśli zahipnotyzujemy jednostkę znajdującą się za murami zamku nie będzie ona mogła otworzyć nam bramy.