Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

Zakończenie bety oraz wywiad z Terrym Rayem

18 września 2015 / Heroes VII / autor Silveres

Premiera gry jest już tuż, tuż, druga beta została zamknięta, więc - wzorem pierwszej - Ubisoft przygotował grafikę prezentującą statystyki z niej. Wybraliśmy kilka tych, naszym zdaniem, najciekawszych, by je Wam zaprezentować. Oprócz tego warto wiedzieć, że na Radzie Cieni pojawił się wywiad z Terrym Rayem, scenarzystą Heroes IV, którego część można przeczytać w rozwinięciu.

http://heroes.net.pl/uploaded<em>news/Wallpaper_Ivan.jpg

Całkowity czas wszystkich gier z drugiej bety wyniósł 230 915 godzin (to aż 26 lat!). Najczęściej wybieraną frakcją był Loch, jednak ulubionym bohaterem graczy stał się czempion Sylvanu: Agathin. Przez ponad tydzień rozegrano 224 492 gier trybu single-player i 44 032 gier multiplayerowych! Takie statystyki Ubisoft przekazał nam za pośrednictwem Rady Cieni.

https://ubistatic-a.akamaihd.net/0004/prod/images/150911_LostTales_Q&A_TerryRay/TerryRayhead-FB.jpg

Terry Ray - pisarz oraz gracz. Swoją pierwszą historię stworzył w wieku dziewięciu lat. Jego pierwszą grą był Pong. Młodość spędził w Europie, dzięki czemu - jak sam mówi - mógł lepiej poznać świat. Najbardziej znany z stworzenia historii opowiadanej w Heroes IV, jednak miał wpływ także na fabułę innych część serii M&M. Wielki miłośnik grillowanego łososia.

(...)

Czy możesz opowiedzieć nam coś więcej o dwóch zaginionych// kampaniach z Heroes IV: "Unity" oraz "Every Dog Has His Day"? Może zdradzisz dlaczego przez cały ten czas nie zostały wypuszczone?

- Zasadniczo to obie one powstały w czasie, gdy miałem sporo wolnego. Był to także czas, w którym nie do końca wiedzieliśmy w jakim kierunku chcemy poprowadzić serię Heroes. Spróbowałem więc stworzyć historie do pewnego stopnia uniwersalne. Takie, którymi można by - oczywiście po wprowadzeniu pewnych poprawek - wypełnić jakąś fabularną lukę, gdyby taka powstała. Rozpisałem historie, bohaterów, stronnictwa, czy nawet tło fabularne i... to tyle. Projekt został porzucony aż do teraz. Heroes IV obrało wreszcie własny kurs i nie było potrzeby wrzucania do niego takich wypełniaczy.
(Obie kampanie zostaną wydane w latach 2015-2016)

(...)

W czasie trwania prac nad H4 równolegle inny zespół projektował The Might & Magic IX, jak wyglądały stosunki między Wami?

- Były bardzo przyjacielskie. Współpracowaliśmy ze sobą, zwłaszcza gdy chodziło o programowanie, czy szatę graficzną. Niezwykle często graliśmy między sobą w ping-ponga, czy komputerowo poprzez sieć LAN. W tym czasie nie myśleliśmy o jakimś sposobie połączeniu fabuły tych dwóch gier. Traktowaliśmy je jako zupełnie oddzielne światy, choć - z perspektywy czasu mogę to przyznać - zmiana naszego podejścia mogłaby wyjść im na dobre.

Co najbardziej podobało Ci się w czasie pracy nad serią Heroes?

- Kiedy teraz się nad tym zastanawiam, to myślę, że była to koleżeńska atmosfera w pracy. Nie dzieliśmy się na programistów, grafików, czy projektantów. Wszyscy byliśmy po prostu dobrymi kolegami. Często rywalizowaliśmy ze sobą, jednak to wszystko było w gruncie rzeczy zabawą. Do dziś pamiętam czas spędzony przy walkach w Unreal Torunament, gdy połowa biura krzyczała: "Headshot!", lub "M-m-m-multikill!".

(...)

Czy chciałbyś przekazać jakąś wiadomość fanom M&M?

- Chciałbym przekazać nawet dwie. Po pierwsze, zdarza mi się natrafiać na wiele dyskusji o to, która część serii, czy który bohater jest najlepszy. Do pewnego stopnia to rozumiem, jednak kiedy dyskusja zamienia się w kłótnie staje się to naprawdę denerwujące. Pamiętajcie proszę, że wszystkie części i wszystkie ich elementy tworzą jedną, spójną całość. Pamiętajcie także, że ci drudzy, z którymi właśnie się kłócicie, również są fanami tej samej serii, którą i Wy uwielbiacie!
Druga sprawa to podziękowania. Chciałbym z całego serca podziękować wszystkim fanom, dzięki którym ta gra nie umarła i wciąż żyje. Naprawdę niewiele gier może choćby zbliżyć się do tej ilości, jaka powstała w uniwersum Might&Magic. To ogromne osiągniecie, którego jesteście motorem. Dziękuję.

Szczerze zachęcamy do przeczytania całego wywiadu.

Na zakończenie polecamy zapoznanie się filmem prezentującym Heroes VII:

Komentarze

Laxx
Ten fantastyczny art już jest na moim pulpicie jako tapeta :3
Taro
Lysander, Wearjack i Gauldoth braćmi... Masakra!
Laxx
Cóż, widać Ubi nie ma lepszego pomysłu na fabułę, to robi ze wszystkiego jedną, wielką rodzinę.
Hellburn
A jak to się ma do tego, że Tarnum mówi do Waerjacka jak do syna i tak go traktuje?
Acid Dragon
Hell - to nie tajemnica. Waerjak jest przez Tarnuma adoptowany. Przygarnął go za czasów Szarży Smoków. Waerjak już za młodu (przed Rozliczeniem) został sierotą.
Taro
Cóż, wychodzi na to, że król Gryphinheart miał niezłe libido. Moglibyśmy uznać Sephinroth za ich siostrę, bo podawała się z bękarta króla. Ale w 'czwórce' w biografii mamy wyjaśnienie, iż kłamała.
Prezor
A tutaj macie link do wersji polskiej filmiku Might & Magic Heroes VII: Must Know [PL] https://youtu.be/Yo2wiLVypTg
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Co tydzień liczba jednostek neutralnych na planszy zwiększa się o 10%.

Urodziny

Aktualnie nikt nie obchodzi urodzin.

Rocznice rejestracji

Dziś nikt nie świętuje rocznicy rejestracji.