Jaskinia Behemota

Jaskinia Behemota - pierwszy polski wortal o Heroes of Might and Magic oraz fantasy

14 na 14 #10 - "Jestem typem od koniczynek" - wywiad z Emilem Gauthierem

19 września 2012 / Jaskinia Behemota / autor Imbryczkolot Field

Co ma post-punkowe Tokio do Might & Magic? Dlaczego tablety to za mało, jeśli chodzi o ekspansję serii? Dlaczego Nekropolia jest tak interesująca? I, najważniejsze, czemu koniczynki są skuteczniejsze niż karty? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w dzisiejszym wywiadzie z Emilem Gauthierem, Community Developerem z kanadyjskiego studia Ubisoft, odpowiedzialnego m.in. za Duel of Champions!

What is the relationship between the post-punk Tokyo and Might & Magic? Why aren't tablets the limit when it comes to the expansion of the series? Why is Necropolis so interesting? And, most of all, why are clovers more efficient than cards? The answers to these and the other questions can be found right below the Polish interview to Emile Gauthier, Community Developer of the Canadian Ubisoft subsidiary, which, among the other titles, provided us Duel of Champions!

http://pliki.jaskiniabehemota.net/users/field/eg.jpg

Opowiedz nam, proszę, coś o sobie. Jakie było twoje pierwsze zetknięcie się z grami z serii Might & Magic? Jak to się stało, że zostałeś community developerem?

Moje pierwsze wprowadzenie w markę Might & Magic miało miejsce za czasów gier Heroes ze stajni 3DO. Jeśli dobrze pamiętam, to było to Heroes 3. Pracowałem ponad 5 lat w wydziale komunikacji w Ubisofcie, więc mam duże pojęcie na temat produktów Ubi. Następnie przestawiłem się na rozwój społeczności 5 miesięcy temu. Jest to w zasadzie pierwsze doświadczenie w zespole produkcyjnym gry i naprawdę mi się to podoba!

A za co jest odpowiedzialne studio w Quebeku? Doskonale wiemy, że, jeśli chodzi o gry z serii M&M, ich serce wciąż jest we Francji.

Przez lata Ubisoft Quebec było bardzo zróżnicowanym studiem. Pracowaliśmy nad projektami takimi jak Assassin's Creed, Prince of Persia, Combat of Giants, Black Eyed Peas Experience itd., a kilka lat temu rozpoczęliśmy prace nad on-line'owymi projektami takimi jak Duel of Champions i gry na Facebooku. Wiemy, że Might & Magic jest bardzo popularne we Francji, ale też nasz zespół składa się z wielokulturowej grupy ludzi naprawdę zakręconych na punkcie świata M&M i strategicznych karcianek.

Możesz nam powiedzieć coś na temat kanadyjskiej społeczności? Jaka ona jest?

Trudno obecnie powiedzieć, bo gra nie jest dostępna jeszcze w Kanadzie. Zasadniczo jednak Kanadyjczycy odnoszą się z dużym szacunkiem do sieci web 2.0 i jest to wspaniała społeczność, zaangażowana w to, co lubią.

Mówi się, że jeśli nie masz konta na Facebooku, to nie istniejesz.

Tego akurat bym nie powiedział, ale mogę przyznać, że Facebook jest tutaj bardzo popularny - ponad połowa Kanadyjczyków ma tam konto.

Jak bardzo internet wpływa na gry Might & Magic? Na Gamescom zaprezentowaliście MMORPG i hack'n'slasha. W połączeniu z systemem Conflux wygląda na to, że wszystko idzie w kierunku chmury. Czy gry M&M staną się bardziej społecznościowe?

Chmura i gry on-line obecnie zajmują główne miejsce w przemyśle rozrywki komputerowej. Ponieważ gry on-line nie są tym samym, czym były 10 lat temu, żyjemy w czasach istotnej zmiany sposobu podejścia do tego tematu. Teraz możemy mieć jeszcze większe gry w chmurze i na platformach sieciowych niż na zwykłych konsolach do gier. Gracze chcą grać ze swoimi przyjaciółmi, chcą brać udział w dyskusji z zespołami twórców, chcą dzielić się swoimi osiągnięciami w sieciach społecznościowych itd. Zatem, tak, gry stają się coraz bardziej społecznościowe, nawet jeśli zawsze będzie miejsce na gry konsolowe i kampanie dla pojedynczego gracza. W tym roku próbujemy nowych rzeczy z Might & Magic i mamy nadzieję, że fani przyłączą się do nas w tej przygodzie i mam nadzieję, że te nowe odsłony przyciągną kolejnych fanów do tego bogatego uniwersum.

Możesz nam powiedzieć, jaki jest twój punkt widzenia na cele i perspektywy dla serii? Jak będzie ona wyglądać za kilka lat?

Jestem całkiem pewien, że za 5 lat Might & Magic będzie odbywać się w post-punkowym Tokio, z laserowymi działami zamiast mieczy, a latające samochody zastąpią smoki... Oczywiście, żartuję sobie. Might & Magic to ponadczasowa marka. Oczywiście, technologia ulegnie poprawie, ale fundamenty gry i świat pozostaną te same. Z mojego punktu widzenia - chciałbym, żebyśmy mogli grać w te gry na wszystkich typach ekranów, włączając w to tablety, telewizję HD i smartfony. Co do Duel of Champions, to chciałbym, żebyśmy odnieśli sukces w każdym kraju, żeby miliony graczy zbierały karty i wymieniały się nimi między sobą. Abyśmy odnieśli taki sukces, by turnieje były transmitowane na całym świecie. No i dlaczego by nie wypuścić prawdziwej, drukowanej karcianki? To byłoby naprawdę fajne!

Ostatnie pytanie: Talia Kart Tarota czy Czterolistna Koniczyna? Nekropolia czy Akademia? Siła czarów czy armia? :)

Jestem raczej typem od koniczynek, bo widziałem takie w rzeczywistości. Wierzę bardziej w siłę natury niż w ludzką interpretację.

Lubię i Nekropolię i Akademię, ale przyznam, że w Duel of Champions Nekropolia posiada jedyny w swoim rodzaju styl gry, który naprawdę lubię. Obecnie jednak moją najsilniejszą talią jest Inferno.

Posiadanie potężnych czarów jest bardzo istotne w talii i naprawdę ma to wpływ na grę, jednak jestem człowiekiem twardo stojącym na ziemi, więc wolę raczej bezpośrednie starcia wręcz. Wolę zatem grać armią.

I, ponieważ obchodzimy w tym roku czternaste urodziny - czego życzysz Jaskini Behemota i całej polskiej społeczności?

Życzymy szczęśliwych czternastych urodzin Jaskini Behemota! Wiemy, że polska społeczność jest naprawdę zagorzałą grupą fanów, w tym Might & Magic i jesteście dla nas naprawdę ważni. Życzę sobie, by polscy gracze docenili Duel of Champions i by czerpali radość z rozwalania łbów na Polu Bitwy!

UWAGA: KONKURS!

Konkurs z okazji czternastych urodzin jest bardzo prosty, ale wymaga pewnych umiejętności... literackich. Nie, nie będzie tym razem opowiadania - wystarczy, że pobierzecie (jeśli jeszcze nie macie) klienta Duel of Champions, a następnie po zapoznaniu się z grą - napiszecie recenzję. Nagroda? Są nawet dwie - i możecie o nich poczytać tutaj :)

Recenzje nadsyłamy na adres field [małpa] heroes.net.pl z tematem "Konkurs na recenzję".

Czas na nadsyłanie - do 07.10.2012 r. Wyniki - kilka dni później :) Powodzenia!

And now, let's go to the English version :)

* * *

ENGLISH VERSION

Tell us, please, something about yourself. What was your first experience with the Might & Magic games? How did it happen you became a community developer?

My first introduction to the Might & Magic franchise was with the Heroes games from the 3DO era. Heroes 3 if I remember well. I have worked more than 5 years at Ubisoft in the communication department, so I have a great knowledge of Ubisoft products. Then I switched to Community development 5 months ago, it’s actually my first experience in a game development team, and I really enjoy it!

And what is the Quebec studio responsible for? We know perfectly well that, when it comes to the M&M games, the heart's still in France.

Through the years Ubisoft Quebec has been a very diversified studio. We have worked on projects such as Assassin’s Creed, Prince of Persia, Combat of Giants, Black Eyed Peas Experience, etc and a few years ago we started online projects such as Duel of Champions and Facebook games. We know Might & Magic is very popular in France, but our team is a multicultural group of people really passionate about the M&M universe and strategic card games.

Can you tell us something about the Canadian community? How is it like?

It’s hard to tell right now as the game is not available yet in Canada. But in general, Canadians are pretty respectful when they express themselves on the social networks, and it is a great community very engaged to what they like.

There is a saying that if don't have a Facebook account, you don't exist.

I wouldn’t say you don’t exist, but I can say that Facebook is very very popular in here, more than 50% of Canadians have an account on Facebook.

How does the Internet affect the M&M series? There were an MMORPG and hack'n'slash games announced during your panel at Gamescom. Combined with Conflux system it looks like everything is moving towards the cloud. Do the M&M games become more social?

Cloud and online gaming are taking a major place in the video game industry right now. We are living an important paradigm shift right now as online games are not what they used to be 10 years ago. Now we can have even more powerful games on cloud and online platforms than on standard game consoles. Players want to play with their friends, they want to engage conversation with the development teams, they want to share their achievements on social networks, etc. So yeah, games are becoming more social even if there will always be a place for console games and solo campaigns. This year we are trying new things with Might & Magic and I hope that fans will follow us in this adventure, and I hope that these new installments will bring new fans to this rich universe.  

Could you tell us about the main goals and perspectives for the series from your point of view? How will it look like in a few years?

I’m pretty sure that in 5 years, Might & Magic will take place in a post-punk Tokyo, with laser guns replacing swords and flying cars replacing dragons… Of course I’m joking right now. Might & Magic is a kind of out-of-time franchise. Of course technology will improve, but the game pillars and universe will stay the same. From my point of view, I wish we’ll be able to play these games on all screens including tablets, HD television and smartphones. For Duel of Champions, I wish we’ll be available in all countries, millions of players will collect cards and trade them with other players. We will be so successful that tournaments will be broadcasted all over the world, and why not having a real physical card game? It would be nice!

The last question: Tarot Deck or Four-leaf Clover? Necropolis or Academy? Spellpower or army? :)

>I’m more of a Four-leaf clover as I have seen a real one once. I believe more in the power nature than in human interpretation of things.

>I like both Necropolis and Academy but I must say that in Duel of Champions, Necropolis has a different gameplay that I really like. But my bigger deck is Inferno right now

>It’s very important to have great spells in your deck, it really makes a difference, but I’m a very down to earth person so I’m more of a melee guy, so I prefer playing army units

And, since we're celebrating our 14th anniversary this year - what would you wish Behemoth's Lair and the whole Polish community?

We wish a happy 14th anniversary to Behemoth’s Lair! We know that Polish community is a really hardcore fanbase, also big fans of Might & Magic, and you guys are very important to us. I wish that Polish players appreciate Duel of Champions and that they enjoy breaking skulls on the Battleground!  

Komentarze

Mosqua
A ta recenzja konkursowa musi być po angielsku?
Avonu
A gdzie masz w angielskiej wersji wywiadu choć słowo o konkursie? :P
Mosqua
No nigdzie, ale jest też drugie pytanie - gdzie wysyłać teksty? Bo w newsie nie widzę żadnego adresu czy czegoś takiego.
Field
A, rajto. Dzięki za zwrócenie uwagi :) Recenzja idzie na mój standardowy adres - field [małpa] heroes.net.pl :)
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.

Forum

Osada

Śledź nas na

Czy wiesz, że...

Heroes 3: Trująca Chmura, zdolność Arcylisza, nie działa na nieumarłych, żywiołaki, golemy oraz gargulce.

Urodziny

Aktualnie nikt nie obchodzi urodzin.

Rocznice rejestracji

Dziś nikt nie świętuje rocznicy rejestracji.